بازگشت ال ۹۰ به ایران با چهره‌ای جدید / عکس

داچیا لوگان که در ایران با نام ال‌۹۰ محبوب شد، در بازارهای مختلفی تحت برند داچیا و رنو عرضه شد و محبوبیت زیادی پیدا کرد. به‌این‌ترتیب نسل‌های بعدی آن هم رونمایی شدند.

به گزارش خبرآنلاین، نسل سوم داچیا لوگان که به لطف طرح واردات جدید پا به خیابان‌های کشور خواهد گذاشت، از سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد. این سدان سایز کوچک از زبان جدید طراحی داچیا بهره‌مند شده است. نسل جدید لوگان در مقایسه با سیمبل از فاصله محوری بیشتری برخوردار شده است. طراحی بخش جلو با جدیدترین زبان طراحی این شرکت هماهنگ شده اما بخش عقب همچنان به ریشه‌های اشاره دارد. استفاده از خطوط زینتی بیشتر، رینگ‌های کوچک، چراغ‌های به‌روزشده جلو و عقب و شیب کمتر ستون C باعث شده تا چهره لوگان، مدرن‌تر به‌ نظر برسد.

به نقل از پدال، جدیدترین نسخه این خودرو که برپایه پلتفرم CMF-B LS گروه رنو-نیسان توسعه پیدا کرده است، از جلوپنجره مدرن‌تر، رینگ‌های آلومینیومی و لوگوی جدید D دوگانه داچیا بهره‌مند شده است. کابین این نسل از لوگان میزبان یک نمایشگر مرکزی، فرمان و ادوات به‌روزشده اما آنالوگ است تا ماهیت اقتصادی خود را به مالک یادآوری کند.

مشخصات فنی داچیا لوگان

جدیدترین نسخه داچیا لوگان از یک پیشرانه اقتصادی کوچک ۱ لیتری ۳ سیلندر استفاده می‌کند که در بازار نقاط مختلف جهان با دو خروجی متفاوت عرضه شده است. نسخه عادی این موتور توان تولید ۶۵ اسب متواضع بخار را دارد درحالی‌که قدرت نسخه توربوشارژ آن به ۹۰ اسب بخار می‌رسد؛ رقمی که همچنان چشمگیر نیست. قدرت تولیدشده توسط این پیشرانه خطی از طریق یک جعبه‌دنده ۵ سرعتی دستی یا ۶ سرعتی خودکار به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد تا لوگان (بسته به نوع موتور) در عرض ۱۴ تا ۱۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

بازگشت ال ۹۰ به ایران با چهره‌ای جدید / عکس

ابعاد و ظرفیت

این خودروی اقتصادی از یک صندوق عقب با حجم ۵۲۸ لیتری بهره‌مند شده که می‌تواند نیاز هر خانواده‌ای را به‌خوبی برطرف کند. البته کاربران می‌توانند با تاکردن صندلی‌های ردیف عقب، به فضای بیشتری دسترسی داشته باشند. از آنجا که لوگان جدید از یک موتور بسیار کوچک استفاده می‌کند و تنها ۱,۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد، به‌صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

نسخه جدید لوگان همچنان به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین و دردسترس‌ترین محصولات داچیا وارد خط تولید شده است؛ پس نمی‌توان انتظار خاصی از آن داشت. این سدان اقتصادی درکنار بهره‌مندی از یک موتور ضعیف اما کارراه‌انداز، از امکانات زیر بهره‌مند شده است.

  • نمایشگر لمسی مرکزی مجهز به کنترل رسانه و اتصال به تلفن‌هوشمند
  • بهره‌مندی از اپل‌کارپلی و مسیریاب در نسخه‌های آپشنال
  • ۲، ۴ یا ۶ بلندگو (متغیر و بسته به نوع تریم)
  • کامپیوتر سفری با نمایشگر ۳.۵ اینچی کنار نشانگر سرعت
  • چراغ‌های LED
  • ترمز اضطراری خودکار
  • هشدار نقطه کور
  • دستیار پارک مجهز به سنسورهای عقب و جلو
  • دوربین دید عقب
  • دستیار حرکت در سربالایی
  • ترمزهای ضدقفل مجهز به سیستم توزیع نیرو
  • سیستم روشن/ خاموش پیشرانه در نسخه CVT

قیمت داچیا لوگان

این سدان خانوادگی جمع‌وجور در بازار جهانی در محدوده ۱۴ تا ۱۶ هزار دلار عرضه می‌شود. به‌این‌ترتیب انتظار داریم که نسخه پایه آن با دنده دستی و پیشرانه ۶۵ اسب بخاری در محدوده ۱ تا ۱.۱۵ میلیارد تومان به فروش برسد درحالی‌که قیمت نسخه ۹۰ اسب بخاری از مرز ۱.۲ میلیارد تومان هم عبور کند.

بازگشت ال ۹۰ به ایران با چهره‌ای جدید / عکس

۵۸۵۸

کد خبر 2006563

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 56
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خودم IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    51 4
    نسخه ۶۵ اسب بخاری ۱.۱۵ میلیارد ؟!!! یعنی قدرتش از پراید هم کمتره ؟!!!!!!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    41 4
    مسخره است. با حدود 15 هزار دلار می شود خودروی هیبرید چینی خرید.
  • بنده خدا IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    29 29
    ارزان ترین خودرو داچیا بالای یک میلیارد، فکر کنم برای طبقه پایین خوب باشه راحت میخرن استفاده می کنن.
  • رنجبر IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    27 23
    اصلا خریدش نمی ارزه نه قشنگ نه کاربردی
  • رضا IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    60 3
    فقط فکر پول بیشتر درآمد بیشتر هستن ..منی که حتی پراید ب زور خریدم چطور بیام فکر اینو کنم که بخوام بخرم ..خودرویی بیارید در حدود قیمت ۵۰۰میلیون مثل ریو باشه ب روز باشه ..ملت چرا باید میلیاردی پول ماشین بدن وقتی قیمتش واقعا خیلی کمتره..ساینا چیه الان شرکت داره ۴۵۰میلیون میگیره
  • مهدی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    33 30
    این قشنگه چی بود اون قبلی زشت و بد ریخت
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
    39 3
    متور خودرو را همان قدیمی بگذارند فکرک کنم برای ایران بهتر است چون با بنزین های ضعیف ما هماهنگ تر است

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین