۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان می گوید : این سازمان در سیاست های کنترل بازار خود شیوه تغییر پلکانی قیمت ها را اعمال می کند و معتقداست ثبیت و فریز کردن قیمت ها تولید را دچار مشکل می کند .

 محمد حسن نکویی مهر عنوان کرد : آستانه تحمل مصرف كننده در بسياري موارد جوابگوي سقف افزايش قيمتي نيست و از طرفي به دنبال خارج كردن توليد كننده از چرخه توليد هم نيستيم بنابراين تلاش می کنیم تا با يك شيب ملايم ومديريت شده تا خواسته هر دو طرف را برآورده كنيم.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بيان اينكه قيمت هاي منطقي و عدم اجحاف به مصرف كننده ، محوركاري سازمان حمایت است، تصريح كرد: هيچ زماني تثبيت و فريز شدن قيمت ها را قبول نداشته ايم و منطق اقتصادي نيز اين را قبول ندارد.

به گفته وی ، با تثبيت قيمت ها نمي توان توليد را استمرار بخشيد و رشد ناگهاني و تورمي شديد نیز به اقتصاد کشور آسیب وارد می کند .

نكويي مهر با اشاره به طرح ويژه كنترل بازار درآستانه سال نو افزود : سياست هاي پولي هم به مدد آمده اند و بانك مركزي ارز مورد نیاز وارد کنندگان رسمی را تامین می کند ،ارز تک نرخی ملاك سازمان حمایت در سياست هاي قيمتي است .

وي ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت را متكفل بازار و هم توليد برشمرد و اضافه كرد : ملاك قيمتي اين بوده كه واحدها براي تغيير قيمت بايد حتما با تشكل ها و تشكل ها نيز با سازمان حمايت هماهنگ باشند ، بنابراین افزايش خود سرانه قيمت ها مورد پذيرش نيست.

نكويي مهر تاكيد كرد: كالاهاي با درج قيمت بايد با همان قيمت به مصرف كننده برسد و خلاف اين تخلف محض و قابل پيگيري است.

رييس سازمان حمايت مصرف كنندگان و تولید کنندگان ، مديريت فضاي رواني را بخش مهمي از تنظيم بازار دانست و تاكيد كرد : مجموع بخش خصوصي به همراه دولت بايد در اين خصوص كار ويژه انجام دهند .

معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت اظهار كرد : ارتباط مجموعه سازمان حمايت با سازمان تعزيرات حكومتي و مجموع ادارات اين سازمان دراستان ها چه درخصوص تنظيم بازار شب عيد رضایت بخش است و بايد بيشتر نيز تقويت شود .//

3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =