بازتاب نوشت:

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز تهران، در واکنش به لیست منتشره جبهه متحد اصولگرایان گفت: در مورد آقایان مطهری و کاتوزیان و عباسپور، شاید آقایان جبهه متحد خواستند لیستی داشته باشند که کمتر مورد هجوم رقبا باشد و به همین دلیل این حذفیات را دیدیم. به همین دلیل فکر می کنم بهتر است آقایان متکی و زاکانی بیایند و توضیح دهند که چرا این اقایان را در لیست تهران قرار ندادند. شاخه شاخه کردن و شعبه شعبه کردن جبهه اصولگرایان مردم را سردرگم کرد. من معتقدم آرای اصولگرایان با این لیست ها می شکند. در این تقسیم ذی نفع دیگران خواهند بود.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·          کسانی که ریاست آقای لاریجانی را براي رياست مجلس ترجیح دادند، دایره شان خیلی وسیع است و کسانی که فعال بودند تا لاریجانی رئیس شود، محدود به افراد خاصی نیست. مثلا من و آقای توکلی حمایت جدی از لاریجانی کردیم و اگر دور بعد هم لاریجانی برای ریاست بیاید، مطمئنا از ایشان حمایت جدی می کنم. در مورد آقایان مطهری و کاتوزیان و عباسپور، شاید آقایان جبهه متحد خواستند لیستی داشته باشند که کمتر مورد هجوم رقبا باشد و به همین دلیل این حذفیات را دیدیم. به همین دلیل فکر می کنم بهتر است آقایان متکی و زاکانی بیایند و توضیح دهند که چرا این اقایان را در لیست تهران قرار ندادند.
·         احتمال مي دهم آقای حداد عادل به عنوان سر لیست جبهه متحد، رایی کمتر از مطهری به عنوان سرلیست تیم منتقدان بیاورد و مطهری رای اول تهران شود. تصور می کنم لیست مطهری آرای خفته تهران را زنده می کند.اگر مردم حامی اصلاح طلب ها بیایند و به مطهری و لیستش رای بدهند، این لیست نتایج خیلی خوبی می گیرد. که البته من احتمال می دهم حامیان اصلاح طلبان بیایند و به این لیست رای بدهند. اما به هر حال این دو لیست سبب تقسیم آرای اصولگرایان می شود و دیگران نفعش را می برند.
·         جامعه روحانیت، درباره روحانیونی که به جبهه متحد معرفی کرد، حسیاست داشت. نه اینکه روی بقیه اعضا نظر ندارد. یعنی همه اینهایی که الان به اسم رهپویان و ایثارگران تمام شده را ایثارگرانی ندانید. برخی از این افراد هم ایثارگرانی هستند و هم سنتی ؛ یعنی یک نفر متعلق به چند طیف است.البته از اول هم گفتیم سهم خواهی خوب نیست. شما الان می بینید از برخی طیف ها یک نفر هم در لیست جبهه متحد نیست.
·         نمي​دانم آیت الله مهدوی کنی از لیست نهایی شده راضی بودند يا نه.  ایشان می گفت من روی فرد نظر نمی دهم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =