تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد کرم‌های ضد چین و چروک که توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان استفاده می‌شوند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

بسیاری از این محصولات که ادعا می‌شود لک‌ها و چین‌های صورت را از بین می‌برند، در حقیقت لایه‌های محافظتی پوست صورت را جدا کرده و به این ترتیب پوست صورت را در معرض آسیب‌های ناشی از نور آفتاب قرار می‌دهند.

دکتر سم اپستین سخنگوی سازمان پیش‌گیری از سرطان آمریکا در این‌باره گفت: ترکیباتی به نام اسید‌های آلفا هیدروکسی (AHAs) که در بسیاری از این محصولات و کرم‌های آرایشی و بهداشتی یافت می‌شوند احتمالاً یکی از خطرناک‌ترین ترکیباتی است که در اینگونه محصولات استفاده می‌شوند.

بسیاری از زنان و حتی تعدادی از زنان با این تصور که پیر شدن تنها معضلی است که باید با آن مبارزه کرد، این محصولات را با اطمینان کامل از این که با کمک آن‌ها از پیر شدن نجات پیدا خواهند کرد، مصرف می‌کنند.

این درحالی است که چندی پیش سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داد ترکیبات AHA که در اینگونه محصولات وجود دارد می‌تواند باعث تخریب لایه رویی پوست صورت شده و به این ترتیب، در مواردی باعث سوختگی، تورم و درد شود. این محصولات نه تنها پوست را به شدت در برابر نور آفتاب آسیب‌پذیر می‌کنند بلکه باعث می‌شوند ترکیبات سمی به راحتی به داخل منافذ پوست راه پیدا کنند.

به این ترتیب در صورتی که فردی که اینگونه محصولات را مصرف می‌کند، بدون رعایت نکات حفاظتی مانند کرم‌های ضدآفتاب در معرض نور آفتاب قرار گیرد می‌تواند خود را در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار دهد. بریتانیایی‌ها سالانه نزدیک به 673 میلیون دلار صرف محصولات محافظت از پوست مانند کرم‌های مرطوب‌کننده و ضد چین و چروک می‌کنند.

تلگراف، 8 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 19688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =