۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳

شب گذشته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای تعیین نهایی لیست انتخاباتی این تشکل روحانی در استان قم تشکیل جلسه داد.

در جلسه قبلی جامعه مدرسین قم که جمعه گذشته برگزار شده بود، از 19 عضو حاضر در جلسه، علی لاریجانی و آشتیانی با 15 رای به عنوان نامزدهای پیشنهادی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتخاب شده بودند و حجت الاسلام ذوالنور با 10 رای و حجت الاسلام علی بنایی با 5 رای، رای کافی را برای حضور در لیست پیدا نکردند و به این ترتیب انتخاب نامزد سوم این تشکل سیاسی دینی به جلسه دیگر موکول شد.

اما در جلسه شب گذشته که برای انتخاب نفر سوم لیست نهایی جامعه مدرسین و انتخاب از بین حجت الاسلام ذالنور و حجت الاسلام بنایی بود، از 18عضو حاضر در جلسه 9رأی سهم حجت الاسلام بنایی و 9رأی سهم حجت الاسلام ذالنور بود.

پس از این جلسه پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه امسال جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لیستی دو نفره را به مردم قم پیشنهاد کند که مورد موافقت اعضای جامعه مدرسین قرار گرفت و به این ترتیب در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لیستی دو نفره را به مردم قم پیشنهاد می‌کند.

طبق شنیده‌ها بنا بود در صورت قرار گرفتن حجت الاسلام ذوالنور در لیست جامعه مدرسین، حجت الاسلام بنایی از کاندیداتوری نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انصراف دهد، اما حال که هیچکدام از این دو روحانی در لیست جامعه مدرسین قرار نگرفتند، مشخص نیست که آیا این اتفاق صورت خواهد گرفت یا خیر.

در حال حاضر نزدیک به 40 کاندیدای نمایندگی مجلس در شهر قم وجود دارند که طبق بررسی‌های صورت گرفته رقابت اصلی بین علی لاریجانی، حجت الاسلام آشتیانی، حجت الاسلام بنایی، حجت الاسلام ذالنور و مهندس محسن عابدینی‌پور شهردار سابق این شهر است.

از لیست جبهه پایداری شهر قم هنوز اطلاعات کاملی در دست نیست، اما گفته می‌شود حجت الاسلام ذالنور یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های این تشکل سیاسی می‌باشد.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =