۰ نفر
۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹

کتاب «خاطرات یک گوسفند» نوشته حسینعلی لیالستانی از سوی نشر امرود منتشر شد و به کتابفروشی‌ها آمد.

مهر گزارش داده: گوسفند در مقدمه خاطرات خود در این کتاب نوشته است: این کتاب را به اهتمام جناب آرمیده حقارت‌فر که کار ویرایش و ترجمه خاطراتم را بر عهده گرفت به سرانجام رساندم، گرچه بیشتر عمر خود را در دیوانه‌خانه‌های شهر سپری کرده است، اما شخصا ایشان را آدمی شریف و منصف می‌دانم - هرچند دوست دارم این حرفم را در حد یک تعارف تلقی کنید و جدی نگیرید - و از ناشر محترم نیز سپاسگذاری می‌کنم که با این حرکت خود، تاریخ چهل‌هزار ساله گوسفندی ما را مدیون خود ساخته است.

 

لیالستانی نیز در ابتدای این کتاب نوشته است:

هیچوقت آدم خودشیفته‌ای نبوده‌ام، گرچه اعتراف می‌کنم با شکسته‌نفسی هم میانه‌ای نداشته‌ام که ممکن است این روزها به طور نخ‌نما شده‌ای دم دستی‌ترین روش برای به سلطه کشیدن دیگران تلقی گردد، شاید نوشتن خاطراتی معمولی و معقول کار خیلی ساده‌ای به نظر برسد که نیست؛ اما بی‌شک سر و سامان بخشیدن به تراوشاتی که از لابه لای آشفتگی‌ها و هرج و مرج‌های حاکم بر ذهن یک گوسفند بیرون زده باشد، آن هم با انشاء اولیه یک دیوانه ساختارشکن بیش از پیش آدمی را با چالش‌های غیر قابل پیش‌بینی‌ای روبرو می‌سازد.

 

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

حقارت‌فر با چتری قدیمی و بزرگ بر سر جلوی طویله ایستاده بود. ماشین او در گوشه‌ای دیده می‌شد. گله گوسفندان و بزها تعدادشان حدود پانصد کله پشمالو بودند از راه رسیدند. تنها سگ گله - که خیس آب شده بود - گزارش روزانه‌اش را با صدای دورگه‌ای برای حقارت‌فر ارائه داد. از قرار معلوم یک گوسفند یک ساله طعمه گرگ شده بود،‌ اما به نظر می‌رسید حقارت‌فر خودش را در حیاط رمینا جا گذاشته بود، شاید هم خوشحال بود از این که مجبور نشده بود جلوی رمینا غش کند. به طرف من آمد و پشم پس گردنم را گرفت و با جستی همین بلا را سر نامزد عزیزم درآورد و صدای جیغش بلند شد. من با اشاره از نامزدم خواستم عکس‌العمل نشان ندهد،‌ می‌دانستم اگر حقارت بداند دردمان گرفته است، فشارش را تشدید می‌کند...

 

این کتاب با 326 صفحه و قیمت 8 هزار تومان منتشر شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =