روزنامه خراسان نوشت:

چگونگی ماجرای اصابت گلوله به متهم تحت تعقیب که به مرگ وی منجر شد روز گذشته با حضور قاضی ویژه قتل عمد در محل حادثه مورد بررسی قرارگرفت.

ساعت 2بامداد دوم اسفندماه جاری و در پی تماس یکی از شهروندان، ماموران گشت کلانتری مصلی به تعقیب پرایدسوار جوانی که متهم به سرقت بود پرداختند. پس از شلیک چند گلوله از سوی ماموران انتظامی، خودرو پراید به یک دستگاه اتوبوس پارک شده در خیابان صدر برخورد کرد و راننده آن جان سپرد.

ابتدا تصور ماموران بر این بود که متهم 27ساله در پی تصادف جان باخته اما پزشک قانونی پس از معاینه جسد اعلام کرد که جوان یاد شده بر اثر اصابت گلوله کشته شده است. بدین ترتیب ماجرای مرگ متهم تحت تعقیب توسط قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد) تحت بررسی قضایی قرار گرفت و روز گذشته صحنه چگونگی ماجرای اصابت گلوله به متهم بازسازی شد.

شهروندی که ماجرای سرقت را به پلیس گزارش کرده بود درباره این حادثه به قاضی ویژه قتل عمد گفت: من نگهبان یک پروژه ساختمانی هستم مشغول انجام وظیفه بودم که دیدم جوان پرایدسواری قصد بازکردن در خودروام را دارد. من فریاد کشیدم اما او به فریادهایم هم بی توجهی می کرد وقتی با سرعت پایین آمدم قبل از این که موفق به سرقت شود فرار کرد ولی من شماره پلاک پرایدش را یادداشت کردم و با پلیس تماس گرفتم که لحظاتی بعد نیروهای گشت کلانتری مصلی آمدند و من شماره پلاک را به آن ها دادم.

افسر گشت نیروی انتظامی نیز در این باره گفت: وقتی این شهروند شماره پلاک پراید را به ما داد من با بی سیم از مرکز استعلام کردم که آن ها اعلام کردند این شماره پلاک سابقه سرقت دارد بنابراین بلافاصله به تعقیب متهم پرداختیم و او را در خیابان یاران مشاهده کردیم اما متهم مذکور وقتی ما را دید فرار کرد. پس از به کارگیری قانون حمل سلاح چندبار به راننده تحت تعقیب فرمان «توقف» دادم اما او بدون توجه همچنان به فرار ادامه داد حتی چند تیر هوایی نیز شلیک کردم ولی او بر سرعت خودرو افزود: تا این که من خودرو را هدف قرار دادم اما ابتدا فکر نمی کردم که گلوله ای به متهم اصابت کرده باشد چرا که او با سرعت به عقب یک اتوبوس پارک شده برخورد کرد و تصور ما این بود که او بر اثر سانحه رانندگی جان باخته است.

پس از انجام امور کارشناسی روی پراید مسروقه مشخص شد که پراید مذکور در تاریخ 27/11/90 از جاده سرخس سرقت شده است اما بررسی های بیشتر نشان داد که شماره شاسی و موتور پراید نیز مربوط به یک خودرو مسروقه دیگر است که در تاریخ 26/11/90 سرقت شده است. این درحالی است که هنوز بستگان جوان متوفی شناسایی نشده اند و تحقیقات پلیس برای شناسایی اولیای دم با توجه به پیداشدن یک شماره تلفن در جیب متوفی ادامه دارد.بنابراین گزارش، قاضی اسماعیل شاکر پس از انجام تحقیقات مقدماتی ضمن صدور دستورات لازم برای پیگیری پرونده و شناسایی خانواده متوفی، پایان جلسه بازسازی صحنه حادثه را اعلام کرد.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • على سنجرى US ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    24 9
    چرا مأمور به لاستيك پرايد تير نزد؟
    • سامان IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      4 0
      انگار فکر کردی هشدار برای کبرا 11 است؟
    • توحید IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      3 0
      درهردوصورت فرقی ندشت با پراید چه تصادف بکنی با اینکه گوله بخوری تصادف بکنی فرقی نداره تازه این زود تر مرده راحت شده
    • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      2 0
      ببینم مگر خودرو توقف کرده بوده که به لاستیکش شلیک کند؟ خودروئی که با سرعت سرسام آور در حرکت است مگر میشود با دقت حدف گیری کرد؟ نفستان از جای گرم در میاد.
    • احسان IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      2 0
      دوست عزيز تو اون موقيعت و شرايط تعقيب و گريز هر اتفاقي امكان داره بيفته! بنده خدا هم گفته كه قانون حمل سلاح را رعايت كرده! به نظر من خيلي مسئله مهمي نيست، يه دزد كشته شده، همين...
  • Mitra IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    5 3
    مجازات دزدی، مرگ نیست!!! نباید به راننده شلیک می کردند ...
  • محمد IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    4 2
    در چنين صحنه هايي ،چنين اتفاقاهايي غير قابل پيش بيني است
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    2 2
    مقصر اصلی شرکت سایپا است چون بدنه پراید نازکه گلوله ازش عبور کرد وبه متهم برخورد کرد
  • عبدالرضا IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    24 6
    من با چشم خودم دیدم که این دزدها برای رسیدن به هدفشون به جان قربانی هم رحم نمیکنند. برخورد قاطع با متجاوز به جان و مال مردم لازمه...حتی اگر منجر به مرگ دزد بشه. این درس عبرتی میشه برای دزدهای دیگه. نباید با پلیسی که برای حفظ امنیت مردم جان خودش رو به خطر میندازه برخوردی قهر امیز کرد. البته برای خانواده متوفی متاسفم...ولی خب این راه رو خود این شخص برای زندگیش انتخاب کرده.
  • ظفریان IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
    5 1
    امید است این بار از مامور انتظامی حمایت بشه. تا خلافکاران فکر نکنند پکه اسلحه پلیس دکوره.