سادگی و روانی داستان «خانه» با دل‌شکستگی‌ها، اضطراب دائمی، خاطرات تلخ، ‌احساسات متناقض و بیش از همه عشق درمی‌آمیزد.

 

 

به گزارش خبرآنلاین، رمان «خانه» نوشته مریلین رابینسون با ترجمه‌ مرجان محمدی منتشر شد. ناشر  در معرفی این رمان عنوان کرده است: «رمان «خانه» در میانه قرن بیستم و در روستایی کوچک اتفاق می‌افتد. مردی بازنشسته و پا به سن گذاشته، در وضعیت جسمی خوبی به سر نمی‌برد و دختر 38‌ساله‌اش به خانه پدری‌ بازمی‌گردد تا از او مراقبت کند و مشکلات شخصی‌اش را نیز به فراموشی بسپارد. در همین زمان، جک، محبوب‌ترین فرزند پدر این خانواده بعد از 20 سال غیبت به خانه بازمی‌گردد و در آن‌جا به جست‌وجوی آرامش، بخشودگی، پناه و آغوشی گرم می‌رود. او امیدوار است بعد از غیبت طولانی‌اش، از طرف پدر، خانواده و اجتماع مورد استقبال قرار بگیرد و گناهان گذشته‌اش بخشوده شود. سادگی و روانی این داستان با دل‌شکستگی‌ها، اضطراب دائمی، خاطرات تلخ، ‌احساسات متناقض و بیش از همه عشق درمی‌آمیزد و این‌گونه داستان حول محور رابطه پدر و پسر و همچنین خواهر و برادری می‌چرخد که اشتراکات زیادی با هم دارند.»


بنابراین گزترش،  رمان «خانه» نوشته «مریلین رابینسون» تاکنون برنده جوایز مختلفی شده است؛ برنده جایزه کتاب ملی 2008، برنده اورنج طلایی انگلیس 2009، نامزد جایزه‌ی ایمپک دوبلین 2010، بهترین کتاب سال واشنگتن پست، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز، برنده جایزه کتاب لوس‌آنجلس تایمز و بهترین کتاب از طرف روزنامه سان فرانسیسکو کرونیکل، بزرگ‌ترین روزنامه شمال کالیفرنیا.


رمان «خانه» در 408 صفحه با قیمت 10هزار تومان توسط نشر آموت منتشر شده است.


«مریلین رابینسون»، نویسنده‌ی معاصر آمریکا (1943)، در شهر سنت‌پوینت چشم به جهان گشوده است. دکترای زبان انگلیسی را در شهر واشنگتن به پایان برده و هم‌اکنون استاد کارگاه نویسندگان دانشگاه آیوواست.

 

مرجان (زهرا) محمدی، مترجم و مدرس زبان انگلیسی، متولد سال 1348، لیسانس رشته مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس زبان‌شناسی همگانی دارد. از وی تاکنون کتاب‌هایی چون «به سوی تندرستی» و «فقط یک بار به دنیا می آییم» منتشر شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =