یکی از امضا کنندگان سوال از رئیس​جمهور گفت: برخی تلاش می​کنند رئیس جمهور را بالاتر از جایگاه حقوقی​اش و نقدناپذیر نشان دهند.

غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران و عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با خبرآنلاین، در خصوص سوال از رئیس جمهور با بیان اینکه عده ای در حاشیه دولت موضوع سوال از رئیس جمهور را به گونه ای طرح می کنند که انگار نمی توان از رئیس جمهور سوال کرد و عملکرد دولت را مورد نقد قرار داد، افزود: فراتر از نقد دانستن رئیس جمهور، یک دیدگاه انحرافی و رفتار غلط سیاسی است.
 وی با اشاره به گزارش اخیر روزنامه ارگان دولت درباره رای نیاوردن 69 نفر از نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور در مجلس نهم، گفت: لزوما این طور نیست. بسیاری از دوستان ما که در انتخابات ریاست جمهوری و بعد از آن از رئیس جمهور حمایت داشته اند، اکنون نقدهایی به عملکرد دولت دارند، در عین اینکه  حمایت های جدی از عملکرد های موفق دولت داشته و دارند.
وی با بیان اینکه همواره مردم در انتخابات به یک عده اعتماد می کنند و رای می دهند و عده دیگری را انتخاب نمی کنند، خاطر نشان کرد: در مجلس هشتم نیز 70 درصد نمایندگان دوره هفتم رای نیاوردند. آیا آن زمان نیز گفته می شد 70 درصد نمایندگان مجلس، چون با دولت همراهی نداشتند، رای نیاوردند؟ ضمن اینکه برخی نمایندگانی در این دوره رای نیاوردند که حامی جدی دولت بودند.
عضو جامعه روحانیت مبارز که معتقد است قضاوت هایی دال بر «رای نیاوردن مخالفان احمدی نژاد» شتاب آلود بوده است، گفت: هنوز دور دوم انتخابات را در پیش داریم و باید صبر کنیم. باید دید نتیجه چه می شود؟ اگر نتیجه چیز دیگری شد، چه کسی را باید ملامت کرد؟
مصباحی مقدم درباره سیاسی بودن  سوال از رئیس جمهور هم اظهار داشت: واقع مساله این نیست و سوال از رئیس جمهور، پرسش از تخلفات قانونی است که صورت گرفته است،. اتفاقا سوال کنندگان معتقدند در مواردی که تخلف دولت روشن نیست یا قابل توجیه و تفسیر است، در سوالات مطرح نشود و موضوعاتی مورد سوال قرار گیرد که هیچ توجیه ای بر نمی دارد.
نماینده مردم تهران با طرح این سوال که چرا باید رئیس جمهور را فراتر از قانون اساسی قرار داد؟، گفت:  مگر نمایندگان مجلس حق ندارند به نمایندگی از ملت از رئیس جمهور سوال کنند؟ سوال کردن که جرم نیست، پاسخ رئیس جمهور نیز  به صورت غیر مستقیم به ملت است که چرا قانونی که اجرایش به عهده دولت بوده، عمل نکرده است.
 وی در پاسخ به این پرسش که برخی از نمایندگان معتقدند که حضور رئیس جمهور در مجلس ممکن است به تشنج در فضای سیاسی کشور
بی​انجامد، گفت: اگر بر فرض آقای رئیس جمهور بخواهند افشاگری کنند، پاسخ های ایشان باید در رای مردم برای دور دوم انتخابات اثر بگذارد. من تصور می کنم این اظهارات پخته ای نیست. چرا که مجلس و نمایندگان سوال کننده سر جنگ با رئیس جمهور ندارند و رئیس جمهور هم حتما سر جنگ با ما ندارد.
وی با بیان اینکه «ما چه چیز پنهانی داریم که آقای رئیس جمهور بخواهد آن را افشا کند؟»، گفت: سوال ما قانونی است و پاسخ هم باید قانونی باشد. هرگز دیدگاه نمایندگان در سوال از رئیس جمهور سیاسی نبود و انتظار ما هم این است که پاسخ های آقای رئیس جمهور نیز سیاسی نباشد.
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =