وزیرصنعت ، معدن و تجارت در نشستی با استانداران به تشریح برنامه های تدارک دیده شده این وزارتخانه برای تنظیم بازار ایام عید و تامین مایحتاج مردم درسراسر کشور پرداخت.

مهدی غضنفری دراین نشست که با حضور وزیر کشور و تنی چند از معاونان دو وزارتخانه برگزار شد، از استانداران به دلیل آنکه دولت را در ایام مختلف سال برای تنظیم بازار یاری می کنند ، قدردانی کرد.

وی گفت : بدون شک همراهی شما ، دولت را در فراهم آوردن بازاری آرام برای مردم که بدون دغدغه خرید سال نو خود را انجام دهند ، بسیار موثر است .

دکتر غضنفری با بیان اینکه سال گذشته در نخستین سال هدفمندی یارانه ها بازار به خوبی مدیریت شد ، تاکید کرد : امیدواریم با تدابیر در پیش گرفته شده سربلند تر از گذشته تنظیم بازار عید را پشت سر گذاشته ، رضایت مردم را فراهم کنیم و به استقبال سال 91 سال برویم .

وی از اصناف به عنوان تشکلی تاثیر گذار در بازار نام برد و گفت : آنها همیشه همراه دولت بوده اند ، و امسال نیز آمادگی خود را برای یاری دولت جهت عرضه مناسب نیازهای مردم اعلام کرده اند .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته جلسات متعددی برای تدارک مناسب مایحتاج مردم برای سال نو برگزار شده است .

وی درعین حال ، برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم كالا، فروش فوق العاده كالا در دو حوزه خرده فروشی، (صنوف ذیربط) و فروشگاه های زنجیره ای، توزیع میوه و مركبات ، توزیع كالاهای ذخیره سازی شده (گوشت، مرغ، پودر شوینده، روغن نباتی، برنج، شكر وغیره ) و اجرای طرح تشدید نظارت و كنترل با هدف عرضه مناسب كالا را پنج محور اصلی برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت در استقبال از سال نو برشمرد.

 غضنفری با بیان اینکه صنوف تولیدی و توزیعی به مانند همیشه تعامل مناسبی با دولت دارند ، عنوان کرد: مركبات توسط اتحادیه تولیدكنندگان ذخیره سازی شده و به وسیله اتحادیه های توزیع كننده در سطح بازار عرضه می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد : تمامی 100 هزارتن میوه ذخیره سازی شده برای عید از محل تولیدات داخلی تامین شده است .

غضنفری ، با بیان اینکه هیچ نگرانی از بابت تامین بازارعید وجود ندارد ، افزود: اقلام اساسی و مورد نیاز مردم در ایام عید به اندازه کافی موجود است .

وی برپایی 400 نمایشگاه با 40 هزار غرفه ، تخفیف 10 تا 20 درصدی ، فروش فوق العاده توسط 20 هزار واحد صنفی که همزمان کییفیت و قیمت محصولات آنها توسط بازرسان رصد می شود را از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای تنظیم بازار ایام عید بیان کرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد: امسال بازرسی از بازار به علت نوسانات نرخ ارز زودتر از سال های گذشته آغاز شده و بازار از سوی بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تعزیرات حکومتی به طور دایم رصد می شود.//

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =