مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران از هماهنگی با وزارت صنعت، معدن وتجارت برای عرضه انواع آبزیان در بیش از 85 غرفه شیلاتی در نمایشگاههای فروش بهاره سراسر کشور خبرداد.

« عيسي گلشاهي» افزود: بر اين اساس عرضه آبزيان به طور مستقيم از سوي توليدكنندگان با كيفيت تائيد شده و با قيمتي پايين تر از سطح بازار عرضه خواهد شد.

وي با بيان اينكه محدوديتي در ميزان عرضه وجود ندارد و توزيع روزانه به هر مقدار كه تقاضا وجود داشته باشد صورت خواهد گرفت تصريح كرد: هم اكنون توانايي عرضه انواع محصولات شامل كنسرو و محصولات فرآوري شده و انواع ماهي هاي تازه و منجمد شمال و جنوب و پرورشي وجود دارد.

گلشاهي در ادامه با اشاره به تخفيف 15 تا 20 درصدي قيمتها اظهار كرد: اين تخفيفات در برخي از محصولات تا 30 درصد هم خواهد رسيد كه رقابت خوبي براي عرضه محصولات با قيمت مناسب را فراهم خواهد كرد.

وي با بيان اينكه براي شهر تهران 10 غرفه شيلاتي به منظور عرضه انواع آبزيان در نظر گرفته شده است افزود: اين غرف محصولات تازه، منجمد، بسته‌بندی و فرآوری شده را ارزانتر از سطح شهر و با کیفیت و بهداشت مورد تایید سازمان شیلات و دامپزشکی عرضه مي‌كنند.

اين مقام مسئول در ادامه با تاكيد بر اينكه در بحث تنظيم بازار انواع آبزيان در شب عيد نبايد هيچ گراني خارج از عرفي داشته باشيم متذكر شد:‌ با توجه به اينكه ممكن است قيمت خريد برخي از محصولات آبزي بر اساس قيمتهاي قبلي انجام شده باشد اما نبايد اين قيمتها خارج از قيمتهاي عرف عرضه شود كه اين موضوع در محصولات كنسروي يا فرآوري شده بيشتر نمود پيدا مي‌كند.

وي گفت: به دليل اينكه بسياري از محصولات آبزي در لحظه به فروش نمي‌رسند و به عنوان ماده اوليه محسوب شده و هزينه هاي نگهداري را شامل مي‌‌شود بايد قيمت در نظر گرفته شده با سود متعارف به مصرف كننده عرضه شود.

گلشاهي همچنين علاوه بر تشديد نظارتها، از اجراي طرح شاناسنامه دار كردن محصولات شيلاتي خبر داد و افزود: هم اكنون اين اقدام در زمينه ميگو و انواع آن پياده سازي شده است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
    2 0
    اگه واقعآ اجرا بشه خیلی خوبه