روزنامه ایران نوشت:

فوتبالیست آماتور با وعده اعزام بازیکنان ایرانی به لیگ برتر هندوستان دست به کلاهبرداری‌‌های میلیونی زد. 16 بازیکن از لیگ‌‌های مختلف فوتبال ایران به راحتی فریب خوردند و در رؤیای بازی در خارج از کشور به دام مرد کلاهبردار افتادند.

بازپرس موسیوند از شعبه دوم دادسرای یافت‌آباد وقتی خود را در برابر چنین سناریویی دید دستور داد تا پلیس با ردیابی‌‌های تخصصی و تحقیقات اطلاعاتی مرد شیاد را پیدا کنند.

یکی از فوتبالیست‌‌های فریب‌خورده که بازیکن تیم ملوان انزلی است وقتی در برابر بازپرس پرونده قرار گرفت، گفت: 7 ماه پیش بود که یکی از دوستان ورزشکارم ادعا کرد مردی را می‌شناسد که می تواند بازیکنان ایرانی را به یکی از باشگاه‌‌های برتر هندوستان انتقال بدهد و حقوق زیادی که می‌تواند زندگیم را زیرورو کند به دستم خواهد آمد.

در فرم‌‌های خاصی با آن مرد قراردادی بستم و چهار میلیون تومان پول به وی دادم و قرار شد که دو ماه بعد من راهی هندوستان شوم، بار سفر را بستم و آماده شدم اما هیچ خبری نشد آن مرد مرتب طفره می‌رفت و بهانه می‌آوردو ادعا می‌کرد اشکالات مهمی در زمینه پیوستن من به تیم فوتبال هندی به وجود آمده که در حال رفع آنها است و همزمان تلاش دارد ویزای من را بگیرد. بعد از 7 ماه پی‌بردم که آن مرد یک شیاد است چراکه از چند بازیکن دیگر نیز با همین روش پول گرفته و هیچ اقدامی برای پیوستن ما به تیم‌‌های خارجی نکرده است. این فوتبالیست لیگ برتری گفت: هرچه زنگ زدم تا پولم را پس بدهد این کار را نکرد بخاطر همین از وی به خاطر فریب و کلاهبرداری شکایت دارم.

همزمان با این ادعا‌های دردناک یک فوتبالیست ایرانی که حاضر است به لیگ ضعیف هندوستان برود، بازپرس موسیوند با 15 فوتبالیست دیگر نیز مواجه شد که سرنوشت مشابهی داشتند. بدین ترتیب‌ دستور ویژه‌ای صادر شد تا کارآگاهان فوتبالیست آماتور را ردیابی کنند. کارآگاهان در بررسی‌‌های خود پی‌بردند 16 فوتبالیست ایرانی که در لیگ‌‌های مختلف توپ می‌زنند هرکدام بین سه تا چهار میلیون تومان پول به مرد شیاد داده‌اند تا به تیم‌‌های خارجی کشور‌های مختلف بپیوندند.
خیلی زود فوتبالیست آماتور که 25 ساله است بخاطر کلاهبرداری‌های میلیونی دستگیر و تحت تحقیق گرفته شد. مرد کلاهبردار ابتدا سعی کرد مسیر تحقیقات را گمراه کند اما وقتی دید که پرده از راز فریبکاری‌هایش در دنیای فوتبال برداشته شده، گفت: چندسالی است که در لیگ فوتبال هندوستان بازی می‌کنم. مدتی پیش برای دیدن پدر و مادرم به ایران آمدم، از آنجا که چند تن از دوستانم فوتبالیست هستند، برای دیدنم به خانه‌مان آمدند و خواستند که آنها را به لیگ‌‌های برتر فوتبال هند معرفی کنم. با وجود اینکه مجوز انتقال بازیکن به تیم‌‌های فوتبال خارجی را نداشتم، ابتدا نپذیرفتم اما همگی اصرار کردند و توافق کردیم ابتدا با ویزای توریستی دوستان فوتبالیستم را به هندوستان ببرم و در آنجا به باشگاه‌‌های فوتبال معرفی کنم. وی افزود: برای اینکه ویزا تهیه کنم پول نیاز بود از آنها مقداری پول گرفتم تا ویزا تهیه کنم الان هم ویزا‌های برخی آماده است.
این فوتبالیست آماتور گفت: اگر برای رفتن به هندوستان منصرف شده‌اند من حاضرم پول‌هایشان را پس بدهم، من کلاهبرداری نکرده‌ام و اگر در اجرای وعده‌هایم زمان زیادی از دست رفته بخاطر مشکلاتی بود که باید حل می‌کردم.
فوتبالیست آماتور بخاطر کلاهبرداری و ترانزیت غیرقانونی بازیکن به تیم‌‌های خارجی با قرار قانونی روانه زندان شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
    10 4
    من 48 سال سن 173 سانت قد و 80 کیلو وزن دارم ، حاضرم در لیگ دسته سوم سری لانکا بازی کنم اگر فردی بتواند بنده را ترانسفر کند آماده ام البته مدتی است داروی JAC3 را هم به توصیه حاج فتل مصرف می کنم
    • بدون نام DE ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
      1 0
      به جای این حرفها برین بفکر اون ٧ کیلو اضافه وزنتون باشین.