مردم تهران در نماز جمعه امروز بار دیگر تنفر خود از رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

به گزارش خبرآنلاین، صبح امروز دانشگاه تهران بار دیگر شاهد حضور پرشور و گسترده نمازگزاران تهرانی و تجدید میثاق آنها با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.
مردم تهران برای حضور در نماز جمعه امروز که به امامت مقام معظم رهبری اقامه شد، از ساعت های اولیه صبح در دانشگاه تهران جمع شده بودند تا بار دیگر به دشمنان ایران بگویند که هیچ گاه رهبر و انقلاب خود را تنها نخواهند گذاشت.
تهران یکی از سردترین روزهای خود در زمستان را تجربه می کرد، اما این هوای سرد هم نتوانست مانع حضور پرشور مردم در نماز جمعه شود و بسیاری از مردم از ساعت‌های اولیه امروز برای حضور در این مراسم به دانشگاه تهران آمده بودند. آنهایی هم که نتوانستند وارد جایگاه اصلی شوند، در خیابان های اطراف دانشگاه سجاده های خود را پهن کرده بودند و به سخنان رهبری معظم گوش می دادند.
حضور در میان نمازگزاران و شنیدن شعارهایی که در حمایت از انقلاب، رهبری و کشورهای مسلمان سر داده میشد؛ سرمای هوا را از یاد می برد و فضایی گرم و صمیمی ایجاد نموده بود.
در کنار جوانان و افراد مسنی که در نماز جمعه امروز تهران حضور پیدا کرده بودند حضور جانبازان نیز چشمگیر و قابل توجه بود. مردم از ساعت ها پیش از حضور رهبری معظم در دانشگاه با سر دادن شعارهایی، حمایت خود از انقلاب های مردمی منطقه را نشان دادند و جنایات امریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
نماز جمعه امروز همچنین همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، سالروز آغاز امامت صاحب الزمان (عج) و سالروز میلاد با سعادت پیامبر اکرم و همچنین آستانه برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه بود. به همین دلیل و مسئولان برگزاری پیش از آغار رسمی برنامه با برگزاری مراسم هایی چون مولودی خوانی  این ایام مبارک را گرامی داشتند.
دانشگاه تهران امروز تنها میزبان نمازگزاران تهرانی نبود؛ بسیاری از مسلمانان کشورهای عربی که در ایران حضور داشتند؛ برای دیدن رهبر انقلاب و شنیدن سخنان ایشان به دانشگاه تهران آمده بودند.
نکته جالب توجه در سالن اصلی محل برگزاری نماز آن بود که بسیاری از جوانان برای نشستن به دنبال جایی بودند که بتوانند از آنجا رهبری معظم انقلاب را در زمان سخنرانی ببینند. از همین رو از نشستن در مناطق کناری سالن خودداری می کردند و بیشتر سعی می کردند در میانه های سالن جایی برای خود پیدا کنند.
در نماز جمعه امروز، افزون بر مردم عادی، بسیاری از مسئولان نظام از جمله سران سه قوه،مسئولانی از ارتش و سپاه و ... حضور یافته بودند و رهبر معظم انقلاب در این سخنان نیز همچون گذشته بر وحدت بین آنها و پرهیز از اختلاف تاکید کردند.
ساعت 11:40 دقیقه و در شرایطی که تمام نمازگزاران منتظر حضور رهبر خود بودند، مقام معظم رهبری وارد جایگاه ویژه شدند؛مردم به احترام ایشان به پاخواستند و 5 دقیقه ایستاده شعار می دادند.
شعارهایی همچون "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست"؛ "ای رهبر آزاده آماده ایم آماده" و " امریکا در چه فکریه ایران پر از بسیجیه" به گوش می رسید؛ شاید تنها جایی که میشد به عمق این شعارها پی برد و حقیقت آن را کشف کرد، نماز جمعه امروز تهران بود که مردم با تمام وجود با این شعارها به رهبر خود خوش آمد می گفتند.
مقام معظم رهبری پس از شنیدن شعارهای مردم ساعت 11:45 سخنان خود را در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران آغاز کردند؛ البته سخنان ایشان در این خطبه دارای سه بخش مهم و اساسی همچون انقلاب اسلامی، انقلاب های منطقه و بین الملل و همچنین انتخابات مجلس نهم بودند.
مردم نیز با فریادهای بلند تکبیر در میان سخنان ایشان باز هم قدرت انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان می کشاندند.
زمانی که مقام معظم رهبری درباره موضع ضد اسرائیلی ایران سخن می گفتند، بلندترین تکبیر نماز جمعه امروز تهران به گوش رسید. سخنان رهبری در این زمینه موجب شد تا مردم حاضر از جای خود بلند شودند و ایستاده تکبیر بگویند تا تنفر خود از رژیم صهیونیستی را اعلام کنند.
خطبه نخست رهبری در نماز جمعه امروز تهران ساعت 12:50 دقیقه به پایان رسید و مردم با سردادن شعارهایی در راستای محکوم کردن جنایات آمریکا و اسرائیل به استقبال خطبه دوم رهبری رفتند. البته خطبه دوم ایشان خطاب به مسلمانان عرب زبان بود و مقام معظم رهبری این خطبه را به زبان عربی شیوا بیان فرمودند.
خطبه دوم ولی امر مسلمین، در نماز جمعه امروز تهران ساعت 13:30 دقیقه به پایان رسید و بلافاصله پس از پایان آن با شنیدن صدای اذان، مردم آماده خواندن نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب شدند.
موضوع جالب توجه در مراسم امروز این بود که مردم پس از پایان نماز جمعه هنگامی که به سمت مقصد خود حرکت می کردند، ساکت نبودند و باز هم با سردادن شعارهایی از انقلاب و رهبری حمایت کردند و نفرت خود از رژیم صهیونیتسی را به گوش جهانیان رساندند.   
نماز جمعه امروز تهران به پایان رسید و مردم با شنیدن سخنان رهبری معظم انقلاب، اهداف آینده نظام به ویژه دو ماه آینده که ماه های سرنوشت سازی برای کشور است را شناختند.

/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =