۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷

دو گجت قرار است به بازار بیایند تا بر خواب شما نظارت کنند و کیفیت آن را ارتقا دهند.

Cnet نوشت: Sleepmeter HSL-101 و HSL-001 SleepDesign Lite اولین گجت‌های کنترل کننده خواب هستند.
مدل HSL-101 یک سنسور رادیویی دارد که امواج را تا فاصله 5 فوتی ارسال می‌کند. این دستگاه در کنار بسترتان قرار می‌گیرد و به محض فشار دادن کلید شب به خیر شروع به اسکن کردن خواب شما می‌کند.

 


این دستگاه حرکت‌های بدن شما، مثل غلت زدن و از این دنده به آن دنده شدن را به خوبی نفس کشیدنتان تشخیص می‌دهد و حتی پتو روی سنسور حساس آن هیج تاثیری ندارد.
HSL-101 که تا ماه می در فرشگاه‌های ژاپنی عرضه خواهد شد تمام اطلاعات بدست آمده از خواب شما را تحلیل کرده و در بخش اعلام نتیجه با استفاده از دو شکلک شاد و غمگین نشان می‌دهد که چه مدت را واقعا خواب بوده‌اید.
اما HSL-001 گجتی کوچکتر به اندازه کف دست است که یه جای قرار گرفتن در کنار بستر، درست روی بالش شما نصب می‌شود. عملکرد این گجت هم مانند مدل 101 است اما به جای سنسور رادیویی از یک شتاب سنج استقاده می‌کند. این مدل سنسور وقتی شما سرتان را روی بالش جابه‌جا می کنید میزان جنبش و حرکت رختخواب را اندازه‌گیری می‌کتد.


فروش 001 از ماه آوریل شروع می‌شود و در کنار آن می‌توانید از یک اپلیکیشن آندرویدی بر روی اسمارت فون خود استفاده کنید که از خواب شما به صورت هفتگی یا ماهانه گزارش تهیه کند.
اما اگر مشکلی با خواب کافی ندارید، این دستگاه نمی‌تواند کمکی در بهبود خواب شما بکند یا مانع از غلت زدنتان قبل از به خواب رفتن شود. در این موارد کارشناسان به شما توصیه می‌کنند که بهترین راه برای داشتن یک خواب خوب و کافی این است که قبل از رفتن به رختخواب برای خوابیدن آماده شوید.
شاید این گجت ها کلیدی باشند به سوی خوابهای طلایی.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =