به طور میانگین قیمت خودروهای لوکس طی 10 روز گذشته حدود 18 میلیون تومان افزایش یافته است.

آذرجزایری: طی 10 روز گذشته به دلیل عرضه کم خودروهای خارجی بازار این نوع خودروها با جهش قیمتی بی سابقه‌ای مواجه شده است به طوری که برخی از خودروها تا 30 میلیون تومان نیز افزایش قیمت داشته‌اند.
براساس این گزارش، هیوندای آی.ایکس 55 که حدود 10 روز قبل با قیمت 98 میلیون تومان فروخته می شد این روزها شاهد گرانی 12 میلیون تومانی بوده و از 98 میلیون تومان به 110 میلیون تومان تغییر قیمت داده است.
این درحالی است که طی سه ماه اخیر قیمت هیوندای آی.ایکس 55 حدود 28 میلیون و 500 هزار تومان گران شده است. قبل از گرانی های پی درپی بازار خودروهای وارداتی هیوندایی IX55 در بازار با قیمت 81 میلیون و 500 هزار تومان دست به دست می شد.
از سویی دیگر، طی یک هفته اخیر قیمت خودرو لکسوس آر.ایکس در بازار با افزایش 80 میلیون ریالی روبرو شده است.
این خودرو که تا چندی قبل با قیمتی معادل 172 میلیون تومان دست به دست می شد این روزها بهای خود را به مرز 180 میلیون تومان رسانده است.
بر اساس این گزارش، خودرو لکسوس آر.ایکس که حدود سه ماه گذشته و قبل از آغاز روند صعودی قیمت دلار با قیمتی حدود 143 میلیون تومان معامله می شد این روزها به بهایی برابر با 180 میلیون تومان به فروش می رسد.
با گرانی اخیر لکسوس، مجموع افزایش قیمت این خودرو در بازار وارداتی ها از ابتدای سال جاری تا کنون به مرز 44 میلیون تومان رسید چرا که این خودرو در ابتدای امسال قیمتی حدود 136 میلیون تومان داشت.
همچنین طی 10 روز اخیر قیمت خودرو ماکسیما اتومات در بازار آزاد خودرو بیش از 135 میلیون ریال افزایش یافته است.
پس از عرضه ماکسیمای اتومات با پلاک 91 در بازار، بهای این خودرو با جهش چشمگیر قیمت روبرو شد و به یک باره از 48.5 میلیون به 62 میلیون تومان رسید.
بهای این خودرو قبل از گرانی های اخیر در بازار حدود 41 میلیون و 200 هزار تومان بود که پس از تجربه گرانی 20 میلیون و 800 هزار تومانی در حال حاضر بهای این خودرو به 62 مییلون تومان رسیده است.این خودرو در ابتدای امسال قیمتی حدود 39 میلیون و 950 هزار تومان داشت.
از سویی دیگر، طی 10 روز اخیر نیز قیمت خودرو بی.ام.و ایکس 6 در بازار حدود 30 میلیون تومان افزایش یافت . بر اساس این گزارش، بی.ام.و ایکس 6 که تا چندی قبل بهایی حدود 320 میلیون تومان داشت هم اکنون در بازار به الماسی نایاب تبدیل شده به طوری که در صورت پیدا شدن حدود 350 میلیون تومان قیمت گذاری می شود.

 


این درحالی است که گفته می شود افزایش نرخ ارز از یک سو و و جو روانی حاصل از اخبار متناقض و تایید و تکذیب های محدودیت و توقف ثبت سفارش واردات از امارات از سوی دیگر در کنار رونق احتکار و دلالی برخی افراد در بازار وارداتی ها تاثیر خود را گذاشته و پس از مدت ها زمینه گرانی دوباره این خودروها را به وجود آورده است.
مجموع این عوامل باعث افزایش افسارگسیخته قیمت خودروهای وارداتی شد به طوری که بهای خودروهای لوکس به طور میانگین حدود 18 میلیون تومان نسبت به 10 روز گذشته افزایش نشان می دهند.

این در شرایطی است که تاکنون واردات خودرو به کشور با نرخ دولتی انجام شده است.

/31221
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CA ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    102 4
    به به چشم وزیر محترم اقتصاد و صنعت و معدن روشن ! ..................
  • بدون نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    117 2
    جالبه ماکسیما که خودشون تولید می کنن هم مثل خارجیها سر به فلک گذاشته..... انقدر گرون کنید تا بترکید ما که نداریم بخریم....
  • آرین IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    79 2
    ایکس 6 را به شما ارزون فروخته اند ، چون 380 میلیون تومانه !
  • بدون نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    44 2
    این خودروها جشنواره فروش نوروزی ندارند ؟
  • rashid IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    54 5
    به این می گویند ثبات اقتصادی؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    84 1
    همین ماکسیما که نسل دوم حساب میشه تو افغانستان 5/6 میلیون تومان فروخته میشه.....خوش به احوال مااااااااا
  • mr.navid A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    7 0
    همه جای دنیا با گرون شدن بنزین خودرو ارزون میشه.اینجا برعکسه ....!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    1 0
    چطوريه اين خودروها رو كي با ارز دولتي وارد ميكنه ولي با ارز آزاد با دادن حق حساب تو بازار سيا ميفروشه!!! تازه همه هم سود ميكنن : هم وارد كننده كه البته حتما از آقازاده ها نيستند!! هم دولت و هم مردم مصرف كننده كه البته كم بضاعت ترها نيستند ... ميگم دولت يك كار ديگه ميكرد هم بد نبود ها ارز رو به نرخ دولتي ميداد به واردكننده هاي خودرو به شرطي كه خودرو وارد نكنند و اونا هم ارز رو آزاد تو صرافخونه ها آب مي كردند اينجوري قيمت دلار هم پايين مي اومد.!!!
  • حمید EU ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    علت گرون شدن ماشین خارجی گرون شدن دلار است بعضی ها با دلار دولتی ماشین وارد میکنند اما با دلار آزاد میفروشن
  • حمید EU ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    علت گرون شدن ماشین خارجی گرون شدن دلار است بعضی ها با دلار دولتی ماشین وارد میکنند اما با دلار آزاد میفروشن