کیهان نوشت:

نوام چامسکی تحلیلگر و منتقد آمریکایی معتقد است برخلاف تبلیغات غرب ایران تهدیدی برای جهان نیست و جهانیان چنین دیدگاهی ندارند.
وی در ماهنامه «این دیز تایمز» نوشت: برخلاف نگرانی هایی که به اسم جامعه بین المللی منتشر می شود، افکار عمومی دنیا به گونه ای دیگر می اندیشند. 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد از حق ایران برای غنی سازی اورانیوم حمایت می کنند و یافته های نظرسنجی که «ورلد پابلیک اوپینیون» دو سال پیش و قبل از شروع تبلیغات سیاسی گسترده علیه برنامه هسته ای ایران انجام داد نشان می داد بیشتر مردم آمریکا حامی حق ایران برای غنی سازی اورانیوم بودند. چین، روسیه و هند هم با سیاست آمریکا در قبال ایران مخالفند. علاوه بر هند که با بی توجهی به تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا اعلام کرد که میزان مبادلات تجاری خود را با ایران افزایش می دهد ترکیه نیز به همین مشی تأسی کرده است.
چامسکی می افزاید: اروپایی ها اسرائیل را به عنوان بزرگترین تهدید برای صلح جهان محسوب می کنند. بیشتر مردم منطقه معتقدند با دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای منطقه امن تر خواهد شد. طبق نظرسنجی های مؤسسه بروکینگز و زاگبی 90 درصد مصری ها در آستانه بهار عربی اینگونه فکر می کردند.
چامسکی با اشاره به نگرانی سابقه دار برخی صاحبنظران از زرادخانه هسته ای اسرائیل به نقل از «لی باتلر» رئیس سابق مرکز فرماندهی استراتژیک آمریکا نوشت، تسلیحات هسته ای اسرائیل بسیار بسیار خطرناک و در واقع منتهی الیه خطر است.
  /27217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =