مسوول کمیته سیاسی جبهه متحد اصولگرایان هر چند شانس پیروزی جبهه متحد اصولگرایان را بیشتر از سایر گروه‌ها می داند، اما می گوید«جریان اصلاحات دارای موقعیت اجتماعی مناسبی است.»

 به گزارش خبرآنلاین، تعدد لیست های انتخاباتی اگر چه از نگاه برخی اصولگرایان به افزایش مشارکت کمک می کند، اما نگرانی های چهره های ارشد اردوگاه اصولگرایی از شکسته شدن آرا را هم نشان میدهد.
 حبیب الله عسگر اولادی از اعضای شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایی اخیرا از تلاش هایی برای پایان دادن به تعدد لیست های انتخاباتی خبر داده است. در عین حال مرتضی نبوی مسئول کمیته سیاسی جبهه متحد شانس رای آوری علی مطهری از فهرست صدای ملت را بالا دانسته و پیش بینی کرده است«علی مطهری به دلیل حرف‌هایی که مطرح کرده و در زیر سایه نام پدرش می‌تواند آرای زیادی را به خود اختصاص دهد.»
هر چند او معتقد است لیست صدای ملت در مجموع «شانس زیادی در انتخابات نخواهد داشت.»
نبوی شانس پیروزی جبهه متحد اصولگرایان را به دلیل سابقه و بدنه اجتماعی طرفداران آن بیشتر از سایرین دانسته و تصریح کرد:نبود احزاب فراگیر در کشور موجب می‌شود جبهه‌های مختلفی تشکیل شود در حالی که در کشورهای دیگر احزاب و کرسی‌های مشخصی وجود دارد، اما در کشور ما به دلیل عدم وجود سیستم حزبی نمی‌توان به برنامه‌ها و ریزه‌کارهای افراد توجه چندانی کرد.
این عضو جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: جبهه متحد می‌خواهد بحث پیشرفت و عدالت را پیگیری و زمینه‌سازی کند، همچنین چالش‌های اقتصادی و فرهنگی را حل کرده و به اصل 44 توجه ویژه‌ای دارد. این جبهه در سیاست خارجی خود از مواضع نظام حمایت می‌کند و درصدد است تا ناهنجاری‌هایی مانند اعتیاد را پیگیری و رفع کند.
وی می گوید: در انتخابات سال 88 وارد عرصه جدیدی از سیاست شده‌ایم، جریانی به نام اصلاحات موسوم به جریان چپ که با تلاش جامعه روحانیت مبارز در اوایل مجلس سوم شکل گرفته بود از حوادث پس از انتخابات 88 به بعد از بین جریانات سیاسی حذف شد و خود را به گونه‌ای کنار گذاشت.
مرتضی نبوی تاکید کرد: جریان اصلاحات دارای موقعیت اجتماعی مناسبی است. سران این جریان با ساختارشکنی خود، جریان اصلاحات را از این عرصه کنار گذاشتند، برخی اصلاح‌طلبان با شرکت نکردن در انتخابات سعی دارند حضور مردم را کم‌رنگ نشان دهند، تا پس از آن بتوانند درباره این حضور مواضع مورد نظر خود را داشته باشند، اما شاهد آن هستیم که لیست‌های پراکنده اصلاح‌طلبی در حال ارائه شدن است.
 /27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =