به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، بانک های کشور هر یک ساز خود را می زنند و سیاست خود را در پیش می گیرند و اعتنایی به سیاست ها و دستورالعمل های بانک مرکزی ندارند.

مرسل صدیق نماینده بخش صنعت در اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه مشکلات صنعت همچنان بر سر جای خود باقی است، این نکته را گوشزد کرد که واردات برای صنعت کشور جزو ضروریات است. صدیق ادامه داد: با این حال بانک های کشور به رغم دستورالعمل های بانک مرکزی همچنان برای گشایش ال سی مانع تراشی کرده و با فعالان اقتصادی سختگیرانه برخورد می کنند.
به گفته این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، بانک های کشور هر یک ساز خود را می زنند و سیاست خود را در پیش می گیرند و اعتنایی به سیاست ها و دستورالعمل های بانک مرکزی ندارند.
صدیق افزود: در حال حاضر برخی بانک ها برای گشایش ال سی از فعالان اقتصادی می خواهند که 130 درصد آن را به طور نقد به بانک پرداخت کنند و پس از آن گشایش ال سی انجام می شود، این در حالی است که کمتر واحد تولیدی است که بتواند از پس پرداخت این میزان از سرمایه در گردش برآید. این فعال اقتصادی همچنین خاطرنشان کرد: قیمت مواد اولیه یک دولت و چند سیاست است به گونه ای که مشاهده می شود که برخی دستگاه های دولتی که مواد اولیه کارخانه ها را تامین می کنند در مدت دو ماه 46 درصد افزایش قیمت داشته اند.
این عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در ادامه سخنان خود به ممنوع الخروج شدن برخی مدیران عامل بنگاه های اقتصادی به دلیلی بدهی های اندک اشاره کرد و از هیأت رییسه اتاق تهران خواست این موضوع را رسیدگی کند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    12 0
    همین چند وقت پیش رییس بانک مرکزی اعلام کرد برای وام زیر 10 میلیون تومان یک ضامن کارمند یا کاسب کافی است، اما بانک ها برای اینگونه وام ها نه تنها 2 ضامن می خواهند تازه سفته هم می گیرند بهانه همشون هم یک چیزه: اون چیزی که رییس بانک مرکزی توی تلویزیون گفته به ما ابلاغ نشده!! انگار مثلا تلویزیون مال یه کشور دیگه س اما برعکسش اگه چیزی که به نفع بانکهاست تو تلویزیون گفته بشه بلافاصله بهش عمل می کنن