انیمیشن ژاپنی «دنیای مخفی آریتی» در هفته اول اکران در آمریکای شمالی با استقبال منتقدان سینما روبرو شد.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم را هیروماسا یونه‌بایاشی بر اساس فیلمنامه‌ای از هایائو میازاکی انیماتور سرشناس ژاپنی کارگردانی کرده است.

داستان درباره خانواده‌ای چهار اینچی به نام کلاک است که مخفیانه زیر تخته کف‌پوش خانه یک خانواده دیگر زندگی می‌کنند. زندگی خانواده کلاک زمانی تغییر می‌کند که دخترشان آریتی پیدا می‌شود. ایمی پوهلر، ویل آرنت و کارول برنت صداپیشه‌های نسخه انگلیسی‌زبان «دنیای مخفی آریتی» هستند.

دیوید جرمین نویسنده آسوشیتدپرس به این فیلم سه ستاره از چهار ستاره داد و نوشت: «شگفتی دنیای عادی که فیلم در آن روی می‌دهد، همان چیزی است که «دنیای مخفی آریتی» را به مکانی شگفت برای دیدن تبدیل می‌کند.»

مستند «بدون شکست» به کارگردانی دانیل لینزی و تی. جی. مارتین دیگر فیلمی است که از روز جمعه در ایالات متحده و کانادا اکران شده است. این فیلم درباره یک تیم فوتبال ناموفق است که با کمک مربی خود بیل کورتنی سرنوشت‌اش تغییر می‌کند. به طور متوسط 78.7 درصد آرا منتقدان به این فیلم مثبت بوده است.

تریلر سیاه «کله‌شق» ساخته میشائیل آر. روسکام دیگر فیلم تازه اکران‌شده هفته است. این فیلم بلژیکی یکی از پنج نامزد بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار و رقیب «جدایی نادر از سیمین» در این بخش است.


«کله‌شق» نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان است

«کله‌شق» داستان یک کشاورز جوان است که به خود و گله گاو خود هورمون‌های رشد غیرقانونی تزریق می‌کند که پیامد بدی به همراه دارد. اولین تجربه کارگردانی روسکام فوریه پیش در بلژیک اکران شد و کمی بعد در جشنواره فیلم برلین روی پرده رفت.

فیلم عاشقانه/جاسوسی «این یعنی جنگ» ساخته مک‌جی با واکنش منفی منتقدان روبرو شده است. این فیلم درباره دو مامور سیا (کریس پاین و تام هاردی) است که دوستان صمیمی هستند و به زنی (با بازی ریس ویترسپون) دل می‌بازند.

کریستی لیمایر منتقد اسوشیتدپرس به «این یعنی جنگ» دو و نیم ستاره داد و درباره آن نوشت: «حضور بازیگران توانا باعث می‌شود این فیلم پرسر و صدا تحمل‌پذیرتر شود.»

خیلی از منتقدان «گوست رایدر: روح انتقام» ساخته مارک نولدین و برایان تیلور را تا پیش از آغاز اکران در روز جمعه ندیدند، اما واکنش‌های اولیه به پیش‌نمایش فیلم خوب نبود.


«گوست رایدر: روح انتقام» با بازی نیکلاس کیج دنباله فیلم «گوست رایدر» است

نیکلاس کیج در این فیلم که دنباله فیلم «گوست رایدر» است بار دیگر به جانی بلیز ظاهر شده است. او که در اروپای شرقی پنهان شده بار دیگر فرا خوانده می‌شود تا جلوی شیطان را بگیرد که می‌کوشد ظاهر انسانی پیدا کند. کی‌ران هایندز و ایدریس البا دیگر بازیگران «گوست رایدر: روح انتقام» هستند.    

جدول زیر بر اساس درصد نقدهای مثبت نوشته‌شده بر فیلم‌ها در سه وبسایت سینمایی تنظیم شده که تا عصر جمعه را دربرمی‌گیرد.

نام فیلم و کارگردان
Metacritic
Movie Review Intelligence
Rotten Tomatoes
متوسط
«دنیای مخفی آریتی»، هیروماسا یونه‌بایاشی
79
80.1
93
84
«بدون شکست»، دانیل لینزی و تی. جی. مارتین
70
75
91
78.7
«کله‌شق»، میشائیل آر. روسکام
70
76
84
76.7
«گوست رایدر: روح انتقام»، مارک نولدین و برایان تیلور
41
51.1
13
35
«این یعنی جنگ»، مک‌جی
32
40.3
23
31.8

اسوشیتدپرس / 17 فوریه / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =