پایگاه خبری سازمان آتش نشانی تهران نوشت:

حضور به موقع آتش نشانان در محل آتش سوزی مهیب وگسترده گاراژی درجنوب تهران مانع از گسترش آتش به چندین کارگاه شد.

پس از اطلاع رسانی این حادثه توسط مردم به سامانه 125، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 87، 62 و38 به همراه خودرو های حامل دستگاه تنفسی وکف مخصوص خاموش کردن آتش در ساعت 03:41 دقیقه بامداد امروز راهی محل حادثه درمنطقه یافت آباد، بلوار الغدیرجنوبی شدند که اولین ایستگاه آتش نشانی کمتراز سه دقیقه در محل حادثه حضور یافت.

امیر معماریان افسر آماده منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران با اعلام این که دود وشعله فراوانی از راه دور دیده می شد افزود: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، سه کارگاه رنگ کاری وسه کارگاه نجاری به وسعت 500 مترمربع کاملا غرق در شعله های آتش بودند. آتش سوزی در حال سرایت به سه دستگاه کامیون پارک شده درمحوطه گاراژ هم چنین کارگاه های مجاور بود که با حضور به موقع آتش نشانان، آنان ازچندین جهت وارد عمل شده وموفق شدند در مدت زمان کوتاهی این آتش سوزی مهیب را مهار واز گسترش آن به اطراف جلوگیری کنند.

 

آتش سوزی در تولیدی کفش بازار تهران

با تلاش همه جانبه نیروهای عملیاتی سه ایستگاه آتش نشانی، شعله های سرکش آتش در یک کارگاه تولیدی کفش فرونشست و دو کارگر این تولیدی هم ازمیان دود وآتش و مرگ حتمی نجات یافتند.

در پی تماس کسبه بازاربزرگ تهران ساعت 9:26 دقیقه صبح امروز با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های7، 97 و1 را همزمان به محل حادثه در گلوبندک، کوچه بادامچی بازار تهران روانه کرد.

محمد تیمور خانی رئیس ایستگاه 7 آتش نشانی مستقر در بازار که از همان ابتدای وقوع حادثه درمحل حضور داشت، در این باره گفت: این تولیدی کفش شامل سه طبقه و به مساحت بیش از 300 مترمربع بود که در داخل آن مقادیر زیادی مواد اولیه تولید کفش از قبیل چرم، چسب، تینر و دیگر مواد قابل اشتعال وجود داشت. آتش سوزی از طبقه اول تولیدی شروع شد و با وجود مواد سریع الاشتعال در آن بسرعت به طبقات فوقانی سرایت کرد.

رییس ایستگاه آتش نشانی بازارتهران ادامه داد: آتش نشانان با قطع جریان برق وگاز کارگاه وپوشیدن دستگاه تنفسی وارد کانون آتش سوزی شده وبه مبارزه با شعله های سرکش آتش که هر لحظه روبه افزایش بود پرداختند. تیم جستجو هم با پشتیبانی گروه اول در میان دود و آتش با نردبان دستی به طبقه فوقانی راه یافته وسرانجام پس از جستجو دراین طبقه دونفر بنام های هدایت 45 ساله و امین 50 ساله را یافتند و به سرعت هر دو نفر را از بین دود و آتش بیرون آوردند.

رییس ایستگاه 7 آتش نشانی علت اولیه بروز این آتش سوزی را اتصالی در سیم کشی برق کارگاه اعلام کرد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =