ماه آینده قرار است تا جدیدترین نسل پورشه 911 کاررا وارد بازار شود. خودرویی که سالهاست به نماد شرکت خودروسازی پورشه مبدل شده و در مقایسه با نیاکان خود تغییرات تمام عیاری را پشت سر گذاشته است.

محمود حاج‌زمان: از زمان رونمایی پورشه 911 کاررا در سال 1963 / 1342، شرکت پورشه تغییرات زیادی را در این خودرو اعمال کرده است: از ارائه نسخه‌های مسابقه‌ای این خودرو گرفته تا ریزه‌کاری‌هایی که تنها برای اعضای حرفه‌ای کلوپ پورشه آمریکا قابل تشخیص است. اگرچه اعمال تغییرات تمام عیار از نسلی به نسل دیگر این خودرو بسیار نادر بود، اما زمانی‌که هفتمین نسل این خودرو در ماه آینده وارد بازار شود، 90 درصد از قطعات این خوردو جدید هستند یا اینکه از نو طراحی شده‌اند. به گزارش پاپ‌ساینس، نتیجه کار خودرویی است که بدنه‌ای هموارتر و مصرف سوخت کمتری دارد، و در مقایسه با نیاکان خود به مراتب سریع‌تر است.
 

بدنه سبک‌تر
طراحان با استفاده از سهم بیشتری از کامپوزیت فولاد-آلومینیوم در بدنه خودرو، 50 کیلوگرم از وزن آن کاسته‌اند. از آنجایی‌که خودرو سریع‌تر حرکت می‌کند، در قسمت عقب ماشین یک منحرف کننده هوای (Spoiler) قابل تنظیم نصب شده است که می‌تواند با اعمال نیروی پایین‌گرا معادل وزن جسمی 100 کیلوگرمی بر روی چرخ‌های عقب، باعث افزایش پایداری خودرو شود.
 

موتور کارآمدتر
موتور استاندارد 3.4 لیتری این خودرو با توان 350 اسب‌بخار در مقایسه با موتور قبلی 16 درصد راندمان بیشتری دارد و در عین حال 5 اسب‌بخار نیز بیشتر انرژی تولید می‌کند. مدل گران‌قیمت‌تر 911 S این موتور با ظرفیت 3.8 لیتر و توان 400 اسب‌بخار، در مدت 3.9 ثانیه سرعت ماشین را از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند.
 

تمهیدات کاهش مصرف سوخت
هر دو مدل موتور 911 دارای سیستم حرکت-توقف هستند که هنگام توقف خودرو پشت چراغ قرمز موتور را خاموش می‌کنند، و به محض فشار دادن پدال گاز توسط راننده مجددا آن را روشن می‌کنند. در هنگام حرکت در مناطق ساحلی، حالت «کشتیرانی» به صورت خودکار موتور ماشین را برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف سوخت تنظیم می‌کند.
 

دنده هفت سرعته
پس از سال‌ها پافشاری بر روی جعبه‌دنده‌های اتوماتیک، شرکت پورشه در حق هوادارن دنده‌های دستی لطف کرده است و مدل جدید 911 را با نخستین جعبه‌دنده هفت سرعته دستی به مشتریان عرضه کرده است. البته برای افزایش ایمنی، استفاده از یک قفل دنده مانع از انتخاب زودهنگام دنده ویژه «سرعت در آزادراه» توسط راننده می‌شود.
 

کمک راننده رایانه‌ای
یک سیستم بردار-گشتاور با کاهش سرعت چرخ‌های داخلی، به چرخش سریع‌تر پورشه 911 در پیچ‌ها کمک می‌کند. همچنین سیستم رایانه‌ای ضدواژگونی خودرو با اندازه‌گیری نیروهای وارد بر گوشه‌های ماشین، سیستم تعلیق خودرو را تنظیم می‌کند و بدنه خودرو را در پیچ‌ها همواره در حالت افقی نگاه می‌دارد.

 

موتور: شش سیلندر 3.4 لیتری (3.8 لیتری در مدل 911 S)
حداکثر سرعت: 286 کیلومتر بر ساعت (300 کیلومتر بر ساعت در مدل 911 S)
قیمت: 83 هزار دلار به بالا

 53275

کد خبر 197425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    53
    عینا سمند خو دمان است (البته ال اکس)
    • مهرداد IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
      17
      دمت گرم!!!! نه هنوز مونده به سمند برسه!!
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    43
    فردا صبح میرم میخرم
  • Moriiiii IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    29
    اونام ماشین دارن،مام ماشین داریم...
  • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    24
    وانت پيكان فوق استاندارد ...!!!الاينده تر كشنده تر و قديمي تر و مايه سرافكندگي بيشتر ...
  • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    26
    یارانه ها رو جمع کردم یه دونه میخرم
  • بدون نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    22
    یه تعرفه خوشگل 200 میلیونی هم بزنید بهش، دیگه خیلی توپ میشه.
  • بدون نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    22
    کاش که بیکار نبودم تا حداقل لاستیکشو پنچر کنم.....
    • بدون نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      16
      دوست ایرانی کاش همه کار و بار خوبداشته باشن که بتونن یکی از اینها رو برا خودشون بخرن البته اگه بتونن پول تعرفه گمرکشو بدن به دولت!!!!!