فیلم«ماموریت: غیرممکن - پروتکل شبح» با بازی تام کروز در هفته اول اکران با استقبال بسیار خوب منتقدان روبرو شده است.

به گزارش خبرآنلاین، چهارمین فیلم مجموعه سینمایی «ماموریت: غیرممکن» را براد برد کارگردانی کرده که به خاطر کارگردانی دو انیمیشن برنده اسکار «راتاتویی» و «شگفت‌انگیزها» شهرت دارد.

تام کروز در «ماموریت: غیرممکن - پروتکل شبح» که از پنجشنبه پیش روی پرده سینماهای آمریکای شمالی رفته بار دیگر نقش ایتن هانت مامور تیم
IMF (نیروی ماموریت‌های غیرممکن) شاخه غیررسمی سیا را بازی می‌کند.

این بار هانت و همکارانش به دنبال بدنام شدن نام سازمان خود وارد عمل می‌شوند و می‌کوشند مانع یک تروریست هسته‌ای شوند.

جرمی رنر، پولا پاتن، سایمن پگ و آنیل کاپور دیگر بازیگران «پروتکل شبح» هستند که برای اولین بار در دنیا در جشنواره فیلم دبی روی پرده رفت.


تام کروز در صحنه‌ای از فیلم «ماموریت: غیرممکن - پروتکل شبح»

دیوید جرمین نویسنده آسوشیتدپرس به این فیلم از چهار ستاره سه ستاره داد و نوشت: «بسیار خوب، این دنیایی واقعی به سبک «ماموریت: غیرممکن» است، جایی که ماموریت‌ها و هنرنمایی‌های تام کروز برابر با قوانین فیزیک و در حالت عادی واقعا غیرممکن است، اما براد برد از نامحدود بودن وقایع کارتونی برای خلق سکانس‌های اکشن مهیج، سرگیجه‌آور و حیرت‌انگیز استفاده کرده است.»  

سه فیلم قبلی «ماموریت: غیرممکن» در مجموع 1.4 میلیارد دلار در دنیا فروش داشتند. فیلم اول را برایان دی پالما سال 1996 کارگردانی کرد و فیلم دوم سال 2000 به کارگردانی جان وو به بازار آمد. فیلم سوم در سال 2006 به کارگردانی جی. جی. آبرامز اکران شد.

«شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها» به کارگردانی گای ریچی دیگر فیلمی است که از این هفته روی پرده سینماها رفته است.

رابرت داونی جونیور در دنباله «شرلوک هلمز» بار دیگر به نقش شرلوک هلمز کارآگاه زبردست بریتانیایی ظاهر شده و جود لاو هم نقش دکتر واتسن وردست او را بازی می‌کند. این بار هلمز و واتسن باید مقابل بی‌رحم‌ترین دشمن خود پروفسور موریارتی بایستند.

کریستی لیمایر منتقد اسوشیتدپرس به فیلم تنها یک ستاره داد و نوشت: «گای ریچی کارگردان «شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها» بار دیگر نگاهی تجدیدنظرطلبانه به شخصیت ادبی کلاسیک آرتور کانن دویل داشته...، اما آن چه بار اولین زیرکانه و بدیع به نظر رسید، این بار بیات و کهنه احساس می‌شود.»


رابرت داونی جونیر به نقش شرلوک هلمز و جود لاو در نقش دکتر واتسن در «شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها»
 
جارد هریس، نومی راپاس، ریچل مک‌آدامز و استفن فرای دیگر بازیگران «بازی سایه‌ها» هستند. «شرلوک هلمز» اول سال 2009 روی پرده رفت و در دنیا 524 میلیون دلار فروخت.

فیلم زنده/انیمیشن «آلوین و سنجاب‌ها: کشتی‌شکسته» سومین فیلمی است که از این هفته به طور گسترده در ایالات متحده و کانادا روی پرده رفته است.

در سومین فیلم مجموعه خانوادگی «آلوین و سنجاب‌ها» به کارگردانی مایک میچل، شخصیت‌های اصلی داستان شامل آلوین، سایمن و تئودور در سفری دریایی از یک جزیره دورافتاده سر درمی‌آورند.

جیسن لی، دیوید کراس و جنی اسلیت در «آلوین و سنجاب‌ها: کشتی‌شکسته» بازی می‌کنند و جاستین لانگ، ماتیو گری گابلر و جسی مکارتی از صداپیشه‌های فیلم هستند.

جیک کویل نویسنده آسوشیتدپرس به فیلم یک ستاره و نیم داد و درباره آن نوشت: «این فیلم هم مانند دو فیلم قبلی شامل بنجل‌ترین ارجاعات به فرهنگ پاپ است.»

«کشتار» به کارگردانی رومن پولانسکی به طور محدود در آمریکای شمالی روی پرده رفته است. تازه‌ترین ساخته پولانسکی بر اساس نمایش «خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا و برنده جایزه تونی سال 2009 ساخته شده است.
 
جودی فاستر، کیت وینسلت، کریستف والتس و جان سی. رایلی در «کشتار» نقش‌آفرینی می‌کنند.
 
داستان درباره دو خانواده پولدار است که برای حل و فصل دعوای بچه‌هایشان در مدرسه همدیگر را می‌بینند و هرچند در ابتدا ارتباط آن‌ها متمدنانه است، اما در نهایت خودشان به وحشی‌گری رو می‌آورند.
 
«کشتار» اولین بار در دنیا سپتامبر پیش در بخش مسابقه شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز روی پرده رفت.

پولانسکی سال 2002 برای فیلم«پیانیست» برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد. «بچه رزماری»، «محله چینی‌ها» و «تس» از دیگر ساخته‌های این فیلمساز متولد لهستان است.

جدول زیر بر اساس درصد نقدهای مثبت نوشته‌شده بر فیلم‌ها در سه وبسایت سینمایی تنظیم شده که تا عصر جمعه را دربرمی‌گیرد.

نام فیلم و کارگردان
Metacritic
Movie Review Intelligence
Rotten Tomatoes
متوسط
«ماموریت: غیرممکن - پروتکل شبح»، براد برد
74
78.7
94
82.2
«کشتار»، رومن پولانسکی
57
58.2
67
60.7
«شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها»، گای ریچی
49
54
64
55.7
«آلوین و سنجاب‌ها: کشتی‌شکسته»، مایک میچل
24
40.1
10
24.7
 
اسوشیتدپرس / 16 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =