روزنامه خراسان نوشت:

در پی وقوع یک حادثه دلخراش رانندگی در مشهد یک نفر کشته شد و 3 تن دیگر به شدت مجروح شدند.

ساعت 8 شب یکشنبه سمند و پژو که از سمت وکیل آباد به طرف پارک ملت در حال حرکت بودند با یکدیگر مسابقه گذاشتند و با سرعت سرسام آوری طول بولوار را طی می کردند که در یک لحظه در حد فاصل وکیل آباد 26 و 28 کنترل خودروی سمند که 4 پسر جوان سرنشین آن بودند از دست راننده خارج شد و خودرو پس از برخورد با لبه جدول به شدت با ستون قطور تابلوهای شهری برخورد کرد. شدت حادثه به حدی بود که خودروی سمند همچون طنابی به دور ستون تابلوی شهری پیچیده و حتی بعضی از قطعات خودرو نیز از خودرو جدا شده بود.در این حادثه دلخراش متاسفانه راننده خودرو در دم کشته شد و 3 نفر دیگر به شدت مجروح شدند.

رهگذران که از دیدن این صحنه وحشت زده شده بودند موضوع را به پلیس و نیروهای امدادی اطلاع دادند و از طرفی چون همه سرنشینان خودرو که بین 20 تا 25 سال سن داشتند داخل خودرو گیر افتاده بودند برای بیرون کشیدن آن ها تا زمان حضور نیروهای امدادی به تکاپو افتادند، شهروندان به سرعت 2 تن از سرنشینان را بیرون کشیدند و اما راننده که در دم فوت کرده بود همراه با دوست دیگرش که در صندلی عقب بود، لابه لای آهن پاره ها محبوس شده بود و کسی نمی توانست اقدامی انجام دهد تا آن که اولین گروه از آتش نشانان ایستگاه 5 پس از حدود 4 دقیقه از راه رسید.

رضایی مدیر حوزه یک آتش نشانی مشهد گفت: امدادگران ایستگاه 5 که به محل رسیدند با دیدن صحنه درخواست نیروی کمکی کردند که دقایقی بعد گروه های آتش نشان از ایستگاه های 25 و 27 نیز سررسیدند و ضمن انجام اقدامات پیشگیری از حریق، به سرعت نسبت به برش زدن بدنه خودرو و بیرون کشیدن 2 جوان محبوس اقدام کردند که پس از حدود یک ساعت خودرو برش داده شد و راننده ای که کشته شده بود و سرنشین مجروح به بیرون انتقال داده و تحویل امدادگران اورژانس شدند.

دکتر محمدرضا مهری رئیس اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: پس از وقوع این حادثه ناگوار 4 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده کردند که راننده خودرو فوت کرده است. وی افزود: امدادگران اورژانس سپس 3 مجروح حادثه را به بیمارستان فارابی مشهد انتقال دادند. وی عصر دیروز درباره وضعیت 3 مجروح این حادثه نیز گفت: 2 تن از مجروحان همچنان در بیمارستان فارابی بستری هستند و یک مجروح دیگر که حال وی در زمان حادثه وخیم بود از بیمارستان فارابی به بیمارستان امدادی شهید کامیاب انتقال داده شد.

درباره علت بروز حادثه نیز شوریان افسر راهنمایی و رانندگی و کارشناس تصادفات به خراسان گفت: دو دستگاه خودرو پژو و سمند از سمت وکیل آباد به طرف پارک ملت در حرکت بودند و با یکدیگر کورس گذاشته بودند که در یک لحظه خودروی سمند با سبقت از سمت راست به لبه جدول حاشیه بولوار و سپس با ستون تابلوهای شهری برخوردکرد. وی افزود: خودروی سمند در زمان وقوع حادثه حداقل حدود 130 کیلومتر سرعت داشته است. این کارشناس بخش تصادفات راهنمایی و رانندگی مشهد اضافه کرد: یک نفر از سرنشینان خودروی سمند در دم کشته شد و 3 نفر دیگر به شدت مجروح شدند.

مشاهدات خبرنگار خراسان که در محل حاضر بود نیز حاکی از آن بود که قطعات خودرو در لحظه تصادفات به اطراف پراکنده شده بود و خودرو به دور ستون تابلو علایم شهری پیچیده و به صورت آهن پاره ای درآمده بود. شدت حادثه به قدری بود که قسمت موتور خودرو جدا شده و در کنار پیاده رو قرار گرفته بود. لاستیک ها نیز از خودرو جدا شده بودند و همچنین لکه های خون قسمتی از پیاده رو را رنگین کرده بود.

مردم نیز در هوای سرد و استخوان سوز مشغول تماشای صحنه و فیلم برداری و عکس برداری از آن با تلفن های همراهشان بودند، به گونه ای که به گفته مدیر حوزه یک آتش نشانی مشهد، حضور مردم کار را برای امدادرسانان سخت کرده بود و بعضی ها اصلا به توصیه های پلیس و امدادگران توجهی نداشتند.حضور مردم سبب شده بود که در همان دقایق اولیه آتش نشانان به منظور متفرق کردن مردم از پلیس کمک بخواهند که بلافاصله ماموران در محل حضور یافتند و از نزدیک شدن مردم به صحنه جلوگیری کردند و خودروهای عبوری را برای عبور از بولوار هدایت می کردند. این حادثه ناگوار همچنین موجب ترافیک سنگین تا ساعت حدود 11 شب در یک طرف بولوار وکیل آباد شد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    نمی دونم اونهایی که از صحنه های تصادف و دعوا فیلم می گیرن و تا یه اتفاقی می افته موبایل به دست می دون سر صحنه چی فکر می کنن و هدفشون چیه ولی به این فکر نمی کنن که اتفاق برای هر کسی ممکنه بیفته حتی خودشون؟دوست دارن صحنه مرگ عزیزاشون برای سرگرمی بقیه استفاده بشه؟دوست دارن دعوا و کتک خوردنشون رو همه ببینن و بخندن؟واقعا براشون متاسفم.
    • مجید عرفان IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
      13 5
      با همه تلخی دیدن عکس و فیلم مربوط به اینگونه حوادث باید گفت که بیننده آگاه میشه و بیشتر احتیاط میکنه
    • بدون نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
      37 1
      چند روز پیش یک زن و مرد در خیابان دعوا میکردند و مرد با کمربند به جان همسرش افتاده بود جالب اینجا بود که عده ای بجای تلاش برای ارام کردن مرد و ختم قضیه در حال فیلمبرداری با تلفن هایشان بودند انگار وظیفه فیلم گرفتن از سایر وظایف انسانی خطیر تر است
  • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    وقتی جوونا تفریحی ندارن این نتیجه اش میشه
    • شهرزاد IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
      89 14
      اين چه حرفيه ما هم به خدا جوونيم اما با جون خودمون و بقيه اينجوری بازی نمی کنيم اين کارا از نبودن عقله! مطخوان کورس بزارن برن پيست ماشين سواری
    • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
      62 18
      بدون نام عزیز مطالعه، ورزش و بسیاری تفریح سالم داریم. حتما قرار نیست خودمان را بکشیم تا بگوییم تفریح نداریم. این عزیزان که داشتند می رفتند وکیل آباد برای تفریح. چه نیازی به کورس بستن داشتند؟ من فقط دلم برای خانواده این از دست رفته می سوزد. وگرنه خودش که مرد. خدا به خانواده اش صبر بدهد. البته لازم است تفریحات سالم نیز برای جوان ها فراهم شود.
    • بدون نام DE ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
      83 4
      اینکه ورود ممنوع میان - هرکی هرجا میخواد پارک میکنه - توی اتوبان دنده عقب میان هم به علت کمبود تفریح؟ یعنی فرهنگ و آموزش و نظارت بی نقصه !
    • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
      6 6
      چه ربطی داره؟ لابد ربطش تو بی ربطیشه؟! ها؟ بله؟ مگر فقط اینها جون بودند وخواهان تفریح؟ از رفتاری که انجام دادند معلومه چه تفریحی میخواستند؟
    • انسان IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
      12 2
      من خودم ورزش ميكنم. ولي نكنه توقع داريد همه جوونا تارك دنيا بشن يا فقط ورزش كنن؟ ضمن اينكه مگه فكر ميكنيد چقدر امكانات براي ورزش جوونا داريم؟ به تفريحات ديگه نيازي نيست؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    4 30
    راننده که در دم فوت کرده بود ...............لابه لای آهن پاره ها محبوس شده.......!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    61 9
    این عکس نشون میده که چقدر ایمنی سمند زیاد واقعا دست تولید کنندها درد نکنه . تو آلمان که بعضی اتوبان ها سرعت آزاده وقتی تصادفهایو که تو سرعت بالای 250 رخ میده میبینی فکر میکنی ماشین با سرعت کم با چیزی برخورد کرده تازه سرنشینهاشم احتمالا دست و پاشون میشکنه ولی اینجا سرعت 130 تا برای تصادف برابرا با پودر شدن ماشین
  • بانام! DE ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    60 3
    این افراد نه تنها با جون خودشون بازی میکنند بلکه امنیت بقیه را هم به خطر میاندازن. پلیس باید نظارت بیشتری داشته باشه.
  • مرتضی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    55 3
    کاش یه جایی بود که جوونها که عشق ماشین دارند می تونستند این هیجانشون رو تخلیه کنند (کم خرج تر از پیست اتومبیلرانی) حیف این همه استعداد و توانایی که تو ایرانه
    • بدون نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
      16 2
      بايد برن پيست... هر چند كه اينها عرضه رانندگي توي پيشت هم ندارن و ميخوان پيش اينو و اون يك پز بيخودي بدن كه ميزنن خودشون و بقيه رو نفله ميكنن.
    • سعيد IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
      12 4
      مردم ما عاشق ديدن خون و دعوا و جنايت هستن و ربطي هم به نبود تفريح نداره چون پير و جوون و زن و مرد دنبال اين داستانانن و براي همين به جاي اين كه يك ذره فكر كنن كه اون مصدوم يا مضروت درد داره يا داره ميمره ميان تجمع ميكنن تا فيلم بگيرن و حظ كنن و مبادا كه پليس يا آتش نشان يا آمبولانس زود برسه و بساط تفريح اونها رو سريع جمع كنه پس هر قدر بيشتر مانع درست كنن طول كيف و حالشون هم بيشتر ميشه و تازه بعد اون بساط بلوتوث كردن و نمايش دادن و ... اين حلدثه شروع ميشه و همين ها نچ نچ نچ نچ ميكنن كه عجب آدمهايي پيدا ميشن و غافل از حال خراب و عيجب خودشونن.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    55 5
    چه جرأتی دارن با این ماشینا کورس میزارن......
  • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    14 1
    میشه تفریحات سالمی که گفتین نام ببرین؟آخه چقدر میشه ورزش کرد ؟ چقدر میشه مطالعه کرد؟فکر کردی تفریح فقط مطالعه و ورزشه؟اینا همش شعارهایی که تو تلویزیون می دن تا برنامه فرهنگی بسازن.جوانها تفریحی می خوان که هیجان هم داشته باشه. شما یا جوون نیستی یا نمی دونی جوونی چیه
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    2 22
    چرا تفریح ندارند جوانان !!! بروند در پارک بگردند مگر مجبورند کورس بگذارند !!! این چه تفریحی است ؟!!!! گل باغش هم همین است !! هر که خربوزه میخورد باید با تب و لرزش هم بسازد !!!!!
  • من IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    25 0
    اینقده بدم میاد از اونایی که تا یه چیزی میشه موبایلشونو در میارن و فیلم میگیرن!!!! تکنولوژی تحمیلی همینه دیگه!!!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    4 2
    سعید اشتباه متوجه شدی منظور از اینکه جوونا تفریح ندارن در مورد کورس گذاشتنه نه فیلم گرفتن با موبایل.
  • سهیل IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    7 3
    کسی میتونه بگه واقعا چه لذتی داره 130 کیلومتر سرعت در شهر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این آقای راننده مرحوم یا امسال ایشون اگه بزنن و کسی را بکشن چه جوابی دارن به خانوادشون بدن؟؟ تو رو خدا یه کم به بقیه احترام بزاریم
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    1 5
    خبرآنلاین واقعا برات متاسفم که نظر مرا نگذاشتی چرا از واقعیتها فرار میکنی
  • علی IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    0 2
    احسنت به مردم همیشه در صحنه ........