فارس نوشت:

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کل کشور از واریز 60 لیتر سهمیه فروردین ماه در اولین روز از این ماه خبر داد و گفت: قیمت بنزین در ایام تعطیلات نوروز ثابت خواهد بود و هنوز برای سهمیه ویژه نوروز تصمیمی گرفته نشده است.

 محمد رویانیان در یک نشست خبری که صبح امروز در ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور برگزار شد، گفت: قبل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها روزانه 8 میلیارد تا 12 میلیارد دلار بنزین وارد کشور می‌شد اما در حال حاضر علی‌رغم تحریم‌هایی که از طرف غرب در مورد بنزین علیه ایران اعمال شده است، خوشبختانه هیچ رقمی بابت واردات بنزین اختصاص نمی‌یابد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کل کشور خاطرنشان کرد: قبل از هدفمند کردن یارانه‌ها علی‌رغم اینکه کارت هوشمند سوخت وجود داشت،اما بطور میانگین 64.6 میلیون لیتر روزانه بنزین مصرف می‌شد اما هم اکنون بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصرف بنزین به 59.5 میلیون لیتر رسیده است.

وی افزود: این میزان که در یکسال گذشته بطور میانگین مصرف شده است در حالیست که حدود 2 میلیون خودرو به خودروهای قبل از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها افزوده شده است.

رویانیان تصریح کرد: هم اکنون 48 میلیون لیتر سهمیه بنزین به صورت روزانه به مردم داده می‌شود و 11.5 میلیون لیتر نیز مصرف بنزین آزاد در روز است که بر این اساس می‌توان گفت یک میلیارد و 400 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی و 100 میلیون لیتر بنزین 100 تومانی در کارتهای سوخت خودروها ذخیره و حدود 511 میلیون لیتر نیز بنزین سهمیه‌ای در کارت سوخت موتورسیکلت‌ها ذخیره شده است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کل کشور با اشاره به سهمیه فروردین‌ماه خاطرنشان کرد: سهمیه فروردین ماه همانند سهمیه اسفند بدون تغییر و همان 60 لیتر برای خودروهای در نظر گرفته شده است که در اولین روز از فروردین ماه در کارتهای سوخت شارژ می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی دولت برای سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: تمام جایگاه‌های بنزین علی‌رغم حرف و حدیث‌هایی که در گذشته زده می‌شد آماده خدمت‌رسانی به همه مسافرین نوروزی هستند.

وی با اشاره به بنزین ویژه نوروز نیز گفت: تاکنون هیچ تصمیمی برای اختصاص سهمیه ویژه نوروزی در نظر گرفته نشده است بنابراین مشخص نیست که این سهمیه اختصاص می‌یابد.

رویانیان گفت: قیمت‌های بنزین نیز در تعطیلات نوروز ثابت و بدون تغییر است و هیچ‌گونه افزایش قیمت در این تعطیلات رخ نخواهد داد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کل کشور با اشاره به وضعیت سوخت CNG در کشور گفت: اکنون 20 درصد خودروهای کشور دوگانه‌سوز هستند که قرار بود این رقم 15 درصد باشد،بنابراین 1800 جایگاه CNG که طی 4 سال احداث و راه‌اندازی شده است جوابگوی این میزان خودروی دوگانه‌سوز نیست و باید تعداد جایگاه‌ها نیز افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به تست ادوار مخازن و سیلندرهای CNG خاطرنشان کرد: از سال 91 باید این تست به طور منظم انجام شود تا حادثه‌ای مصرف‌کنندگان CNG را تهدید نکند.

رویانیان در پایان افزود: از دولت درخواست می‌کنیم با توجه به اینکه قرار است براساس مصوبه مجلس قیمت بنزین و حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند اجازه دهند تا واردات خودروهای خارجی که هم ایمن و هم کم‌مصرف هستند با تعرفه‌های پایین‌تر انجام پذیرد.

وی ادامه داد:پیشنهاد ستاد برای تعرفه واردات خودرو در سال 91، 60 درصداست.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =