رییس مجلس از اشتراکات فهرست​های انتخاباتی جبهه متحد و جبهه پایداری ابراز بی​اطلاعی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس خبرگزاری ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره اشتراکات فهرست جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان، گفت: من اطلاع دقیقی ندارم که این فهرست‌ها چقدر جدا یا ممزوج است، اما علی‌القاعده اگر لیست‌ها مجزا باشند مردم بهتر می‌شناسند و این بحث‌ها سلیقه‌ای است. معقول است که هر سلیقه‌ای افراد متناسب با خود را در فهرست خود معرفی کند.
رییس مجلس درباره نحوه بررسی لایحه بودجه 91 با توجه به تعطیلی هفته آینده مجلس، گفت: این تعطیلی هنوز قطعی نیست و باید این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد. کمیسیون‌ها از امروز بررسی‌های خود را آغاز می‌کنند و کمیسیون برنامه و بودجه نیز از روز قبل فعالیت خود را در این باره آغاز کرده است. 10 روز نمایندگان برای ارائه پیشنهادات خود درباره لایحه بودجه مهلت دارند. البته فاصله 19 تا 22 بهمن تعطیل است اما اگر مجلس هفته بعد جلسه علنی داشته باشد از این مهلت 10 روزه استفاده می‌شود و در غیر این صورت این فرصت به بعد از انتخابات موکول خواهد شد.
گزیده سخنان رییس مجلس به این قرار است:
·         اطلاعات من به این اندازه نیست که اعضای جامعه پزشکی به عنوان لیدرهای جریان اصلی انتخابات به دنبال سوق دادن مجلس نهم به سمت مجلس سلامت‌محور هستند و نمی​دانم آنها لیدر جریانات سیاسی هستند یا نه، اما اگر نباشند هم مجلس در کل نگاه مثبتی به بخش سلامت دارد.
·         اصل این موضوع فکری است که در مجلس در حال پخته شدن و بررسی است و این موضوع با مبادی دیگر مورد مشورت قرار خواهد گرفت، اما عده زیادی از نمایندگان نظر مثبتی در این باره دارند.
·         اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مستقیم ایران در جنگ های 33 روزه و 22 روزه پاسخ به دعاوی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره دخالت ایران در این جنگ ها بود که مقام معظم رهبری فرمودند آنجا که حمایت می کنیم با صراحت بیان می کنیم. مهم این است که یک چیز پنهانی نیست رهبری فرمودند آنجا که ما حمایت می کنیم با صراحت بیان می کنیم اگر ما در جنگ 33 روزه به ملت مظلوم لبنان و در جنگ 22 روزه از مردم فلسطین به طرق مختلف حمایت کردیم، اعلام می کنیم و می گوییم موافق این هستیم که ستمی از جانب رژیم صهیونیستی به این ملت ها نشود.
·         مجلس طرحی برای محدود کردن عکاسان نداشت. برخی افراد علاقه داشتند این کار را پیگیری کنند که بدنه‌ی مجلس با آنها مخالف بود و نظرش این بود که روح قانون اساسی این است که مذاکرات مجلس علنی باشد و هر چه شفاف‌تر باشد بهتر است. کسانی که این پیشنهاد را مطرح می‌کردند در اقلیت بودند.
2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =