ایرنا نوشت:

سید'حسن نصرالله' با تاکید بر اینکه به وسیله مقاومت طرح های آمریکایی و اسراییلی بخصوص در سال 2006 و همچنین طرح خاورمیانه جدید را نابود کردیم، افزود: با حراست و پاسداری از کشور خود مقابل هر نوع مشکل و تهدیدی مقاومت و از آن حمایت خواهیم کرد.
'سید حسن نصر الله' دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی که روز جمعه در مراسم گرامیداشت سرداران شهید مقاومت و هفتمین روز درگذشت پدر شهید 'سید عباس موسوی'دبیرکل سابق حزب الله لبنان در منطقه 'نبی شیت'این کشور، گفت : بوسیله مقاومت ما سرزمین خود را در سال 2000 از اشغال آزاد کردیم و اسرای خود را باز پس گرفته و برای ملت خود امنیت، ثبات و اطمینان را محقق ساختیم.

سیدنصرالله با اشاره به سخنان اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص لبنان ادامه داد: روز گذشته شنیدیم که سخنانی از 'نتانیاهو' منتشر شد که تهدید کرده به لبنان حمله و آن را نابود خواهد ساخت و گفته که در نقشه آینده جهان نامی از این کشور نخواهد بود.

 تهدید و توهین، اندیشه محوری رژیم صهیونیستی

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه اندیشه رژیم صهیونیستی بر اساس تهدید دیگران شکل گرفته و همواره با تهدید و توهین به مقدسات همراه است، افزود: این رژیم در فلسطین با ادامه اشغالگری بر زمین های جدیدی دست درازی می کند و به شهرک سازی های خود در کرانه باختری ادامه می دهد.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در فلسطین زمین های فلسطینیان را اشغال کرده و به کشتار آنها ادامه می دهد، افزود:صهیونیست ها هنوز هزاران اسیر را در شرایطی بسیار سخت نگه داشته اند.

وی افزود:صهیونیست ها به تعدی و اهانت به مقدسات مسیحی و اسلامی ادامه می دهند و این ناشی از اندیشه و منش آنها است.

 ردپای اسراییلی ها در پروژه قرآن سوزی

سید'حسن نصرالله' از وجود ردپای اسرائیل درماجرای آتش زدن قرآن کریم توسط نیروهای آمریکایی در افغانستان خبر داد و گفت: تعدی به مقدسات، اندیشه صهیونیست هاست ، باید به دنبال این اندیشه و دستان اسراییلی باشیم که در ورای بسیاری از اقدامات در جهان قرار دارند و برای مثال در آمریکا و افغانستان قرآن را به آتش می کشند؛ خود قرآن کریم گفته که اینها چگونه پیامبران خود را کشتند.

سید نصرالله گفت: این شیوه ای که نامش تعدی به مقدسات است، اندیشه آنهاست و شاید به این شیوه قصد دارند که درگیری مذهبی در دنیا به راه بیندازند.

 جنگ آمریکا با دیگر کشورها، جنگ اسلام و مسیحیت نیست

وی افزود: هرگاه که آمریکایی ها کشوری را اشغال کردند و با ملت آن جنگیدند، این جنگ براساس موضوعی سیاسی بوده نه اینکه مسیحیان با مسلمانان بجنگند.

سید نصرالله درادامه به موضوع عراق اشاره کرده و گفت: کشتار درعراق بسیار فاجعه بار است و این موضوع چیز جدیدی نیست. اگر تعداد عراقی هایی را که بوسیله خودروهای بمب گذاری شده و انفجارهای انتحاری کشته شدند، حساب کنیم، این تعداد به صدها هزار کشته می رسد.

سید نصرالله گفت: چرا خون عراقی ها به این راحتی ریخته می شود؟ چه کسانی می خواهند که عراق را ویران کنند؟ طرح اسراییلی ها برای عراق، ویران سازی آن است چرا که اگر به عراق فرصت داده شود، کشوری قوی خواهد بود.

 یاد گرفته ایم که از تهدیدات اسراییلی ها نهراسیم

سید'حسن نصرالله' سخنان اخیر 'بنیامین نتانیاهو' که تهدید کرده بود در نقشه آینده جهان نامی از لبنان نخواهد بود، جنگی روانی خواند و تصریح کرد: یاد گرفته ایم که از تهدیدات 'نتانیاهو'، 'باراک' و 'اولمرت' نترسیم؛ آنهاهرچه دلشان بخواهند می توانند به تهدیدات خود ادامه دهند.

سید حسن نصرالله با اشاره به ادامه راه مقاومت خطاب به شهید'موسوی' تأکید کرد: اینک تعداد رهروان تو به هزاران نفررسیده و با برافراشتن پرچم تو درساختن حماسه وپیروزی دیگری علیه رژیم صهیونیستی، همواره آماده هستند.

 تهدیدات اسرائیل علیه لبنان صرفا جنگ روانی است

وی با اشاره به تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: این تهدیدات بیشتر در چارچوب جنگ روانی است و ما درگیر جنگ روانی با رژیم صهیونیستی هستیم. حزب الله در اوج آمادگی به سر می برد اما ما باید نسبت به حوادث پیرامون خود، منطقه، کشور و داخل رژیم صهیونیستی هوشیار باشیم.

دبیرکل حزب الله گفت: منطقه در مرحله حساسی به سر می‌برد چراکه در این مرحله نسبت به شکل گیری ترکیب مجدد خاورمیانه، تصمیم گیری می شود.

وی با اشاره به نقش لبنان درمنطقه ادامه داد: کسی نمی تواند لبنان را به عنوان جزیره مجزا از منطقه و کشورهای آن فرض کند و درعین حال نباید نقش لبنان و معادله سه گانه ارتش، مردم و مقاومت را نادیده گرفت.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اجرای سیاست دور نگه داشتن لبنان از تحولات منطقه از سوی مسئولان دولت گفت: این سیاست به عنوان راهکاری برای ادامه کار دولت اتخاذ شده است. ما بر وجود ثبات و امنیت در لبنان تأکید می کنیم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: همه کسانی که خواهان بر هم زدن اوضاع منطقه هستند، در عین حال برهم خوردن امنیت و آرامش در لبنان را نیز دنبال می کنند.

دشمنان همانند سوریه و عراق و لیبی در پی متشنج ساختن لبنانند

دبیرکل حزب الله افزود: در واقع کسانی که درصدد ایجاد درگیری های داخلی و طایفه ای در کشورهای سوریه، عراق و لیبی هستند، خواهان خلق فضای متشنج در لبنان نیز هستند و همه ما باید در راستای خاموش کردن فتنه و جلوگیری از آشوب در لبنان تلاش کنیم.

سید حسن نصرالله با تأکید برحفظ دولت گفت: وجود دولت، عامل حفظ ثبات و استقرار در لبنان است و نباید با ایجاد بهانه، مانع ادامه کار دولت شویم.

 امریکا و غرب نیروی نظامی به سوریه اعزام نمی کنند

سید'حسن نصرالله' با اشاره به نقش غرب در بحران آفرینی در سوریه افزود: آمریکا و کشورهای غربی درصدد اعزام نیرو به این کشور نیستند و تنها برای تحریک معارضه از آنها حمایت نظامی می‌کنند.

وی با اشاره به ادامه بحران سوریه تأکید کرد: برخی با ارائه راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران در این کشور مخالف هستند.

دبیرکل حزب الله با اشاره به گسترش تظاهرات مردمی علیه رژیم بحرین گفت: هرچند حاکمیت بحرین درصدد پایان دادن به بحران نیست اما به هر صورت باید با ارائه راه حل سیاسی به بحران بحرین پایان داد.

 معترضان در عربستان سعودی به دنبال اسقاط نظام نیستند

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با اشاره به تظاهرات مسالمت آمیز مردم مناطق قطیف و عوامیه عربستان سعودی ادامه داد: آنها در این تظاهرات به دنبال سرنگونی نظام نیستند بلکه تحقق خواسته های به حق خود در اعطای حقوق اجتماعی و رشد سازندگی مناطق خود را دنبال می کنند. وضع مردم در برخی از مناطق عربستان نابسامان است ، مردم این مناطق که دنبال تحقق حقوق های اجتماعی خود به تظاهرات روی آورده اند، بی رحمانه مورد هجوم مسلحانه نیروهای امنیتی سعودی قرار می گیرند اما مفتی عربستان می گوید این دسته از مردم، گروهی گمراه و جنایتکار هستند!

 در دولت کمترین سهم را داریم

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: وقتی که مسئولیت امنیت، سیاست و اقتصاد و همچنین اداره کشور بر دوش دولت است، باید این دولت کارا باشد.

وی افزود: برخی می خواهند که کار دولت را با مشکل مواجه ساخته و آن را ساقط کنند اما ما مجددا از دولت می خواهیم و تاکید می کنیم که دولت لازم است که نشست های جدیدی تشکیل دهد.

وی با اشاره به اینکه جریان 14 مارس می گوید که دولت فعلی، دولت حزب الله است، گفت: این سخنی پوچ و بیهوده است ، آنها به این شیوه می خواهند آمریکایی ها و اسراییلی ها را بر این دولت بشورانند و همچنین کشورهای عربی آن را تحریم کنند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: ما در این دولت کمترین سهم و استفاده را داریم ولی در عین حال تمام تلاش خود را به منظور بقای دولت و ادامه کار می کنیم.

وی گفت: ما حتی برخی موضوعات و پرونده ها را به تاخیر انداخته و با همکاری تمامی گروه های موجود در دولت می خواهیم که موفقیتی حاصل شود اما دولت لازم است که مسئولیت های خود را بپذیرد.

 استخراج نفت از ضرورت های فعلی لبنان است

نصرالله گفت: ضروری است که دولت به موضوع استخراج نفت بپردازد چرا که کشور نمی تواند با ناتوانی و بدهی های رو به افزایش خود به حیاتش ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو روز و شب کار می کند، گفت: با تاسف بسیار باید از دشمن خود عبرت بگیریم.

دبیرکل حزب الله گفت: آنچه که در اقتصاد فلسطین می گذرد، غارت اموال مردم فلسطین توسط اسراییل است در حالی که این گاز برای اسراییلی ها نیست بلکه برای فلسطینی هاست.

وی افزود: در زمانی که برخی در لبنان بر سر موضوع سلاح مقاومت بحث به میان می آورند، دشمنان ما در جستجوی آنند که چگونه از زیرساخت های خود در مقابل مقاومت حمایت کند.

نصرالله گفت: شایعه ها بر ضد مقاومت و حزب الله ادامه دارد که آخرین آنها، سخن وزیر کشور 'حسنی مبارک' است که در محاکمه خود گفته است که عناصری از حزب الله و حماس بر روی تظاهرات کنندگان مصری آتش گشوده اند.

وی افزود: آمریکا می گوید که حزب الله، پایگاههایی در آفریقا و جمهوری آذربایجان برپا کرده است که ای کاش اینگونه بود. 26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =