جانشین رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به حضور 14 نامزد اقلیت های دینی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی،گفت: براساس قانون اساسی اقلیت های دینی در کشور از حقوق عمومی برخوردارند.

حسنعلی نوری در گفتگو با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور، افزود:زرتشتیان، کلیمیان، مسیحیان ارمنی جنوب کشور، مسیحیان ارمنی شمال کشور، مسیحیان آشوری و کلدانی هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.
وی افزود:برای اقلیت های دینی از قبل شعبه های اخذ رای مشخص شده و امروز - جمعه- نیز اخذ رای از اقلیت های دینی صورت می گیرد.
 
حوزه انتخابیه اقلیتهای مذهبی آشوری و کلدانی در همدان
خبرنگاران همدانی از حوزه فرعی انتخابیه اقلیتهای مذهبی آشوری و کلدانی در مجاورت آرامگاه بوعلی سینا بازدید کردند.
فرماندار همدان در حاشیه این بازدید گفت: 60 نفر از اقلیتهای مذهبی در شهر همدان ساکنند که از این تعداد 40 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.
"حسن قهرمانی مطلق" افزود: این اقلیتهای مذهبی می توانند از بین چهار کاندیدا یک نفر را انتخاب کنند.
وی تصریح کرد: هیات اجرایی این اقلیتهای مذهبی از بین خود آنها انتخاب شده و این شعبه به عنوان شعبه اخذ رای اقلیتهای مذهبی در غرب کشور فعال است.
 
لس‌آنجلس تایمز: شور میهن‌پرستانه در میان مردم ایران به راه افتاده است
روزنامه لس آنجلس تایمز با اشاره به انتخابات دوره‌ نهم مجلس شورای اسلامی در ایران گزارش داد که انتخابات روز جمعه اهمیت زیادی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2013 در ایران دارد. 
روزنامه لس‌آنجلس تایمز گزارش داد که در ایران رای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری ، زمانی که دور دوم ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد به پایان می‌رسد، بسیار حیاتی تلقی می‌شود.
به گزارش این روزنامه آمریکایی، به گفته تحلیل‌گران احتمال اینکه انتخابات روز جمعه به تغییری اساسی در موضع ایران در زمینه مسایل مختلف از جمله تعهدش به تداوم برنامه هسته‌یی تهران که به گفته دولت ایران منحصرا برای مقاصد صلح‌آمیز است ختم شود، بسیار کم است.
به گزارش لس آنجلس تایمز، گفت‌وگوهایی که در تهران صورت گرفت حاکی از این است که قدرت‌نمایی‌های بین‌المللی و تشدید تحریم‌ها شور میهن‌پرستانه‌ای را در میان مردم ایران به راه انداخته و دورنمای موفقیت برخی کاندیداها را افزایش داده است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =