به گزارش خبرآنلاین، شیائومی مدتی است که وارد رقابت ساخت خودروهای برقی شده است. اولین خودروی برقی این کمپانی با نام SU7 با اقبال خوبی مواجه شد و بر اساس آخرین پیشبینیها سدان برقی شیائومی تا پایان سال ۲۰۲۴ چیزی حدود ۱۶۰ هزار دستگاه فروش خواهد داشت که ۳۰ هزار دستگاه فراتر از پیشبینی اولیه است.
اکنون نوبت به کراساوور کامپت برقی شیائومی رسیده است. در این بخش شیائومی رقیب پرفروش و ریشهداری چون تسلا مدل Y را پیش رو دارد و به همین دلیل شیائومی در طراحی خودرو سنگ تمام گذاشته است.
طرفداران صنعت خودروسازی با اولین نگاه به کراساوور شیائومی و درهای خاص آن یاد فراری پوروسانگوئه میافتند. ردپای اسب وحشی ایتالیایی در جای جای طراحی خودروی چینی دیده میشود. شیائومی در طراحی سدان خود نیز طراحی پورشه تایکان را مدل قرار داده بود.
عکسهای فاش شده از پروژه کراساوور کامپکت شیائومی با نام «MX11 » به خوبی شباهت این خودرو به فراری پوروسانگوئه را تایید میکند.
جدای از طراحی ظاهری و کلاس بدنه خودرو، در بخش فنی نباید انتظار تفاوت زیادی میان سدان و کراساوور شیائومی داشت. به این ترتیب میتوان انتظار پیکربندی یک موتوره، دو موتوره و سه پیکربندی متفاوت باتری داشت.
در قدرتمندترین پیکربندی، باتری ۱۰۱ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و از فناوری نیکل منگنز کبالت بهره میبرد. در پیکربندیهای ضعیفتر با باتریهای ۷۴ و ۹۴ کیلووات ساعتی، فناوری به کار رفته لیتیوم آهن فسفات است.
باید منتظر ماند و دید که کراس اوور شیائومی نیز میتواند همچون سدان برقی این کمپانی در بازار پرفروش شود.
منبع: autoevolution
۵۸۵۸
نظر شما