روزنامه کیهان در سرمقاله خود با عنوان«بازی در آفساید! » نوشت:<BR>

*از مارس 2011 که شورای حقوق بشر قطعنامه ای را برای تعیین گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران به تصویب رساند تا هم اکنون- مارس 2012- که گزارش اخیر احمد شهید درباره وضعیت حقوق بشر کشورمان منتشر شده است؛ آنچه بیش از هر چیزی مشخص و محرز بوده بازی جدیدی است که چند کشور غربی علیه ایران به راه انداخته اند: «گشوده شدن پرونده پردامنه حقوق بشر به موازات پرونده هسته ای»!
* گزارش تازه احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر که اخیراً -7 مارس- انتشار یافته است را نمی توان بیرون از فرآیند و مکانیسمی که طی یکسال گذشته با کارگردانی مستقیم آمریکا و چند کشور غربی دنبال می شده تحلیل و ارزیابی کرد.
*ماجرای این بازی تحت عنوان پرطمطراق «گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران» برمی گردد به 24 مارس 2011 (4 فروردین 90) که شورای حقوق بشر سازمان ملل طی قطعنامه ای به تعیین گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران رأی داد.
*این قطعنامه با نصاب 22 رأی موافق از 47 عضو شورای حقوق بشر در شرایطی به تصویب رسید که نقش مرموزانه و لابی آشکار آمریکا در آن غیرقابل انکار بود. علاوه بر آنکه پیش نویس این قطعنامه از سوی آمریکایی ها تنظیم شد لابی های گسترده واشنگتن به حدی بود که حتی رسانه های آمریکایی (و از جمله VOA) اعتراف کردند نقش دولت اوباما در تصویب این قطعنامه از چشم ناظران پنهان نماند.
*تعیین گزارشگر ویژه برای ایران کاملاً بر مبنای اغراض سیاسی انجام شد و نه قواعد و مقررات حقوقی.
* صدور این قطعنامه فاقد وجاهت قانونی بود...و با توجه به همکاری های ایران در قالب مکانیسم یوپی آر (بررسی وضعیت دوره ای حقوق بشر در کشورها) و همچنین پذیرش گزارشگر موضوعی حقوق بشر، تصویب قطعنامه ای برای تعیین گزارشگر ویژه -و
*نکته گفتنی این است که گزارش اخیر احمد شهید که سه روز پیش به شورای حقوق بشر در ژنو ارایه شد و حاوی 36 صفحه به پیوست ضمیمه می باشد به لحاظ شکلی و ادبیات محتوایی با گزارش مقطعی قبلی تفاوتی ندارد. آنچه عیان است و جای کمترین تردیدی درباره آن وجود ندارد این است که آقای احمد شهید بر پایه همان روش و سیاقی که در گزارش اول برگزیده بود مجددا ادعاهایی را مطرح کرده است که همان حرف ها و سخنان ضد انقلاب و دشمنان ملت ایران است. حداقل انتظار این بود که این بار آقای گزارشگر از دست ضد انقلاب رونویسی نکند ولی گویا چاره ای جز آن نداشته است چون المأمور معذور!
*اشکال بزرگ آقای احمد شهید این است که مانند گزارش قبلی استنادات و شواهد به شدت مخدوش و سستی را بیان کرده است که آن ادعاها علیه ایران کماکان با واقعیت ها فاصله ای دست نیافتنی دارد.
*جای تردیدی نیست که احمد شهید تنها بازیگری است که در زمین بازی پرونده ادعایی حقوق بشر بکار گرفته شده است اما بزرگترین مشکل آقای گزارشگر این است با این گزارش های ضعیف و توخالی در منطقه آفساید گرفتار شده است.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =