سایت روزنامه ایران نوشت:

به گزارش شبکه ایران اقشار مختلفی از مردم در تماس های مکرر با خبرگزاری جمهوری اسلامی خواستار پخش زنده سخنان رییس جمهوری از شبکه های خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شدند.

محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران با حضور در مجلس شورای اسلامی به سووال های نمایندگان مردم که در 10 محور مشخص اعلام وصول شده است، پاسخ خواهد داد.

زمان در نظر گرفته شده برای سخنان احمدی نژاد یک ساعت تعیین شده است.

مذاکرات جلسات علنی مجلس بطور معمول از فرکانس 106 رادیو فرهنگ به صورت مستقیم پخش می شود.

سال هاست که پوشش تصویری چند شبکه تلویزیونی در سراسر کشور برای مردم قابل دریافت است.

یکی از شهروندان تهرانی این درخواست را حق مردم برشمرد و گفت: مردم مالیات می دهند که بتوانند از خدمات بهره مند شوند و سازمان صدا و سیما یکی از همین موارد است اینکه چه چیزی از تلویزیون پخش بشود یا نشود حق مردم است.

وی که خود را مدرس دانشگاه در رشته حسابداری معرفی کرد افزود: هرگاه که وظیفه مردم حضور در صحنه بوده آن را به نحو احسن انجام داده اند از ایستادگی در برابر طاغوت تا هشت سال مقاومت در یک جنگ نابرابر و بارها و بارها حضور در صحنه های سیاسی کشور اکنون وقت آن است که مسوولان نیز حق آنها را ادا کنند که یکی از این حقوق برخورداری از آزادانه و مستقیم از اطلاعات است.

یک بانوی خانه دار و مادر دو فرزند نیز به خبرنگار ما گفت: مدت ها است سوالاتی در جامعه مطرح بوده و مردم خواستار شنیدن پاسخ بی واسطه هستند، به این ترتیب شبهه ای باقی نمی ماند.

الهام رجبی که از تحصیلات کارشناسی در رشته انگلیسی برخوردار است افزود: خوشبختانه رسانه تلویزیون اکنون تمام کشور را پوشش می دهد و از سوی دیگر تقریبا همه مردم یک دستگاه تلویزیون در خانه خود دارند بنابر این برای پخش مستقیم از تلویزیون هیچ مشکلی وجود ندارد.

یک دانشجوی حقوق نیز خواستار پخش زنده همیشگی جلسات علنی مجلس از تلویزیون شد و گفت: مجلس خانه ملت است و با وجود فنآوری تلویزیون مردم می توانند باواسطه تلویزیون در مجلس حضور پیدا کنند.

قهفرخی ساکن استان چهارمحال و بختیاری افزود: براساس اصول 19 و 20 قانون اساسی، حقوق ملت شامل تمامی مردم ایران می شود. اهالی دورترین نقاط به پایتخت نیز حق مشابهی با دیگران دارند.

وی افزود: همچنین امروز شبکه های استانی می توانند با تقویت امواج ، برنامه های مورد علاقه مردم در نقاط کور به لحاط پوشش امواج تلویزیونی را برای آنها ارایه کنند.

یکی دیگر از متقاضیان پخش جلسه پرسش و پاسخ نمایندگان و رییس جمهوری گفت: براساس آیین نامه داخلی مجلس ، مردم حق دارند در جلسات علنی حضور پیدا کنند.امروز فنآوری تلویزیون می تواند میلیونها نفر را بطور با واسطه به عنوان ناظر جلسات مجلس قرار دهد.

ماده 5 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی حق حضور خبرنگاران و تماشاچیان را مورد تایید قرار داده است.

یک ایرانی دیگر، برخورداری از امکان تصویر و ملموس نشان دادن وقایع را از امتیازات رسانه های تصویری عنوان کرد و گفت: پخش جلسه علنی مجلس به همراه پرسش و پاسخ نمایندگان و رییس جمهوری در جلب اعتماد و رضایت تمامی مردم بسیار موثر است.

وی که خود را کارشناس تلویزیون و هنرهای دیجیتالی معرفی کرد گفت: رسانه ها قدرت اثرگذاری بسیاری دارند و دولتمردان موظف اند برای حفظ اعتماد مردم از همه امکانات استفاده کنند، زیرا مردم لایق این خدمات هستند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    7 1
    اگه بشه خیلی عالی میشه.
  • بدون نام IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    7 4
    بعید می دانم مجلس نشین ها خواهان پخش مطلب باشند. هر چه باشد آن ها نمایندگان ملتند!!
  • دانشگاه جهرم IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    0 0
    باعرض سلام خسته نباشید ما دانشجویان دانشگاه دولتی جهرم هستیم.در خوابگاه دانشگاه زندگی میکنیم با هر نفر ترمی 300000تومان که برای یک سویت 12 نفره یک یخچال و یک گاز و منت گذاشتن با 6تخت دو نفره.با اتاق 3*3.5 خوابگاه 5 طبقه هست بدون آسانسور با 120تا پله تا پشت بام(برای لباس زیرآفتاب پهن کردن.) میگن خصوصی هست اما نمیدانیم چراوقتی پول نریختیم به حساب اومدن کارت دانشجویمونو غیر فعال کردن و اجازه غذا خوردن بهمون ندادن و قراره کارت ورود به جلسه روندن.چون مسئول خوابگاه و سلف وسرویس یکی هست و اقوامشون قسمت امتحانات هست زور همه چیزو دارن. بخدا گناه داریم این همه سکوت تا کی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بخداااااااااااااااااااااااااا مشکل داریم توروخدااااااااااااااااااا یک فکری کنید دارن جهرمیا اذیتمون میکنن