۰ نفر
۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳

العالم نوشت:

یک نویسنده عرب با اشاره به تهدیدهای رژیم اسرائیل برای اقدام نظامی علیه ایران، این سئوال را مطرح کرد که چرا فلسطینی ها "حق" ندارند در برابر اشغالگری ها و تجاوزات اسرائیل، با این رژیم بجنگند؟

"فایز ابوشماله" در این مقاله کوتاه نوشت: اسرائیل نابود کردن ایران و مردم این کشور را حق بدیهی خود می داند؛ چراکه تأسیسات هسته ای این کشور را تهدیدی برای خود می داند.

وی افزود: اسرائیل خود را برای پیش دستی درقبال تحولات منطقه حق به جانب می داند، و منطقه اسلامی و عربی را تحت محاصره قرار داده، و حق خود می داند که هرقدرت رو به رشدی را در منطقه با حمله نظامی نابود کند، به این فرض که این قدرت خطری برای وجود اسرائیل است.

ابوشماله خاطرنشان کرد:  چرا ملت عربی فلسطین که سرزمینش به دست اسرائیل نابود شده، و آثار تاریخی و روستاها و شهرهای آن به دست این رژیم درحال تخریب است، حق جنگ با صهیونیستها را ندارد.

وی تأکید کرد: چرا فلسطینی ها برای نابودی صهیونیستها اقدام نمی کنند، آیا صهیونیستها دلیل اصلی نابودی سرزمین فلسطین و راندن و آواره کردن ملتی از این سرزمین نیستند. 

این نویسنده عرب خاطرنشان کرد: اگر نماینده قوانین بین المللی یعنی دبیرکل سازمان ملل متحد، تهدیدهای تروریستی سران اسرائیل علیه کشور مسلمان ایران را نادیده می گیرد، چرا این سازمان شریک کمیته چهارجانبه است، و شروط این کمیته و در رأس آنها نابودی مقاومت را بر فلسطینی ها تحمیل می کند!

ابوشماله گفت: قوانین انسانی درباره هر فلسطینی که با اسرائیل درباره فقط 22 درصد از سرزمین خود مذاکره می کند، و 78 درصد سرزمین خود را به یهودیان می بخشد، چه نظری دارد؟.

این نویسنده عرب تأکید کرد: هر کسی که اسرائیل را به رسمیت بشناسد در حق مردم خود جنایت کرده است؛ و هر کسی که با مقاومت بعنوان راه آزادی فلسطین مخالفت کند، پست و ذلیل است، و هرکسی که به دنبال حفظ پیمان خود با اشغالگران باشد گمراه است.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مقیمی IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    4 0
    اسرائیل فرزند نامشروع استعمار انگلستان و فرانسه است و این دو قدرت برای حفط کانال سوئز که شریان حیاتی اروپا است این غده سرطانی را در منطقه بوجود آوردند و آمریکا هم برای داشتن یک پایگاه ثابت زمینی که در نزدیکی بلوک شرق و همینطور کشورهای مسلمانی که عمده نفت دنیا را دارند داشته باشه از این رژیم حمایت میکند و برای حفظ آن دست به هر کاری میزند و تا زمانی که کشورهای مسلمان متوجه خطراتی که این غده چرکین داره و بزودی به تمام منطقه سرایت میده نباشند این رژیم به عمر پر از نکبتش ادامه میده.اتحاد مسلمانان و کنار گذاشتن اختلافات و دوستی بیشتر مابین دولتها و ملتها می تونه دنیای بهتری برای مسلمانان ایجاد کنه.
  • بدون نام GB ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    3 0
    من می پرسم این همه تهدید و تحریم علیه ایران آیا مغایر با منشور حقوق بشر نیست؟ چرا دولت ما به سازمان حقوق بشر شکایت نمی کند؟ چقدر تهدید بشیم آخه. این هم شد زندگی واسه ما درست کردند؟ تحریم کردن ما رو که چی بشه؟ می دونند که تحریم اثر نداره. پس هدفشان آزار مردم معمولی جامعه است و دلشون می خواد آنها در زندگی لذت نبرند. وگرنه انرژی هسته ای را همه دارند هند پاکستان .... چرا ما نداشته باشیم؟ چرا هر روز باید بیدار شیم و به جای اینکه به فکر زندگی و سرخوشی باشیم پیگیر نرخ ارز و وضعیت جنگ و تحریم فکرمون رو مشغول کنه؟ چرا 30 ساله تحریم هستیم؟ چرا دوستان فکر کنیم چرا؟ چرا ما رو تشویق می کنند بریم ترکیه و دبی و تایلند؟ چرا ما رو وحشی و نا امن جلوه می دهند؟ و چراهای دیگر.......................