۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۲

عبدالرضا کاهانی تاکید کرد از این به بعد تن به تغییر فیلم‌هایش نخواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین، این کارگردان که آثاری چون «بیست» و «هیچ» را در کارنامه دارد، شامگاه سه‌شنبه پس از نمایش فیلم «اسب حیوان نجیبی است» در تالار سوره حوزه هنری، با دلی پر پشت تریبون رفت و از مسئولان وزارت ارشاد گلایه کرد.

عبدالرضا کاهانی با انتقاد از اوضاع ممیزی فیلم‌ها گفت: «نمی‌دانم چرا مرکز نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد به آثار مورد پسند منتقدان و صاحب نظران سینمایی توجهی ندارد و اگر مدعی هستیم که مردم ما فهیم هستند، باید در همه عرصه‌ها به نظر و فهم آنان توجه نشان دهیم.»

او با بیان اینکه باهیچ شرایطی حاضر نیست به تغییر فیلم‌هایش تن بدهد، افزود: «به مرکز نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد پیشنهاد داده‌ام که وقتی را تعیین کنند تا بتوانم در باره فیلم‌هایم با مخالفان آن‌ها بحث و گفت‌و‌گو کنم که متاسفانه چنین پیشنهادی را نپذیرفته‌اند.»

 


این کارگردان اضافه کرد: «واقعا متاسفم که هنوز در بین مدیران فرهنگی ما سعه صدر کافی وجود ندارد که جوانی مانند من را که با دغدغه‌های شخصی فیلم می‌سازد را تحمل کنند.»

کاهانی درباره سبک فیلمسازی‌ خود گفت: «من نمی‌دانم فیلم‌هایم واقعا چه ژانری دارند و هنگامی که می‌خواهم کاری را کلید بزنم، سعی می‌کنم این تعریف‌ها را کنار بگذارم و برای همین همیشه از الفاظی مانند تراژدی و کمدی و ابزورد و... فرار کرده‌ام.»

او ادامه داد: «خودم را کمدی‌ساز نمی‌دانم و اساسا اهل سینمای کمدی نیستم. من فیلمساز مستقلی هستم که علاقه دارم به زندگی وفادار باشم و برای همین باور هم ندارم که فیلم‌هایم ابزورد هستند.»
 

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهیار IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    4 2
    فکر می کنم با راه اندازی سازمان سینمایی، بهترین وقت است تا هنرمندان با مسوولان رودرو بنشییند و برای حل معضل ممیزی ها تصمیم بگیرند
  • اشکان FR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    7 0
    «فیل هم نمی داند فیل است» این جمله معروف از مارتین اسلین، نظریه پرداز بزرگ هنری است که در دهه 50 و 60 میلادی، آثار نمایشنامه نامه نویسانی چون بکت و یونسکو را آبزورد نامید. آن زمان این نمایشنامه نویسان در جواب او گفتند که آبزورد(معنا گریز)نیستند که اسلین در جواب آنان گفت که فیل هم نمی داند فیل است. این را گفتم تا کاهانی عزیز بداند که کارهایش آبزورد است، اگر چه خودش نمی داند.
  • EHSAN.sali IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    3 16
    سلام تن بدهد یا ندهد فرقی نمیکند فیلم هایش به درد بخور نیست!؟ "یاحق"
  • امین IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    5 0
    ببینیم و تعریف کنیم
  • آبتین US ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
    1 0
    شخصیت مستقل آقای کاهانی مورد تمجید هست اما باید دید ادامه کارشون در راستای این صحبت هست یا نه. ضمناً واقعاً اپه ارشاد مردم ایران رو ملت فهیم و مسلمون میدونه میتونه با اجازه ی پخش در زمینه فیلم و موسیقی قضاوت رو به عهده مردم بذاره نه اینکه لقمه مشخص ت دهن مردم بذاره