فارس در گفت​وگویی با محمد هاشمی نوشت:

·          من با آيت​الله هاشمي صحبت نکردم ولی فکر می‌کنم چند هفته قبل بود که ایشان با گروهی که از قم آمده بودند و از اساتید قم بودند، دیدار داشتند و راجع به انتخابات در آنجا مفصل صحبت کردند و نظرشان را اعلام کردند. سخنان آیت‌الله هاشمی در این دیدار توسط رسانه‌ها منتشر شد. ایشان تأکید بر حضور همه سلیقه‌ها و مشارکت حداکثری مردم داشت. 
·         اگر شما به گفت‌وگو‌ها و یا نوشته‌های برخی روزنامه‌ها و سایت‌ها توجه کنید می‌بینید که این روز‌ها هیچکس مصون نیست؛ کسی که می‌خواهد انتخاب داشته باشد، اگر بخواهد به لیستی رای دهد به هر لیستی که نگاه می‌کند می‌بینید که یک سری اتهامات علیه آن لیست مطرح است و همچنین می‌بیند که تخریب‌هایی نسبت به آن لیست صورت گرفته است. 
·         متاسفانه می‌بینیم که افراد بجای ارائه برنامه به تخریب رقیب می‌پردازند و از الفاظ توهین‌آمیز استفاده می‌کنند و اتهامات نامناسبی را به یکدیگر می‌زنند. به نظر من همانطور که اول گفتم فضا مناسب نیست؛ فضای سیاسی کشور با توجه به فضای کوچه و بازار و همچنین فضایی که در رسانه‌ها می‌بینیم متوجه می‌شویم که در بحث ورود به انتخابات به عنوان تشکیلات، اخلاق اسلامی رعایت نمی‌شود. نوع اتهاماتی که روزنامه‌ها به افراد می‌زنند و حتی نوع الفاظی که بکار برده می‌شود، متاسفانه هم توهین‌‌آمیز است و همچنین در شأن یک مسلمان نیست که این نوع کلمات را بر زبان بیاورد و یا بنویسد 
·         کسی نگفته که ما نمی‌آییم؛ یک عده نامزد معرفی نکرده‌اند و آن هم به دلیل شرایط سیاسی بعد از انتخابات سال 88 بود که در کشور به وجود آمد که طی آن فضای کشور فضای سنگینی برای این نوع گروه‌ها شد و به همین دلیل بود که برخی نامزد معرفی نکردند اما کسی نگفته که در انتخابات شرکت نمی‌کند. همانطور که گفتم شرکت در انتخابات دو مقوله دارد؛ یکی اینکه گروهی نامزد معرفی می‌کند و یکی دیگر اینکه مردم را دعوت به رأی دادن و مشارکت در انتخابات کنند.
 ·         در حوزه معرفی نامزد، بخشی ورود نکرده‌اند که البته این یک مسئله متداول بوده که بر اساس آن در گذشته هم بعضی تشکل‌ها نماینده معرفی نمی‌کردند؛ لذا این یک مسئله غیرعادی نیست. 
·          نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام که کسی انتخابات را تحریم کند. 
·         از انتخابات 88 حزب کارگزاران هیچ جلسه و گردهم‌آیی در سطح شورای مرکزی و شورای مدیران نداشته که دلیلش را هم گفتم. دلیلش همین فضای سنگینی بود که در فضای کشور وجود داشت و چون ما هیچ گردهمایی و جلسه‌ای نداشتیم، لذا نامزدی هم برای انتخابات معرفی نکردیم.ما اصلاً نامزد معرفی نکردیم. 
·         من که حتماً رأی می‌دهم؛ ما همیشه در همه انتخابات شرکت کرده‌ایم و رأی داده‌ایم و در این انتخابات هم انشالله اگر زنده باشیم، شرکت می‌کنیم. ما اصولاً نسبت به انقلاب و نظام پایبند هستیم و به طور کلی در فضای ما کسی چنین نگرشی ندارد. ما از همان ابتدای انقلاب با امام بودیم و انشالله تا روزهای آخر عمر هم روالمان را ادامه می‌دهیم.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =