یکی از خبرنگاران به موضوع فیلم «خرس» به لحاظ شرعی و قانونی ایراد گرفت.

 به گزارش خبرآنلاین، نشست نقد و بررسی آخرین ساخته خسرو معصومی در حالی برگزار شد که یکی از خبرنگاران به داستان فیلم به لحاظ قانونی و شرعی ایراد گرفت.
این خبرنگار زمانی که پشت تریبون قرار گرفت، گفت: به لحاظ قانون شرع و قرآن، اگر زن به خیال فوت شوهر اولش زادواج کند، به محض اینکه ثابت شد همسر اولش زنده است، عقد دوم باطل می‌شود. شما حق ندارید هر حماقت مستندی را فیلم کنید. ممکن است مردم از قانون و شرع بی‌اطلاع باشند، اما شما حق ندارید از بی‌اطلاعی مردم فیلم بسازید.
معصومی در پاسخ به این ایراد، توضیح داد: من به لحاظ قانونی این مساله را مورد توجه قرار دادم و با نامه دکتر کاتوزیان حقوقدان نام آشنا، وزرات ارشاد پروانه ساخت «خرس» را صادر کرد.
در بخش دیگر این نشست، خسرو نقیبی منتقد جلسه، با انتقاد از فضاسازی فیلم که گویای دهه 60 نبود، گفت: هیچ چیز این فیلم مربوط به سال 69 نیست و انگار همه اتفاقات در سال 90 افتاده است.  
معصومی در پاسخ به این انتقاد گفت: به آقای نقیبی توصیه می‌کنم فیلم «خرس» را دوباره ببیند. منطقه‌ای در ایران وجود دارد که خانم‌هایش حجاب ندارند و از تهران هم مدرن‌تر است. ما از روی تحقیق به این فضاسازی رسیده‌ایم و من برادرم را برای تحقیق به این منطقه فرستادم.

  57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    0 0
    حالا این منطقه کجا هست؟
  • بدون نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    0 0
    موافقم