در نخستین جلسه علنی مجلس پس از برگزاری انتخابات مجلس نهم، نماینده آستار به تخلفات انتخاباتی در حوزه انتخابیه​اش انتقاد کرد.

فرهاد دلق​پوش در نطق امروز خود با بیان اینکه «حذف بنده از مدت​ها پیش کلید خورده بود»، افزود: برخی که مرا مانع اهداف خود می​دیدیند، با برچسب «عدم التزام به ولایت فقیه و اسلام» اقدام به حذف من کردند. متاسفم که آّروی یک مومن توسط مدعین پیروی از ولی امر زیر پا گذاشته شد و آبروی مردم، دست مایه​ای برای منازعات سیاسی قرار می​گیرد.
نماینده آستارا ادامه داد: از دست این افراد به خدا پناه می برم و از خدا می خواهم بین ما قضاوت کند. کسانی که در جریان احراز صلاحیت​ها افراد باب میل خود را باقی گذاشتند و هیچ پاسخ قانونی به من ندادند که چرا رد صاحیت شدم. حتی علی​رغم تایید نهایی من از سوی شورای نگهبان، برخی با اعمال قدرت، مانع از اعلام این نظر شده و همه قدرت خود را برای تبلیغ یک نفر به کار گرفتند.
وی افزود: حتی کار به جایی رسید که روز چهارشنبه 10 اسفند، به دستور فرماندار، چند نفر کادر انتظامی وارد دفتر من شده و علاوه بر بازرسی دفتر من در شهرستان، همکاران دفترم را بازجویی کردند. روز جمعه 12 اسفند هم پس از ارائه رای، بنده مورد حمله افراد نزدیک به نماینده مورد حمایت فرماندار قرار گرفتم و حتی فرد همراه من ضرب و شتم شد.
دلق​پوش که می​گفت «عدم رعایت بی طرفی توسط شخص فرماندار مشهود بوده است»، خاطرنشان کرد: تخلفات انتخاباتی نامزد مورد حمایت فرماندار و تخریب چهره​های شاخص شهر بواسطه توزیع شب نامه​هایی در سطح شهر، خرید و فروش رای در شهرستان نیر و نمین، به وضوح مشهود بود. بازخوانی کد ملی 263 تالش و 163 نمین این تخلفات را آشکار می​کند.
نماینده آستارا با تاکید بر اینکه باید بدعت «زیرپا گذاشتن قانون» متوقف شود، اظهار داشت: بنده از مسئولان امر، به دلیل اتهام عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه که به من زده شد، درخواست اعاده حیثیت دارم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =