محسنی اژه ای از تلاش هایی برای اخلال در جریان انتخابات مجلس نهم خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خود با خبرنگاران درباره سلامت انتخابات مجلس نهم گفت: "در این رابطه نیز دو بمب قبل از انفجار کشف شد که یک مورد آن مربوط به تهران بود. البته بمبی که در تهران کشف شد قدرت انفجاری زیادی نداشت و در حد بمب نبود در مورد بمب کشف شده در شهر دیگر نیز اطلاعات زیادی ندارم."

به گفته غلامحسین محسنی اژه ای، برای این دو بمب تاکنون کسی بازداشت نشده است. او همچنین درباره بازداشت 10 نفر در جریان انتخابات گفت: "اعلام دستگیری 10 خرابکار احتمال دارد مربوط به احضار و تحقیق از چند نفر در رابطه با این اقدامات خرابکارانه بوده اما هیچ کدام از آنها بازداشت نشده اند. البته چند نفر در رابطه با انفجار انتحاری تاسوعای سال گذشته دستگیر شده اند، که احتمال می دهم این آمار منتشر شده مربوط به آن موضوع باشد زیرا دستگیری ها همزمان با برگزاری انتخابات مجلس بود."

دادستان کل کشور درباره تخلفات انتخاباتی این دوره مجلس هم گفت: "امسال تخلفات نسبت به سالهای قبل از تنوع و کیفیت کمتری برخوردار بود. بعضی افراد با تبلیغات زود رس و یا بعد از مهلت قانونی مرتکب تخلف شدند. برخی دیگر برای تبلیغات از رسانه ها و یا تریبون های ممنوعه استفاده کردند، در یک مورد هم بازداشت داشتیم که در آن فردی سراغ کاندیداها رفته و به بهانه دلالی و یا رفع مشکل آنها برای تأیید صلاحیت کلاهبرداری کرده بود. وی خودش را وابسته به برخی دستگاه ها معرفی کرده و با مراجعه به برخی کاندیداهای رد صلاحیت شده و یا افرادی که احتمال رد صلاحیتشان وجود داشت، از آنها پول گرفته بود. فرد دلال بازداشت و چند نفر هم در این رابطه احضار شدند."

اژه ای گفت: دشمنان نهایت تلاش خود را کردند تا جو اجتماعی ملتهب و فضایی ناامن در کشور حکمفرما شود و مردم را مایوس کنند تا نتوانند با آرامش در انتخابات شرکت کنند اما علیرغم این تلاش مردم با شعور و شعف خاص و احساس مسئولیت مضاعف پای صندوق های رای حاضر شده و با مشارکت 65 درصدی نه تنها کار عظیمی را رقم زدند بلکه دشمنان را مایوس کردند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به کاهش تخلفات انتخاباتی گفت: این انتخابات در امنیت کامل برگزار شد و وضعیت آن از همه دوره های گذشته بهتر بود. تخلفات انتخاباتی نیز نسبت به سالهای گذشته کمتر بود.همچنین شکایت مردم نسبت به هم و یا مراجع رسمی امسال کاهش یافت. این موضوع محصول چند عامل بود. نخست رعایت قانون از سوی مردم ، نامزدها و ستادهای انتخاباتی بود. پس از آن تمام دست اندرکاران از جمله وزارت کشور ، شورای نگهبان، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی در این دوره تلاش گسترده ای را انجام دادند که قابل تقدیر و تشکر است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =