سایت روزنامه ایران نوشت:

ایرج قادری کارگردان سینماست که این روزها به دلیل بیماری و استراحت کردن در خانه، از فعالیت‌های سینمایی فاصله گرفته است. او در گفت‌وگویی درباره نوروز و حال و هوای روزهای بهار، گفت: «‌در طی سال‌های اخیر نوروز‌ها تند تند آمده و رفته‌اند. یعنی تا سال جدید را آغاز کرده‌ایم به ناگاه سال به پایان رسیده و سال جدیدی آمده!»
 
وی همچنین ادامه داد: «بله، آن قدر درگیر گرفتاری‌های کاری و درگیریهای زندگی روزمره شده‌ایم که دیگر گذشت زمان را هم حس نمی‌کنیم. انگاری همین پریروز بود که عید 90 را جشن گرفتیم و فردا پس فردا هم عید 91 از راه می‌رسد. به علت درگیری خاطره چندانی از نوروز ندارم. حداقل در سال‌های اخیر که خاطره‌ای برایم نمانده جز‌‌ همان تغییر پی در پی فصول.»
 
کارگردان فیلم سینمایی «می‌خواهم زنده بمانم»، از با اشاره به خاطرات نوروزس‌اش، گفت: «در آن دوران همه عشقمان این بود که از پدر و مادرمان عیدی بگیریم و عیدی‌هایمان را روی هم گذاشته و با آن چیزهایی را بخریم که مدت‌ها بود در رویایمان بود.»
 
 
وی همچنین افزود: «من هر گز عیدی نمی‌دهم. محال است این کار را بکنم. یک ریال هم به کسی عیدی نمی‌دهم! البته کسی هم نیست که به ما عیدی بدهد. به عیدی دادن بی‌اعتقادم چون کاری بیهوده است.»
 
این کارگردان در ادامه خاطرنشان کرد: «بار‌ها فیلم‌هایم در فصل اکران نوروز روی پرده رفتند. یادم می‌آید اوایل انقلاب که سه گروه سینمایی داشتیم در هر یک از این سه گروه، یکی از فیلم‌‌های من روی پرده بود و جالب اینکه این سه فیلم جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های زمان خود بودند. اگر اشتباه نکنم این اتفاق در سال 1359 رخ داد. جالب اینکه در آن سال هر سه گروه فیلم‌هایی از من را روی پرده داشتند و پرفروش‌ترین فیلم‌های هر گروه هم فیلم‌های من بودند»
 
58246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =