فارس نوشت:

سرویس اطلاعاتی سوریه فاش کرد شیخ حمد، امیر قطر نوامبر گذشته معاون رئیس دستگاه امنیت ملی کشورش را با همکاری موساد ترور کرد.
 طرف‌هایی رسانه‌ای در سوریه بر اساس اطلاعات دریافتی از سرویس اطلاعات سوریه اعلام کردند حادثه انفجار  هواپیمای ژنرال عبدالله بن حمد الجبر النعیمی هواپیمای معاون رئیس دستگاه امنیت ملی قطر در آسمان آلمان حادثه مشکوکی بود که به دلیل حساسیت بالای آن از سوی دولت قطر و آلمان مخفی نگاه داشته شد.

این هواپیمای کوچک قطری که علی عبدالهادی مدیر شرکت مخابرات قطر نیز در آن بوده است ساعاتی پس از پرواز در آسمان آلمان سقوط می‌کند و دلیل سقوط شرایط بد جوی گزارش می‌شود و هیچ اشاره‌ای به کشته شدن یک مقام بزرگ قطری در آن نمی‌شود.

با وجود اینکه برخی با توجه به اختلاف کنونی بین دوحه و دمشق بر سر درگیری‌های سوریه منابع سوری را غیر‌بیطرف می‌خوانند اما جزئیات کامل اطلاعات محرمانه نشان می‌دهد که شیخ حمد امیر قطر با همدستی سازمان اطلاعات جاسوسی موساد دخالت مستقیم در این حادثه داشته است به ویژه که قطر کاملا اخبار این حادثه را که به کشته شدن یک مقام بلندپایه کشوری و امنیتی منجر شد، کتمان کرده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی ژنرال النعیمی مسئول بسیاری از معاملات محرمانه مالی مربوط به خرید سلاح و تامین مالی گروه‌های مسلح در برخی کشورهای عربی بوده است و علی عبدالهادی نیز مسئول عقد قرار دادها برای خرید دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی، مخابراتی و استراق سمع و خطوط تلفن بین المللی بوده است.

قطر این تجهیزات را با هماهنگی سرویس موساد از شرکت‌های صهیونیستی خریداری ‌کرده است.

منابع مذکور گفتند ژنرال النعیمی دو هفته قبل از ترور شدن در سفری محرمانه به سرزمین‌های اشغالی رفت و قراردادی را با شرکت تجهیزات جنگی اسرائیل موسوم به تاس به امضا رساند که بر اساس آن دوحه خمپاره‌های پیشرفته ضد تانک و ضد موشک از نوع لاو و بمب‌های فسفری با ارزش بالغ بر 230 میلیون دلار خریداری کرده است.

از دیگر قراردادهای قطر با شرکت رافائل ویژه ساخت دستگاه‌های استراق سمع و تجهیزات الکتریکی با ارزش بالغ بر 20 میلیون دلار بوده است که بر اساس آن افسران ارتش رژیم صهیونیستی و موساد گروه‌های قطری را درباره چگونگی استفاده از این تسلیحات آموزش می‌دهد.

رسانه‌های سوریه و دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور اخیرا به دنبال روابط دوستانه قطر و سوریه بر سر اختلافات بین دو کشور تصمیم به افشای پرونده‌های محرمانه حکام قطری به ویژه در زمینه های حمایت از تروریسم و هماهنگی‌ها با دشمن صهیونیست گرفتند.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =