روزنامه خراسان نوشت:

قدیمی ترین زندانی زن صبح دیروز برای چندمین مرتبه پای میز محاکمه نشست تا بار دیگر اتهام جنایتی را که 18سال است متوجه او است انکار کند. در این جلسه ماجرای شهادت شهود، پرونده را وارد مرحله تازه ای کرد چرا که 4 نفر از شاهدان فوت شده و 4 نفر دیگر مجهول المکان هستند.

سریال محاکمه قدیمی ترین زندانی زن همچنان ادامه دارد. فاطمه مطیع متهم است در تیرماه سال 72 یکی از اقوامش به نام «مجید» را با خوراندن سم به قتل رسانده است. فاطمه که در آن زمان 44ساله بود چند روز بعد از دستگیری به کشتن «مجید» با دوغ مسموم اقرار کرد و پس از محاکمه به قصاص محکوم شد اما این رای در دیوان عالی کشور نقض شد و این روند آغاز یکی از جنجالی ترین پرونده های قضایی بود که طی آن فاطمه در مجموع 5 مرتبه با رای قضات به قصاص محکوم و یک مرتبه از اتهام قتل تبرئه شد.

در آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده جنجالی که صبح دیروز در شعبه 105 دادگستری شهر ری برگزار شد، ابتدا قاضی خردمند از اولیای دم خواست خواسته شان را مطرح کنند. برادر مقتول به نمایندگی از دیگر اولیای دم خواستار قصاص قاتل برادرش شد. سپس فاطمه گفت: من قاتل نیستم و اتهام قتل را قبول ندارم. زمانی که این حادثه اتفاق افتاد من در خانه نبودم و اگر هم بعد از دستگیری کشتن مجید را قبول کردم به دلیل فشارهایی بود که به من وارد می شد. من کسی را نکشتم و بی گناه 18سال از عمرم را در زندان گذراندم.

در ادامه این جلسه، نوبت به عبدالصمد خرمشاهی وکیل فاطمه رسید تا از موکلش دفاع کند. او گفت: سال ها از این جنایت گذشته و پرونده به کلاف سردرگمی تبدیل شده است. هیچ مدرکی جز اقرار اولیه فاطمه در آگاهی وجود ندارد. او از سوی شوهرش تحت فشار بود که قتل را قبول کند. به او گفته شد اگر قتل را بر عهده نگیرد آبروریزی می شود و پرونده جنبه ناموسی پیدا می کند. از سوی دیگر، اوراق پرونده نشان می دهد 8 نفر علیه فاطمه شهادت دادند که 4 نفر از آن ها فوت کرده اند و 4 نفر دیگر که از شهادتشان برگشته اند مجهول المکان هستند. دو نفر از آن ها عروس های فاطمه هستند که به دلیل جدایی از همسرانشان دسترسی به آ ن ها ممکن نیست نفر سوم پسر فاطمه است که به دلیل اعتیاد شدید در کمپ بستری بود و اخیرا از کمپ متواری شده و مجهول المکان است. چهارمین نفر نیز برادر فاطمه است که تمایل ندارد در دادگاه حاضر شود.

به دنبال اظهارات وکیل متهم، قاضی خردمند ختم جلسه را اعلام کرد و ادامه رسیدگی به این پرونده را به زمان دیگری موکول کرد. در جلسه آینده فاطمه باید 4 شاهد را در دادگاه حاضر کند تا به بی گناهی اش شهادت دهند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    8 4
    حالا عروساش هیچی!!ولی فکر نکنم پسر و برادر کسی بی دلیل شهادت بدن که مادرش یا خواهرش قاتله!!
  • مجید عرفان IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    1 0
    او هر روز از ترس اعدام زجر زیادی کشیده 18 سال زندگی با این وضعیت از صد ها بار اعدام بدتره. بهتره فاطمه تبرئه و اگر واقعا مجرم هست به خدا واگذار بشه . این بهتره تا این که یک بیگناه بره بالای دار.
  • بدون نام IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    1 0
    اگه نباشه چی 18 سال کم نیست از اعدام بدتره بیاد بیرون مگه میتونه ادامه زندگی داشته باشه اصلا کدوم زندگی از کجا شروع کنه به کجا برسه وا ویلا