درام پلیسی و نوآر «اشرار آرامش ندارند» به کارگردانی انریکه اوربیزو در بیست و ششمین دوره جوایز گویا شش جایزه دریافت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، برندگان این دوره جوایز سالانه آکادمی فیلم اسپانیا که به آن معادل اسپانیایی اسکار می‌گویند یکشنبه شب در مراسمی مشخص شدند.

«اشرار آرامش ندارند» ساخته انریکه اوربیزو که در 14 بخش نامزد جایزه گویا بود، جوایز بهترین فیلم، کارگردان، فیلمنامه غیراقتباسی (اوربیزو و میشل گازتامبیده)، بازیگر مرد (خوزه کورونادو)، تدوین (پابلو بلانکو) و صدا (مارکوس دی اولیویرا و ناچو رویو-ویانووا) را دریافت کرد.

این فیلم درباره بی‌لیاقتی پلیس اسپانیا پیش از بمب‌گذاری تروریستی سال 2004 در مادرید است. «اشرار آرامش ندارند» اولین فیلم اوربیزو پس از هشت سال غیبت از دنیای سینماست. این فیلم در اسپانیا به فروش بسیار خوب 5.4 میلیون دلار دست پیدا کرد.  

النا آنایا برای بازی در فیلم «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» به کارگردانی پدرو آلمودوار برنده جایزه گویا بهترین بازیگر زن شد.

فیلم آلمودوار که نامزد دریافت 16 جایزه بود، در بخش‌های موسیقی (آلبرتو ایگلسیاس)، بهترین نقش‌آفرینی یک بازیگر مرد تازه‌کار (یان کورنت) و چهره‌پردازی و طراحی مو (کارمله سولر، دیوید مارتی، مانولو کارترو) هم پیروز شد.

«پوستی که در آن زندگی می‌کنم» اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش مسابقه جشنواره کن نمایش داده شد. آنتونیو باندراس در این فیلم نقش یک جراح پلاستیک را بازی می‌کند که به دنبال انتقامی از مردی است که اعتقاد دارد به دخترش تجاوز کرده است.

وسترن «
Blackthorn» به کارگردانی ماتئو گیل که در 11 بخش بخت دریافت جایزه گویا را داشت، جوایز چهار بخش فیلمبرداری (خوان آنتونیو روییز آنچیا)، طراحی لباس (کلارا بیلبائو)، طراحی هنری (خوان پدرو دی گاسپر) و تولید (آندرس سانتانا) را به خود اختصاص داد.  
«ایوا» اولین ساخته کیکه مایلو که 12 جایزه گویا بود، جوایز بهترین بازیگر مرد مکمل (لویس هومار)، کارگردان اول و جلوه‌های ویژه (آرتورو بالسیرو و لوییس کاستلس) را گرفت.

ماریا لئون برای بازی در درام «صدای خفته»‌ ساخته بنیتو زامبرانو برنده جایزه بهترین نقش‌آفرینی یک بازیگر زن تازه‌کار شد.

فیلم سیاه و سفید «هنرمند» به کارگردانی میشل هازاناویسیوس هم جایزه گویا بهترین فیلم اروپایی را دریافت کرد.

ورایتی / 19 فوریه / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =