مروری بر حوادث ایران در یکشنبه 11 دی 1390

داماد با خودروی دزدی به خواستگاری ‌رفت

روزنامه جام‌جم نوشت: مردی که با خودروی دزدی از تهران به زاهدان رفته بود تا به خواستگاری یک دختر جوان برود، با هوشیاری پلیس، به همراه همدستش دستگیر شد.
رسیدگی به این پرونده چندی پیش با شکایت مردی مبنی بر سرقت خودروی پژوی وی در دستور کار ماموران اداره آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران قرار گرفت. در پی این شکایت، تحقیقات برای کشف خودروی مسروقه و دستگیری سارق فراری آغاز شد تا این که چند روز پیش ماموران از سوی پلیس زاهدان گزارشی دریافت کردند مبنی بر این که خودروی مسروقه شاکی در این شهر توقیف و 2 سرنشین آن دستگیر شده‌اند.
با هماهنگی قضایی خودرو تحویل مالباخته شد و 2 متهم برای تحقیق به پلیس تهران انتقال یافتند. در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد، متهمان با خودروی شاکی ده‌ها پلاک جعلی و گوشی تلفن همراه مسروقه حمل می‌کردند که این اموال نیز از سوی پلیس زاهدان کشف و ضبط شده است. متهمان در بازجویی گفتند خودرو را از یکی از دوستان خود خریده‌اند، اما سرانجام اعتراف کردند خودرو را سرقت کرده بودند تا به خواستگاری بروند.
یکی از متهمان در اظهاراتش گفت: مدتی بود با همسرم اختلاف داشتم. به همین دلیل تصمیم گرفتم بی‌آن‌که همسرم را طلاق دهم، دوباره ازدواج کنم. ماجرا را با یکی از دوستانم در میان گذاشتم و او دختر یکی از اقوامش را در زاهدان به من معرفی کرد. سپس با سرقت یک خودروی پژو از تهران به مقصد زاهدان حرکت کردیم. در میانه راه یکی از دوستان همدستم، تعدادی پلاک جعلی خودرو و گوشی تلفن همراه به ما داد تا آنها را به مردی تحویل دهیم. حوالی خانه دختر جوان ماموران به ما ظنین شده و قصد سد کردن راهمان را داشتند که به‌سرعت از محل دور شدیم. در جریان این تعقیب و گریز، خودروی دزدی توسط پلیس متوقف شد و ما دستگیر و به جای خواستگاری، روانه زندان شدیم.

 

مرگ 4 عضو خانواده در انفجار کارگاه

روزنامه همشهری نوشت: با مرگ 3 عضو خانواده، تعداد قربانیان انفجار مرگبار در کارگاه تولیدی پوشاک به 4 نفر رسید. تمامی قربانیان این حادثه اعضای یک خانواده هستند که به‌نظر می‌رسد بر اثر انفجار گاز و بنزین جان باخته‌اند.
ساعت 10:12 صبح چهارم دی‌ماه، صدای انفجار شدیدی ساکنان منطقه پل چوبی تهران را به وحشت انداخت. انفجار در یک کارگاه تولیدی پوشاک رخ داده بود و آتش‌نشانان ایستگاه‌های 2 و 7 تهران وقتی به محل حادثه رفتند با شعله‌های آتش که فضای 20متری داخل کارگاه را پر کرده بود، روبه‌رو شدند. آنها به سرعت دست به کار شده و بعد از خاموش کردن آتش، با جسد سوخته صاحب کارگاه به نام حسن روبه‌رو شدند. این در حالی بود که به غیر از حسن، 3 پسر جوان او به نام‌های علی، ایمان و اشکان هم در محل حادثه حضور داشتند و بر اثر انفجار و آتش سوزی، دچار سوختگی شده بودند. با حضور امدادگران اورژانس در محل، مجروحان حادثه به بیمارستان شهید مطهری انتقال یافتند و تلاش پزشکان برای درمان آنها شروع شد. در همین حال کارشناسان آتش‌نشانی به بررسی محل انفجار پرداختند و بعد از چند ساعت، اعلام کردند که احتمالا انفجار مرگبار بر اثر نشت گاز اتفاق افتاده است.
یکی از اعضای خانواده قربانیان گفت: حسن و فرزندانش، سال‌ها بود که در آن کارگاه کار می‌کردند. حسن با اینکه سن و سالی از او گذشته بود اما هر روز در کارگاه حاضر می‌شد تا بر روند تولید نظارت داشته باشد، هرکدام از پسرهایش هم وظیفه‌ای داشتند: یکی مدیر کارگاه بود، یکی برشکار و دیگری کار خرید جنس برای کارگاه را انجام می‌داد و من هم کارهای بانکی کارگاه را انجام می‌دادم.
وی ادامه داد: ساعت حدود 9:30 روز حادثه بود که من برای وصول کردن یک چک از کارگاه خارج شدم و به بانک رفتم. وقتی داشتم به آنجا ‌بر می‌گشتم، ناگهان صدای انفجار شدیدی را شنیدم. دوان دوان از پله‌ها بالا رفتم و خودم را به طبقه دوم ساختمان که کارگاه تولید لباس در آنجا بود، رساندم. داخل محوطه‌ای که حسن و فرزندانش در آنجا بودند، فقط آتش دیده می‌شد. کارگرانی که در قسمت مجاور بودند، سراسیمه بیرون آمده بودند و مجروحان را از محل حادثه دور کردند. به غیراز حسن و پسرهایش، 2 نفر دیگر از پرسنل کارگاه هم مجروح شده بودند. وقتی آتش‌نشانان، حریق را مهار کردند، اعلام کردند که احتمالا انفجار به خاطر نشت گاز بوده است؛ چرا که داخل کارگاه، یک بخاری گازی روشن بود و شلنگ چند متری آن روی زمین افتاده بود و قسمتی از آن زیر چرخ‌های صندلی رفته بود.
برای همین کارشناسان می‌گفتند احتمالا شلنگ آسیب دیده و گاز از طریق آن به بیرون نشت کرده است. از طرفی، صبح همان روز یکی از پسرهای حسن برای موتورش 4لیتر بنزین خریده و ظرف آن را در داخل کارگاه گذاشته بود تا در فرصتی مناسب، بنزین را در داخل باک بریزد. به همین دلیل بنزین هم در انفجار و آتش سوزی و مرگ حسن و پسرهایش نقش داشته است. 

 

اعترافات جدید سرکرده شبکه بزرگ سرقت خودرو در مشهد

روزنامه خراسان نوشت: با متلاشی شدن یک شبکه سرقت خودرو در مشهد، 7 متهم اصلی این پرونده در حالی به ارتکاب 78 فقره سرقت اعتراف کرده اند که سرکرده مسلح آنان چند ماه قبل توسط کارآگاهان پلیس آگاهی غرب مشهد دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: همه متهمان این پرونده به مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه معتاد هستند و بیشتر سرقت های آنان در مناطق غرب مشهد بوده است اما اعضای این شبکه به سرقت های دیگری در شهرهای نیشابور، سبزوار، شاهرود و گرگان نیز اعتراف کرده اند.وی یادآور شد: متهمان این پرونده خودروهایی مانند مگان، پراید، پژو پارس، 206، 405 ، مزدا تک و دو کابین را سرقت کرده اند و از مدت ها قبل نیز در مجتمع های قضایی شهید کامیاب، شهید قدوسی و امام خمینی (ره) دارای پرونده و مورد تعقیب بوده اند که هم اکنون پرونده های آنان به دستور دادستان در یک شعبه قضایی تجمیع شده که شامل 5 کلاسه کیفری است. سرهنگ بیدمشکی ادامه داد: برخی از اعضای این باند به سرقت از مغازه های پوشاک در شهرستان طرقبه و شاندیز و هم چنین 2 مغازه دوچرخه فروشی و کلیدسازی و سرقت از چند منزل در مشهد اعتراف کرده اند که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

 

یک کیلو شیشه در تار و پود قالیچه

روزنامه جام‌جم نوشت: مردی که یک کیلو موادمخدر(شیشه) را در تارو پود قالیچه‌ای جاسازی کرده بود تا آن را با پرواز هوایی به کیش منتقل کند، تحت تعقیب قرار گرفت و تحویل گیرنده آن دستگیر شد.
چند روز پیش یکی از کارکنان واحد پست هوایی مستقر در فرودگاه مهرآباد تهران هنگام کنترل محموله‌ها، وقتی متوجه شد وزن قالیچه‌ای که قرار است به کیش ارسال شود، بیش از حد طبیعی است، آن را به مرکز پلیس تحویل داد و در بررسی این محموله معلوم شد یک کیلوگرم موادمخدر(شیشه) به طرز ماهرانه‌ای میان تار و پود قالیچه جاسازی شده است.
تحقیقات ماموران مبارزه با موادمخدر پلیس فرودگاه مهرآباد در این زمینه آغاز و با هماهنگی قضایی قالیچه بدون موادمخدر به فرودگاه کیش ارسال شد تا تحویل گیرنده آن دستگیر شود. به این ترتیب، مرد جوانی هنگام تحویل گرفتن قالیچه در کیش، از سوی پلیس دستگیر و به اداره مبارزه با موادمخدر فرودگاه مهرآباد تهران منتقل شد.
مرد جوان در بازجویی گفت: مردی با ادعای این که یکی از اقوامش قالیچه نفیسی را برای او از تهران ارسال کرده و خودش قصد سفر دارد، با پرداخت مبلغی پول از من خواست به فرودگاه کیش بروم و قالیچه را تحویل بگیرم. اطلاع نداشتم درون قالیچه موادمخدر است و من گرفتار می‌شوم.
بنا بر این گزارش، مرد جوان با قرار قانونی از سوی قاضی دادسرای ناحیه 20 تهران روانه زندان شد. 

47 282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =