شب عید که می شود، حاجی فیروزها سر چهار راه ها جای گلفروشان و فال فروشان را می گیرند. تصویری که می بینید آخر همین هفته گذشته در یکی از چهار راه های تهران از یک دختر حاجی فیروز ثبت شده که رو سیاه کرده تا پولی از سواره ها بگیرد.

نظر شما درباره او چیست؟ نظرات خود را در بخش نظرات همین خبر ارسال کنید. 

عکس: لیلا افشار/خبرآنلاین

4747

کد خبر 203275

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 197
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    اينا همه از فقره....
    • پویا IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      آخه چرا منفی میدین .. از دید شما بخاطر تفریح تو این هوای سرد صبح تا شب بیرون میمونن یا فقر ؟ خدایی ما که دلیل این منفی دادن ها رو نفهمیدیم
    • بدون نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      71 14
      خيلي از اينها از تكديگري هست،من خودم يه دفعه به يكي كه كنار خيابون ميگفت پول نداره بره شهرستان 200هزارتومن كمك كردم، چند روز بعد بازم ديدم همونجاست، انقدر به حماقت خودم فحش دادم كه پشت دستمو داغ كردم ديگه به اين افراد كمك كنم.نيازمنداي واقعي تو خيابون نيستند،با سيلي صورتشونو سرخ نگه ميدارن.
    • 4168 IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
      31 22
      آقای اصغر فرهادی عزیز اگر از این زن و مرد هم فیلم بسازی یک اسکار دیگر هم می گیری. فقر جامعه ما دیگر پنهان هم نیست !!! «حاجی فیروزها هم شایسته دریافت اسکار اند»
    • آرمین IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
      37 3
      200 هزار تومن؟ بابا تو که خیلی ساده بودی که 200 هزار تومن دادی به یه آدم ناشناس. من هم با خودم عهد کردم که به این متکدیان و گداهای سر چهار راه کمک نکنم، به این دلایل واضح: 1 تشخیص نیازمند بودن یا کذب بودن آنها ممکن نیست 2 با توجه به حقوق بالای 500 هزار تومان و یا حتی چند میلیونی این گدایان، فال فروشان و آدامس فروشان، افراد شاغل دیگری که کار خوبی دارند تشویق به گدایی میشوند 3 سازمان های خیریه ای هستند که حداقل نیازهای افراد مستمند را پرداخت میکنند 4 میتوانم سالیانه مبلغی را موسسات نیازمندی چون سازمان حمایت از کودکان سرطانی و یا پرورشگاه ها بدهم. ضمن اینکه وظیفه دولت است تا از محل ثروت ملی و همینطور منابع درآمد مشروع به نیازمندان واقعی کمک بکند.
    • کاوه IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
      10 2
      پویا جان خودت را ناراحت نکن کلاً تو خبر آنلاین یک سری الکی امتیاز می دهند. نگاه نمی کننده منفی یا مثبت را می زنند. به من که این موضوع ثابت شده :-)
    • مینا IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      3 0
      من که هیچوقت به این متکدیان جهارراه ها کمک نمیکنم، از کجا معلوم که اینها واقعاً وضع بدی داشته باشن درضمن یکی از استادان دانشگاه ما تحقیقی کرده بود و متوجه شده بود که این گدایان همه باند دارن و پولی که در میارن همش میرسه به سردسته ی باندشون... حتماً متوجه شدید که این بچه هارو یه نفر همیشه از دور مراقبشونه...درضمن شنیدم بعضی از این خانوم های متکدی از قصد در دوران حاملگی به خودشون ضربه میزنن که بچه ناقص به دنیا بیاد بخاطر همین اصلاً به این گدایان اعتمادی ندارم... آدم اگه میخواد واقعاً به فقرا کمک کنه به موسسه محک، کمیته امداد و خیلی از موسسات معتبر دیگه کمک میکنه
  • قلندری پور IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    این حاجیه فیروزه
    • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      تو هم حاجي نمكدوني!
  • mohammad IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    غیرت مسئولین به جوش بیاد
    • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      160 5
      چیزی که نیست که جوش نمیاد
    • وطن دوست IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
      5 58
      خوشم مياد هيچ وقت ديوار كوتاهتر از مسئولين نداريد لابد يكي كه فاحشه بشه از غيرت مسئولينه چه ربطي داره بره كارگي بره كار كنه كار براي تحصيل كرده ها نيست برا كارگر كه اين همه ريخته خودشون تنبلند استاد!!!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    چه گویم که ناگفتنم بهتر است!!
  • مشاهداتی IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    در روزگاری که مردان جامه ی زنان به تن می کنند و ابرو می آرایند و گنجشک رنگ شده در دکان ها به جای قناری معانله می شود و شرف و انسانیت متاع نایاب بازار است...زنان هم در هیات فیروز می شوند واین روی روزگار است که سیاه است نه روی این زن نیازمند...
    • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
      21 1
      آفرین بر این قلم
  • بدون نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    نان و عشق
  • بدون نام MY ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    خدا به همه دل خوش بده. سال نو پیشاپیش بر همگان مبارک باد
    • شیرین IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
      3 1
      کدوم دل خوش.چه عیدی!
  • سبزعلی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    همه چیز ما یه ایرادی داره، حتی حفظ کردن سنتهامون، بابانوئل در کشورهای اروپایی با دادن هدیه بچه ها باعث خوشحالیشون میشه، ولی اینجا شب عید گلفروش و لبو فروش و شیشه پاکن سر چهار راه تبدیل میشن به حاجی فیروز.
    • ایرانی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      66 4
      هیچ ایرادی نداره.بده چهار تا آدم نیازمند اینجا هم دل مردمو شاد میکنن و هم زن و بچشونو نون میدن؟؟؟؟؟؟بعدم معادل بابا نوئل اروپایی ها حاجی فیروز نیست و معادلش عمو نوروز هست که از کسی هم پول نمیگیره.
    • ایرانی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      20 2
      اتفاقا کسی با خوش کردن دل بچه های نیازمند مخالف نیست ولی کاشکی مثل اروپایی مردم ما هم از حاجی فیروز شدن ابایی نداشتند و این حرکت رو چیپ نمی دونستند و با دادن هدیه به همین بچه ها دلشون رو شاد می کردند، اگه دیده باشین کسانی هم که لباس بابا نوئل به تن میکنند گاهی از اقشار خیلی بالای جامعشون هستن که پوشیدن اون لباس رو عار نمیدونند. حالا شما حاضرین این لباس رو بپوشین و دل بچه ها رو شاد کنین؟ یا نه؟
    • alireza GB ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      6 5
      جناب سبز علی‌ در لندن هم اکثر بابا نوئل‌ها نیازمند هستند یا مردم به آنها کمک میکنند یا فروشگاه ها
  • ایلیا IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    یادآوری سنت فقط نه چیز دیگه!!!
    • بیچاره IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      74 9
      احتمالا تو ایران زندگی نمی کنی یا از جامعه بی دردت بیرون نمی آی!!!
  • سالار IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    258 6
    سوال:امسال با این اقتصاد چه کسی باید روسیاه باشه؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      107 5
      یه آقایی. اسمشو بگم؟
  • هوشیار IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    قشنگه
  • سیاه شده! IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    228 4
    نذر که نداشته خودشو این ریختی بین مردم نشون بده... از اونهای بپرسید که خط فقر تعیین می کنند...آمار رشد اقتصادی می دهند...می گویند در این مملکت گرسنه نداریم...( البته با این موافقم چون بالاخره برای یک تکه نان یا حاجی فیروز میشی یا حاجی خاوری!)
    • artin IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      56 3
      گل گفتی حاجی فیروز یا حاجی خاوری
  • بدون نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    138 4
    فقر - نداری - احتیاج - خبرآنلاین لطفا سانسور نکن ..... ای کاش این آخر سالی هیچ کس درمانده نباشه.... ولی می شه ؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    123 3
    نظر شما در مورد اطفال شیرخواری که به همراه مادر خود در سرمای زمستان سر چهارراه ها گدایی می کنند، چیست؟
    • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      74 2
      تقاطع مرزداران اشرفی، بچه چند ماهه پشت یک زن که گدایی میکرد تو این سرمای زمستون صحنه غم انگیزیه
    • پیمان IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      61 3
      همت غرب به شرق... دقیقا روبروی برج میلاد... یه مردی هستش که سالها بین اتوبان(سبزه ها ) میخوابه... این صدقه ها کجا میره؟؟؟
  • حسن IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    71 3
    با سلام، وقتی نظرات را منتشر نمی کنید ، نظر خواهی چه خاصیتی دارد ؟ شما حتی نظرات خوب و مثبت را هم در نظر خواهی ها نمی نویسید.
  • reza IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    94 6
    واقعاً متاسف شدم چرا باید یک خانم جهت سیر کردن خانواده دست به همچین کاری بزند چرا باید تورم به این حد برسد چرا یکی از این مسئولین شهامت گفتن واقعیت را ندارند حقوق کارگر 10% افزایش می یابد پول آب و برق گازو بنزین 40%
    • بدون نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
      2 3
      واقعا ؟از کجا مطمئنی که احتیاج داره.شاید میخواد جیب من وتورو خالی کنه وبه سادگیمون بخنده!!!!!!اگه واقعا محتاج بود هیچ وقت تن به اینکار نمیداد.پول رو پول میذارن بعضی از این آدما....
  • بدون نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    16 60
    نظر من اين است كه اگر اين هموطنان محترم به اين نتيجه برسند كه از اين كار پول خوبي بدست خواهند آورد،‌ هيچگاه براي بدست آورندن مهارت و شغلي جديد تلاش نخواهند كرد.
  • farhad IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    59 2
    به نحو ناشیانه ای سانسور کردید!!!
  • ناشناس IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    142 3
    این سیاهی بر چهره پاک زنان و شیر مردان وطن روزی از روی رود روز دیگر میرسد روز نو و روز وطن روز من ،روز تو و روز همه یاران من روز خوشکامی دل روزی که روزی رزق اینچنین خارا و پست! نه نصیب او شود نه ما شویم نظاره گر
    • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      34 4
      بسیار زیبا بود هموطن
  • ماهان US ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    111 6
    اینکارو به خاطرشادی مردم نکرده ومطمئناازاین کارهیچ لذتی نمی برد صرفا به خاطرپول مجبوربه اینکارشده است.
    • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      38 9
      واسه نونه !واسه نونه ! که یه کم تو بخندی !!
  • علیرضا IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    این نشان از عدالت گسترده در سطح جامعه دارد و بیان کننده ریشه کن شدن فقر است این را به دولت عدالت گستر تبریک عرض می نماییم
    • مهدی IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
      1 1
      الان شما حاضری بری این لباسو بپوشی ؟؟؟؟؟ من که میگم ازفقراست ازفقراست ازفقراست چه ربطی به عدالت داره منظورت اینه چون طرف دختره ، فقیر شده پس عدالت برقرار شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه عدالتی روزبروز دارن بیشترمیشن اگرچهارراهی راپیداکردی که 5تا نباشن جایزه داری همش ازبدبختی است.......
  • حمید IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    60 9
    چرا حاجی فیروز ماپول ازمردم میگیره ؟اما بابا نوئل برای کودکان کشورهای غربی پیام آورشادی ودادن کادو میباشد؟ پس تمدن غنی ایرانی کجاست ؟ایا واقعا ملت ایران اطلاع رسانی صحیح دراین مورد شده اند؟واقعا بدون هیچ مسئله سیاسی مقصراصلی کیست؟
  • بدون نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    54 5
    متاسفانه فقر انسان را به انجام چه کارها وادار می کند .
  • شهاب IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    24 87
    این یک سنت قدیمی هست که همه ساله حاجی فیروز ها میان. زن و مرد هم نداره. به نظر من که خیلی کار قشنگی هست.
    • شهاب IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      22 25
      شرم کردم که اسمم مثل تو شهابه کاش چیز دیگه ای بود با این افکارت
    • شهاب IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      37 5
      بنده مرتکب چه ذنب لایغفری شده ام؟ آقا جان ، این که آدم نظرشو بگه هیچ ایرادی نداره. مگر بنده تاکنون به کسی بی حرمتی کرده ام خدای نکرده. من هم یک انسان هستم مثل بقیه. یک سری نظر و افکار هم دارم. اصراری هم ندارم که همه نظراتم درست هست. در خیلی از موارد هم ممکنه غلط و غلوط باشه. ولی این باعث نمیشه که نظرمو نگم. شما هم آزادید که انتقاد کنید. ولی خدا وکیلی شهاب اسم قشنگی هست. هرچند که اسم کامل بنده شهاب الدین هست. به هر حال خیلی خوشوقتم از آشنائیتون. شاد باشید همیشه ایام.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    30 9
    بهش بگیم حاج خانم فیروزه، بهتر نشد؟
  • هاني IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    85 2
    روسياهي اين جوونا خيلي بهتر از سياهي دل بعضي از اون سواره هاست كه حتي لبخند رو هم دريغ ميكنن.....خدايا تورو به حرمت دل سفيد اين روسياهاي شب عيد هرچي فقر وبدبختيه توسال نود كمرنگ كن...
    • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      64 1
      دوست عزیز روسیاهی مال این جوونا نیست مال کسانیه که باعث فقر هستند. سواره بودن هم جرم نیست،
  • ناصر IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    11 38
    "حاجی فیروز" اگر خانم باشه، میشه "حاجیه فیروزه"
  • سامان IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    5 34
    حاجیه فیروز.
  • فرامرزی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    52 3
    آقا پول همه کاری میکنه ! خدا پدر و مادر اون زن رو رحمت کنه که میتونست مثل خیلی از کسان دیگه برای یه ذره پول خودشون رو بجای زغال با ریمل آرایش کنند و ناموس و شرف خودشون رو برای مردم عرضه کنند واسه همین اگه در عکسی دیدین که یک فیل رو مردی توی یخچال هم جا کرده تا پول جمع کنه اصلا تعجب نکنید خبر آنلاین اگه می تونی سانسور نکن یا اگه هم نمی خوای چاپ کنی سانسور کن و چاپ کن ولی اصل منظور پایمال نشه
  • بدون نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    53 4
    فقر
  • محمد IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    49 4
    حاج اقا فیروز و حاجیه خانوم فیروزه . . . . پدر احتیاج بسوزه . . .
  • حمید IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    46 4
    فقر
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    44 4
    بی پولی و نداری شاخ و دم ندارد از روی خوشی که این کار را نکرده است.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    9 34
    برای خانوم یک (ه) به حاجی اضافه کنید ! میشه حاجیه !!!! بغل هم که قرار گرفت میشه حاجیه فیروزه !!! و درست میشه!!!!
    • سارا IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      14 1
      دوست عزیز مشکل اون ه آخر نیست مشکل نداریه!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    11 13
    نظری ندارم!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    69 4
    خوش به سعادت مسئولین کشور!!!!!!!!
  • Ali_91 IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    43 4
    فقر ............
  • عزیزی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    48 3
    سلام ، وقتی کمبود اشتغال متناسب با روستا ها و شهر های کوچک به اوج میرسه طبیعی است که افراد برای امرار معاش به شغل های کاذب در شهرهای بزرگ روی بیاورند و اغلب پس از مدتی که با مشکلات خاص کلان شهرها روبرو میشوند به کارهای نه چندان مناسب روی میاورند ( تازه این شغل خوب خوبه اونه )
  • بدون نام US ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    67 4
    آقايون مسئول بايد خون گريه كنند
    • نیما IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      1 1
      مسئولان محترم وقت این کارا را ندارن!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    47 3
    همه ناشي از فقر است.
  • یاسر IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    43 3
    فقر شدید که هر روز بیشتر میشه
  • reza IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    50 3
    آیا این چنین عکسهایی حاکی از آن نیست فقر غوغا میکند . بارک اله این خانم حاجی فیروز شده خیلی های دیگه برای کسب معاش کار های دیگری میکنند. مسولین محترم کشوری !! دغدغه ایران این جوانان هستند نه چیزهایی که مشکلی از این جوانان حل نمیکنه.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    39 3
    نیازهای مادی زن و مرد نمیشناسد.
  • امير IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    34 2
    سلام ،ماهيت حاجي فيروز تاآنجا كه ازگذشته يادم است مرد بود. فقط مي توانم بگويم انشالله زمستان مي رود و روسياهي به ذغال خواهد ماند.
  • محمد IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    20 13
    خبر آن لاین می خواهین از مردم نظر بگیرن که چی ؟بگن که با فرهنگ ... منافات داره یا از این حرفها نه عزیز حفظ سنت اصیل ایرانی و برای حفظ سنتها جنسیت مهم نیست این که خوب می دونین و با رها من در تحلیلهایتان دیدم که نوشتین در حفظ سنتها زن و مرد دوشا دوش هم هستن ویک مطلب دیگه سعی کنین با درج فقط نظرات منفی در نتیجه تحلیلتان منفی نتیجه گیری نکنید.
    • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      45 3
      ا واقعا حفظ سنته؟ خودت حاضری خواهرت بره سر چاراه بشه حاجیه فیروز خانوم؟ مطمئن باش اون خانومی که خودشو این ریختی کرده تنها دلیلش نیاز مالیه ،اگه باور نداری ازش بپرس،
    • مصطفي IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      10 0
      نميدونم خانمي يا آقا ولي اين دوستمون حرف به جايي زد كه گفت براي حفظ سنت شما مادر يا خواهرتونو ميفرستيد بره حاجي فيروز بشه. و سوال منم از شما همينه دوست عزيز شما حاضر هستيد خواهرتون يا مادرتون يا همسرتونو بفرستيد براي حفظ سنت حاجي فيروز بشه. لطفا جواب بدين
  • کبودرآهنگی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    8 18
    حاج آقاو حاجیه خانم فیروز
  • بدون نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    9 14
    دخترحاجیه فیروز درسته نه دختر حاجی فیروز!!!!!!!!!
  • Sina IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    41 3
    فـــــــقــــــــر !!
  • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    60 5
    چه انتظاری دارید از دیدن دختر بچه در لباس حاجی فیروز ذوق کنیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!! غیر از شرمندگی، احساس ما چی میتونه باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امیر IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    23 1
    استسمارگر شدگان . فرقی نداره چه کاری باشه ، هرچی بگن همون کارو می کنن . گل فروشی ، فال فروشی ، گدایی . دست آخرم هیچیش تو جیبه خودشون نمیره.
  • فرهادی IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    4 48
    این حاجی فیروز نیست.یک متکدی حقه باز است که با سو استفاده از یک رسم قدیمی اقدام به تلکه کردن مردم می کند.بیخود لقب حاجی فیروز را به گداها نچسبانید
    • بدون نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      25 4
      چطور قضاوت می کنی که این آدم یک متکدی حقه بازه ؟ می دونی معنی احتیاج چیه ؟ تلکه کردن مردم ؟ به ولله شرفش هزار بار بیشتره تا این زن بخواد برای کار دیگه سر چهارراه بایسته . دست از قضاوت بردارید . مگر همه حقه بازند؟
    • فلسفه حاجی فیروز IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      4 5
      تو رو خدا چرت نگو.اصلا فلسفه ی حاجی فیروزی همینه که اگر مردی یا زنی برای خرید عیدش پول نداشت بیات و با سیاه کردن صورتش(برای اینکه آبرویش هم نرود)کمبود پول خریدش را جبران کند.به نظر من هیچ عیبی هم نداره.نمیدونم چرا بعضی وقتا ما ایرانیا به یه چیز کوچیک گیر میدیم .خوب بود مثل خاوری سر تو و من و بقیه ی مردم کلاه میذاشت و تمام سرمایه ی مملکتو به تاراج می برد؟؟؟؟
    • فرهادی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      8 7
      من فرهادی هستم.کار کردن یعنی زحمت کشیدن.نه اینکه دستتو جلوی مردم دراز کنی و عز و جز کنی.فقر مجوز گدایی نیست.صد بار دیگر هم می گویم حقه باز.چون که من و امثال من روزی 12ساعت زیر زمین کار می کنیم و انواع آلودگی های زیست محیطی را هم به جان می خریم ولی از عواطف مردم سواستفاده نمی کنیم.خواهش می کنم برای گداها دلسوزی نکنید.
    • فرهنگ IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
      4 1
      فرهادی عزیز درست است که این روزها گدایی و تلکه کردن مردم و حقه بازها زیاد شده اند ولی گدایی کردن با کارکردن فرق میکند تفاوت گدایی و ایفای نقش حاجی فیروز در این است که گدایی بر روی حس ترحم و احساسات مردم انگشت گذاشته و با تحریک عواطف مردم میخواهد به پول برسد در حالی که ایفای نقش حاجی فیروز با بازی در نقش کمدی با تمام هنر داشته و نداشته اش و با خنداندن مردم و شاد کردنشان در قبال کاری که میکند منتظر انعامی از جانب من و تو است به زور هم پول نمیگیرد که ناراضی باشی شاید این تنها «کاری» است که بلد است.
  • احمدي IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    46 1
    خدايا خودت به داد اين مردم برس من و همسرم هردو كار ميكنيم خانه هم داريم بيستم هزماه خرجي كم مي آوريم واي به حال بيكاران يتيمان مريضها و........
  • بدون نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    43 2
    یعنی وای به حال این مملکت که برای یه لقمه نون یک زن باید لباس حاجی فیروز بپوشه. اون کرامت زن که شعارش را میدیم همینه ؟
  • بدون نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    32 2
    بین این حاجیه خانم تا آن حاجیه خانم ها چه قدر تفاوت هست؟!
  • بدون نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    41 3
    کسانی که میگن این سنته و ربطی به فقر نداره، منصفانه جواب بدهند که آیا یک دختر مرفه این کار رو میکنه؟
    • شهاب IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      6 6
      چرا این کار رو انجام نمیده. این بازیگران تئاتر که به صورت خیابانی نمایش اجرا می کنند و یا نقالی میکنن چی هستن پس. حتما باید یکی شیک و پیک باشه تا بگیم به به. حاجی فیروز یکی از شاخه های هنرهای نمایشی هست. تو همه کشور های دنیا هم مشابهش هست. بازیگران سیرک، کولی ها و هنرمندانی از این دست. کی می دونه شاید این دو نفری هم که توی عکس هستند شانسشون زد و یه روز بازیگرای معروفی شدن. خیلی از موزیسین ها هم کنار خیابون ساز میزنن همه جای دنیا و یا مثلا توی مترو.
  • بدون نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    46 1
    راستی از سه هزار میلیارد چه خبر
    • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      8 1
      سوال به جایی بود
    • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      9 1
      هیچی بابا. گربه بود.
    • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      8 1
      هیچی. ایشالا گربه بود.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    42 2
    رو سیاهی برای مسئولان !
  • سارا A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    65 3
    پول نفت سر سفره که میگفت همینه دیگه!!!!!!!!
  • sina KW ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    34 7
    عجب رسميه رسم زمونه ...
  • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    46 3
    ریاست محترم بانک مرکزی و دوستان و رفقای ایشان باسلام خواهشمند است محاسبه فرمائید با مبلغ سه هزار میلیارد تومان چند حاجی فیروز را میتوان از فقر و فلاکت نجات داده و حداقل شرایط زندگی را برای این تیپ انسانها فراهم نمود . باتشکر
    • بدون نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      3 1
      آخه اگه کسی محاسبه بلد باشه که بانک مرکزی راهش نمی‌دن قربونت.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    62 2
    به خدا من می مونم مسئولین این همه فقر و نداری مردم رو می بینند دلشون نمی لرزه ؟ مگر ما آدم ها چه فرقی با هم داریم ؟ چرا دختر من بتونه شب عیدی دلش شاد باشه و همکلاسیش نه ... به خداوندی خدا دیشب دخترک من ، دختر 10 ساله ی من اشک می ریخت و می گفت تو کلاس همه از لباس عیدشون حرف زدن غیر از سه نفر که بغض کرده بودند و هیچی نگفته بودند . مای پدر و مادر تا صبح نخوابیدیم از درد دل این طفل های معصوم و از فکر پدری که شب عیدی شرمنده ی کودکشه.... ما نتونستیم بی تفاوت بگذریم ، شما چطور می بینید و عین خیالتون نیست ؟ می خواهیم به کجا برسیم ؟ ... خبر سانسور نکن لطفا..... بگذار صدای ما ؛ شاید ! به گوش مسئولی برسه ....
  • عباس IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    41 8
    بابا نوئل کادو میده، حاجی فیروز ما گدایی میکنه
  • حالا IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    11 21
    کارعارنیست خوب زندگی خرج دارد.
  • علی IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    15 10
    بابانوئل خارجیا کادو میده اونوقت حاجی فیروز ما گدایی میکنه.عجب تمدن باشکوهی
    • فقط ایران IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      6 2
      بر منکر تمدن با شکوه ایران لعنت.معادل بابانوئل عمو نوروزه نه حاجی فیروز.مطالعاتت رو بیشتر کن.بعدم همون بابا نوئلی که شما میگی از سازمانها حقوق میگیرن.
  • شهاب IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    9 6
    اولا بنده با این پیش فرض که حاجی فیروز زائیده فقر هست مخالفم. ثانیا مگر همین امسال حاجی فیروز اختراع شده. تا یاد داریم حاجی فیروز وجود داشته در فرهنگ ما. منکر فقر نیستم در جامعه و بسیار هم معترضم ولی این ربط دادن وجود حاجی فیروز مذکر و جدیدا مؤنث به فقر اندکی بی انصافی است.
    • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      2 3
      آخهIQگفتند راجع به اين دختر در لباس حاجي فيروز نظر بده نه سنت
    • شهاب IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      0 2
      خب این دختره شده حاجی فیروز یا حاج خانم فیروز. چه ایرادی داره . مگه اولین حاجی فیروز عمرومو دیدم که از تعجب بگم آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ. این همه بازیگر زن داریم که تو خیابون نمایش اجرا میکنن. هیچ ایرادی هم نداره. هر کی مثلا کفشش پاره بود حتما فقیره. اگه اینجوری باشه تمام گداهای تهران فقیرن. تازه ناقص العضو هم هستند( البته با گریم). بازم میگم . حاجی فیروز یک نمایش سالیانه هست. تا دیروز مردها بودن فقط ولی امروز زن ها میشن حاجی فیروز. مگه قراره ملت تو شونصد هزار سال پیش بوکس باد کنن.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    14 4
    ای بابا پس بره دزد بشه ؟
  • مهستی US ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    12 2
    گرسنگی این چیزها را نمی شناسد. سری به مترو ی بواگن زنان این روزها بزنید تا خیلی از دخترهای جوان را در حال فروش شایای ناقابل ببینید.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    18 4
    تاسف
  • على سنجري US ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    20 11
    خدايا يك زلزله هشت ريشترى نازل فرما تا نبينم ناموس ايرانى اينگونه خار ميشوند
    • بدون نام US ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      6 5
      امیدواریم این کاربرمحترم ابتدا بروند 4کلاس سواد یاد بگیرند و اول از بی سوادی در بیایند بعد اگر سطح سوادشان ارتقا پیدا کرد نظر بدهند.
  • ناشناس IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    6 4
    فرهادي كه كامنت گذاشتي فكركنم دچار جمود فكري شده اي برودكتر
  • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    15 4
    واقعاً خدا به داد ما برسه، ما روي اين همه نعمت خوابيديم و وضع و حال ما بايد اين باشه؟! اين همه از بي كفايتي مديران ماست. خداييش سانسور نكنيد .من حرف دل مردم را ميزنم. تا كي بايد انقدر بي عدالتي باشه. اونم در دولتي كه اينهمه دم از عدالت و مهرورزي ميزنه. خدايا ظهور امام زمان مارا برسان
  • بدون نام GB ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    24 3
    دمش گرم کار میکند پول برای خانواده اش را در می آورد دزد نیست مفت خور نیست. برای شما عجیب است جای تعجب دارد؟ من هم اگر دور و ورم امثال خاوری ها باشند این برایم خنده دار و عجیب می شود.
  • فرشید IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    9 4
    سلام ای بابا آخرسالی با این همه مشکلات اقتصادی شما هم خوب مردم سر کار میزارین میدانم این را هم مثل نظرات قبلی سانسور میکنید اما میگم دلم خنک شه یاد شعر خنده من از ... فایده نداره
  • قاسم جیشی تیتکانلو IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    21 4
    سر انجام فقر و بدبختی مارا به کجاکه نخواهد رسان این هنوز روزگار خوبمونه
  • خودم IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    12 3
    چشم مردان دولت و دولتمردان روشن ... این نشانه‌ای جز فقر نیست... وگرنه این دختر خانوم هم دلش می‌خواد بره میدان هفت تیر و برای خودش مانتو بخره و یا از "آف" های رنگارنگ میلاد نور بهره‌مند بشه
  • parham1204 IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    17 5
    عیــــــــــــــد سیاه........... از چــــــــــــــــی بگـــــــم برات؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شاهین IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    27 2
    خیلی وقته همه مارو سیاه کردن
  • ایرانی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    22 3
    خداکنه نون با این کار در بیاد. اگه به جای بدتر بکشه؟؟! وای بر ما . وای برما.....
  • ایرانی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    9 7
    حاجی فیروز گدا نیست حاجی فیروز بودن تکدی نیست چرا به کسانی که هنرشان را عرضه میکنند تا سنتهای ایران کهنمان را به یادمان بیاورند و در این روزگار گرفتاری لبخند هدیه بدهند برچسب گدایی میزنیم؟بد نیست منصف باشیم.
  • ایرانی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    17 9
    حاجی فیروز گدا نیست حاجی فیروز بودن تکدی نیست چرا به کسانی که هنرشان را عرضه میکنند تا سنتهای ایران کهنمان را به یادمان بیاورند و در این روزگار گرفتاری لبخند هدیه بدهند برچسب گدایی میزنیم؟بد نیست منصف باشیم.
    • سارا IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      17 4
      درست همینیه که شما میگین ولی الان دوره و زمونه ای شده که اینا از سر نیاز حاجی فیروز میشن
    • حاجی فیروز هنرمند IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      11 7
      آخه مردم به اون هنر پیشه ی تئاتر میگن هنرمند ولی به این هنرمند خیابونی میگن گدا.تو همه جای دنیا هنرمند های خیابونی هستن و از مردم هم پول میگیرن.من هیچ اشکالی در این کار نمیبینم.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    5 13
    ايرادي نداره
  • بدون نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    15 7
    شایسته یک خانم در جامعه ما نیست ولی مشکلات زندگی آنقدر شدید است که مجبور شده دست به این کار بزند مطمئناٌ خودش هم راضی نیست. باید اینگونه حرکتها اساسی چاره جویی شود. زن و شوهر می توانند با نان و پنیر زندگی کنند ولی کودکان را نمی شود راضی کرد.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    18 3
    صورتهارو دیگه باید باسیلی سیاه کرد
  • میهن IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    25 3
    واقعا مسئولین مملکت با خوندن این خبر، می تونن راحت بخوابن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      8 1
      آره.
  • ایرانی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    6 9
    در اینکه وضغ معیشتی مردم بده و خیلی ها با فقر دست و پنجه نرم میکنند هیچ شکی نیست. در اینکه خیلی ها به خاطر نداری و احتیاج سر چهارراه ها دستفروشی و تکدی گری میکنند هم شکی نیست...در اینکه هنوز خیلی ها تو کشور به نونِ شب محتاجند و خیلی از مسئولین ککشون نمیگزه هم شکی نیست..!! اما چون به شخصه آدمی ام که سعی میکنم گاهی اوقات نیمه ی پر لیوان رو ببینم، میشه فکر کرد که این دختربچه نه به خاطر احتیاج که به خاطر همون سنت قدیمی این کار رو کرده... میشه اینجوری فکر کرد که نیازی در کار نبوده. من خودم دوستایی داشتم که شب عید به خاطر سنت و آیین و شناسوندنِ حاجی قیروز به مردم با سیاه کردنِ صورتشون و پوشیدن لباس حاجی فیروز در سطح شهر رفت و آمد میکردن.کاش که این دخترک هم به این نیت خودشو به این شکل درآورده باشه.
  • اعتمادی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    23 3
    همه ما حاجی فیروزیم
  • سميه IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    2 5
    منم اين دختر خانم رو ديدم ..
  • artin IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    14 3
    فقر ونداری؟
  • بدون نام NO ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    13 9
    حاجی فیروز یک سنت است . افراد هم از روی فقر و نیاز اینکار را میکنند . دل مردم را شاد میکنند و مردم هم به آنها کمک میکنند. لطفا گیر ندید یه این چیزها.
    • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      8 4
      خوشم میاد یکی بی طرف و غیر مقرضانه نظر داد و واقعیتو گفت.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    23 3
    چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید --- گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست///
  • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    15 3
    چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید --- گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست///
  • نوید IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    14 3
    چی بگم؟ جز اینکه اشکم در بیاد؟ فقط میتونم دعا کنم که تو سال جدید فقر از مملکت ما بره و پشت سرشم نگاه نکنه! بچه های خیابونی وکودکان کار در جمع خونواده شون باشن و تنها دغدغه شون امتخانات مدرسه باشه! وضعیت اقتصادی مملکت روبراه بشه، وضعیت مردم روبراه بشه، جوونا صاحب شغل و درآمد بشن و صدای شادی مردم، گوش فلک رو کر کنه
    • بدون نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      2 5
      برادر فقر زاییده تن پروری است با گدا پروری فقر ریشه کن نمیشود
    • بدون نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      3 2
      فقر و گرسنگی همه ناشی از جمعیت بسیار بالا و سو مدیریت است
    • آرشاویر IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      1 2
      اونوقت این منفیا واسه چیه؟ بنده خدا که حرف موردداری نزده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    17 3
    یه لقمه نون حلال، سر سفره هفت سین دعا خیر برای همه یادتون نره
    • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      1 1
      موافقم
  • مريم IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    30 5
    چرا زن بودن يك نفر رو سوژه نظرخواهي مي كنيد؟ جنسيت چه تاثيري در اين اتفاق دارد؟ حاجي فيروز شدن اين خانوم همونقدر دردناكه حاجي فيروز شدن اون آقا
    • بهنام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      8 1
      مرحبا بالاخره يك نفر بدون تفكر جنسيتي حرف زد
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    21 2
    ثروت سرشار ملی...اما فقر
  • سارا IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    22 2
    کاشکی فقط به خاطر حفظ سنت ها و شادی خودشو سیاه کرده بود نه به خاطر نیازمندی کاشکی میشد شب عید هیچکی غمگین و نیازمند نباشه
  • بابك فرزند ايران زمين IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    35 2
    آّب صادر مي شود،نفت صادر مي شود،گاز صادر مي شود،خاك صادر مي شود، معادن مس ، سنگ، ذغال سنگ و زمرد و طلا و ذغال سنگ و.... هركدام ساليانه ميلياردها دلار سرمايه به كشور وارد مي كنند، بهترين آب و هوا براي كشاورزي و بهترين محصولات صادر مي شود....راستي ما چرا فقيريم؟ دليل اين فقر سومديريت است يا يك خيانت برنامه ريزي شده؟
  • بدون نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    15 3
    ميتونه فقير باشه ميتونه هم نباشه!... خيلي فقير نيستند ولي گدايي ميكنند خيلي هم هستند ولي اينكارو نميكنند... اگه لباس پوشيده تا پول دراره ميشه فقر ولي اگه اين شكلي شده تا نمايش شادي اجرا كنه ميشه فرهنگ هرچند مسئولان فرهنگي و بايد آبدوغ خيار داد!!!
  • محمد US ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    9 9
    شرم آ ورررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
    • بدون نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      4 1
      می‌شه بگین دقیقا چی شرم‌آوره؟ کار این خانم؟ یا کار مسئولین؟ یا آقای خاوری؟ عکاس؟ خبرآنلاین؟
  • آینده پر درد IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    6 1
    وقتی اول سال حقوق من اگر به دلار می شد 800 دلار الان می شه 400 دلار، خرید می کنم طبق امار سازمان ملل در چهارمین کشور از لحاظ تورم، آینده خودم رو حاجی فیروز ننه سرما می بینم که پول در بیارم
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    1 2
    من فقط خواستم یه نکته رو یاداور بشم که معادل بابا نوئل مسیحی ها که البته اونا از ما یاد گرفتن عمو نوروز هست نه حاجی فیروز.بعدم همون بابانوئل هایی که میگیت هدیه میدن از سازمانها حقوق های زیاد میگیرن پس نمیخوات انقدر روشن فکر بازی در آرید
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    4 1
    اگر بخاطر علاقه باشه خوبه و حاجی فیروز یکی از نمادهای ایرانیه اما اگر بخاطر فقر باشه باید به حال خودمون مسئولین و جامعه ایرانی افسوس خورد.....
  • پ.ش IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    4 4
    در تعجبم با تمدن به این بزرگی حاجی فیروز گدایی می کند ولی بابانوئل کادو میدهد
    • بدون نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      4 1
      شما نمیخوات خیلی در تعجب باشی .تمدن ما هیچ عیبی نداره .اگه بخوای بدونی بابا نوئل کپی شده از عمو نوروز هست و حاجی فیروز هم اصلا فلسفش با اینا فرق میکنه.فلسفه ی حاجی فیروز اینه که اگه پدری شب عید برای خرید عید پول کم داره صورت خودشو سیاه میکنه و صداشو هم عوض میکنه تا کسی نشناستش و میره مردم رو شاد میکنه و مردم هم که شاد میشن و از دیدن این نمایش خیابانی لذت میبرن به اون پول میدن.به نظر من خیلی هم خوبه .چون اینجوری نه پدری پیش فرزند خودش شرمنده میشه و خیلی ها هم با دیدن نمایش لذت میبرند.و این خیلی بهتر از دست کردن تو جیب مردم و از دیوار مردم بالا رفتن و یا اختلاس 3 هزار میلیاردی هست .نمیدونم که چرا ما ایرانی ها بعضی وقتا جو گیر میشیم و به یه موضوع کوچیک گیر میدیم.
  • محمد IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    2 2
    به نظرمن بهترین راه است برای پول درآوردن کاش آنهایی هم که ندارن جرتشو داشتن اینکار و بکنن. چون میتونه هم فقر باشه و هم برای دلخوشی زیرا این روزا بهترین روزایست برای کسب درآمد باورنکردنی.پیشا پیش عید برهمگان مبارک...........
  • مهری IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    3 3
    افرین به این دختر شجاع
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    5 1
    این عکس یه دختر بچه س.هزاران دختر بچه تو تهران در سنین مختلف به گدایی و فروش آدامس و فال و ...مشغولن که در معرض آسیبها و خطرات جدی قرار دارن.
  • مقدم IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    7 4
    چرا بعد از 1400 سال ، بابا نوئل عیدی می دهد و عمو فیروز گدایی می کند؟
  • مقدم IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    5 4
    چرا بعد از 1400 سال ، بابا نوئل عیدی می دهد و عمو فیروز گدایی می کند؟
    • شیرازی IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      6 1
      شما هنوز فرق بین عمو نوروز و حاجی فیروز رو نمیدونی؟؟؟؟؟؟؟متاسفم برات.
  • گدایی یا تن پروری IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    2 11
    خدا وکیلی چرا اینجور قضاوت میکنید؟چرا نگاه نمیکنید به سن جوونشون؟چرا یه جوون انقدر بی عرضه باشه که بیاد اینکارو کنه؟بابا کارگری که میتونن کنن؟یعنی کارگری نیست؟تروخدا یه کم بزرگتر فکر کنید.......
    • سارا IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      2 1
      تئاتر خیابونی رو با گدایی اشتباه نگیر
    • هنرمند IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      3 1
      به نظر تو این بی عرضگی هست.این کار از کارگری خیلی سخت تره و خودش هم یک هنرمندی هست.من فکر کنم خودت حتی نه عرضه ی کارگری داری و نه این کارو چون فقط بلدی بشینی پشت نت و مردمو به بی عرضگی متهم کنی.بده که دل مردومو شاد میکنه و زن و بچشو نون میده؟؟؟این کار خیلی خیلی از اختلاس و دست تو جیب مردم کردن شریف تره.
    • بدون نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      1 1
      شما دل خجسته ای داری دوست عزیز!خوش بحالت.
    • بدون نام IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
      0 1
      منفی ها را مبینی؟ راس میگه این بنده خدا. گدایی چرا؟ هزار تا کار دیگر هست. لابد همین مردمی که منفی میدند خوب درآمدی برای گدایان ایجاد کرده اند که اینها هم هر روز به جای کار و کارگری میایند سر چهار راه گدایی میکنند.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    0 1
    چه عکسه خوبی. صحنه تلخیه اما عکس قشنگه
  • مورخ IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    5 1
    حاجي فيروز با عمو نوروز فرق داره فلسفه حاجي فيروز اينه كه گویا در قدیم الایام این کار برعهده غلامان سیاه بوده که به علت طرز تلفظ ناقص و نامأنوس بودن واژه ها و طبع شادی طلبشان مردم را به خنده و شادی وامی داشتند و این مهم می تواند دلیلی باشد برای سیاهی رنگ چهره حاجی فیروز .
  • محمدرضا IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    6 1
    امروز بدتراز دیروز...
  • بدون نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    4 1
    حالا لباسشو چرا رنگ کردی خبر انلاین؟
  • بدون نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    3 1
    تو باید سفید باشی یخواهرم ... یکی دیگه باید سیاه باشه ...
  • من IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    1 1
    لطفا 1 مبلبون از 3000000000 را به این خانوم نبارمند بدهید!!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    1 1
    خدایی چقدر حقوق ازشون میگیری تا از فقر مالی مردم حرفی نزنی و خودتم بیکار نشی؟
  • بدون نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    1 1
    طفلکی! همش از فقر ه.اومده شاید شب عیدی اینطوری بتونه یکمی پول دربیاره. اصلا دقت کردید انگار نه نگار که عیده؟ مردم غمگین هستند.
  • مقدم IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    2 1
    کاش می شد همه را شاد نه لبخندی که به اجبار!! نه سرخی به سیلی ! کاش می شد همه را از ته دل شاد کنم !! ای کاش!! که لبخند تو از غم نبود! چاره کار تو در اسکن و درهم نبود! کاش می شد همه را شاد کنم! ای کاش!! که تنها به خیالی بشود کل جهان شاد کنم !! چاره در چیست! چگونه من تنها !! این همه را شاد کنم !! غم نان شب و ماهی عید تو را چاره کنم !! چگونه همه را شاد کنم!
  • محمد IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    0 1
    تجربه تلخي براي فرزندان حاجيه خواهد شد
  • بدون نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    5 1
    چرا نظر ما رو نشون نمی دی حاجی سانسور چی !!!!!
  • ارمیا IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    1 1
    ماهی بی دست و پایی هستم که از اب جدا مانده ام و بالا و پایین میپرم شاید که من هم فقیرم فقرمن فقر نان نیست هرچند که گاهی به خودم به اجبار طعم فقر را می چشانم اما فقر نان ندارم فقیر تر از انم که همه فکرش را می کنند فقر من ان ابی است که از ان جدا مانده ام و گاهی فقر معرفت دارم گاهی تهی می شوم از یک هم نظر وگاهی فکر می کنم همه ما فقیریم و در لحظه لحظه زندگییمان محتاج خدا! من این فقر را دوست دارم نه ان فقری را که با ان مجبور شوم از خلق خدا نیازم را بطلبم فقیر در عین نداری عزت و شرف داردو نمی فروشد انچه را که دارد متاسفانه فقرای که سر چارراه های زندگی ما قرار دارند حریص اند نه فقیر! کاش می شد به تصویز کشید فقیری را که فقط دا می داند چه قدر فقیر است!
  • محفوظ IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    1 2
    هدف اگر شاد کردن دل مردم و مومنین اشت اشتباهی نیست خداوند در قران میفرماید دل مومنی را شاد کردن پاداش دارد پس لبخندی به لبی بنشانیم نه دلی بشکنیم امیدواریم چیزی که شکستیم دل نباشد
  • حمزه IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    0 2
    روزهای خوش اسفند ماه برای فقرا.
  • majid IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    0 5
    از قدیم گفتن باز با باز کبو تر با کبوتر حاجی فیروز با حاج خانم فیروز
  • بدون نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    1 2
    پدر فقر بسوزد نظر من این بود
  • ایرانی IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    0 2
    با این روند که در پیش است همه حاجی فیروزند فقر با ابرو بیگانه است ثروت نمیتواند فقر را درک کند
  • عبداله عبداله زاده IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    2 5
    اول بايد پرسيد كه جايگاه حاجي فيروز در سنت ايراني كجاست؟ نقش او چيست؟جنسيت مطرح ميباشد يا خير؟ آيا حاجي فيروز را متكدي مي دانستيم؟ در حال ايفا گر نقش تكدي مي باشد؟در ابتدا از خودش پرسيد كه بازيگر چنين نقشي است؟ و در انتهامشاهده ،نظر ،بررسي،آسيب شناسي و ارايه را راهكار در درجه نخست از آن مسئولين ،نخبگان،سياسيون و مراجع مي باشد.
    • على سنجرى US ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      2 3
      حاجى فيروز بايد لودگى و هزار بامبول بازى درآورد تا بتونه مقدارى پول بدست بياره و اين كار براى يك زن يعنى نابودى شخصيتش
  • MK3000 IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    4 3
    هرچه قدر فقر بکشه نباید همچین کاری رو بکنه که زن بودنش رو زیر سوال ببره فکر کردید فقیریشون از کاست ، خودشون دوست دارند ، کار کنند ولی زیر بار هر کاری نرند
    • IRANI IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
      1 0
      مگه حرف بدی زده که بهش منفی میدید؟؟؟؟؟؟
  • ehsan IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    4 1
    حتما تو خونشون حوصله اش سر رفته وگرنه ما که فقیر نداریم آقا چرا بیخودی تهمت می زنید!!!!!!!!!!!!!!!!
  • هادی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    1 2
    جالبه :)
  • بک معلم IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    7 1
    دوستان عزیز من در سال 78 دختری در کلاس داشتم که گاه گداری به مدرسه می اومد با پی گیری ها گفتند که تنها یک مادر بزرگ پیری داره که باید از اون مراقبت کنه ، یک روز به طور اتفاقی دیدم که در یه جایی از این میدون های شهر داره گدایی می کنه من از خجالتم خودم را قایم کردم و انصافا و خدا وکیلی هر چی با مدیر مدرسه پی گیری کردیم نتیجه ی مثبتی از مسئولین آموزش و پرورش نگرفتیم چون فقر بیشتر از اون چیزی بود که ما فکرش رو می کردیم . این خانم که داره به قول بعضی دوستان "حاجیه فیروزه " است شاید هم یکی از اوم بچه هایی باشه که آرزوی درس و تحصیل و مدرسه برای همیشه باید سر دلش بمونه .
  • محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    4 1
    از فردا بايد از مسئولين بخوايم كه چند واحد فقير شناسي براي دانشجو ها قرار بدن تا در آينده مردم كشورمون فقير واقعي از جعلي راحت تشخيص بدن و بدونن كه براي كدمشون بيشتر دل بسوزونن
  • سیمین IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    0 1
    من فکر می کنم کاش کسی از این خانم علت امدنش را می پرسید درست است که احتمال بالا تر در نظر ما همان کسب درامد است ولی اگر یک هزارم درصد این دلیل نباشد .ایا خودمان را بخاطر پیشداوری و دلسوزی به حالش خواهیم بخشید؟؟؟شاید در ذهن خود دلیلی داردوبهتر نیست در مورد دیگران قضاوت نکنیم ؟؟؟؟؟ایا در هنگام گرفتن عکس به این خانم اطلاع داده شده بود که تصویرش را به جهت قضاوت توسط سایرین در یک سایت پربیننده قرار می دهند؟
  • رضایی IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    2 0
    خیلی هادرجامعه روسیاه زن وبچه های خودشون هستند حالا این یکی جرات کرده روسیاهی اش را آشکار کرده برای کسانی که کمتر از چشم یصیرت استفاده میکنند من احتیاج مالی بصورت نسبی ندارم ولی احساس رو سفیدی نیز در این جامعه محنت زده غم بار نمیکنم
  • علی رضا IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    1 1
    علللللللللللللللللیییییییییییییییییییی دایییییییییییییییییییی
  • بدون نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    2 2
    دیشب در برنامه 20:30 از تعدادی از وزرا در مورد خرید عید و قیمتها سوال شد همه عنوان کردند ما وقت خرید نداشته ایم و از قیمتها خبر نداریم در این وضعیت که وزیر از احوال اقتصادی بی خبر است چه انتظار درک و حل وضعیت موجود را داریم خدا به همه ما رحم کند.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین