فارس نوشت:

نماینده سابق مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اولویت‏های مهم و اساسی نمایندگان مجلس نهم، باید حمایت از تولید باشد.
حسن سبحانی  در دامغان اظهار کرد: مجلس نهم باید تلاش خود را برای عملی کردن شعار تولید که سالیان طولانی در کشور داده شده به کار گیرد.

وی افزود: همه ما مشکلات نظری بر سر راه تولید را به خوبی می‎دانیم و آگاه هستیم که گیر کارها از کجاست؛ ولی برای حل منطقی آنها باید همت کنیم.

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گرچه می‏دانیم امکانات نظام بانکی می‏تواند تولید را به رونق برساند و به سراغ این امکانات بانکی هم می‏رویم؛ ولی باید به این سئوال پاسخ دهیم که چرا با وجود اینکه تسهیلات بانکی داده می‏شود ولی در عمل اتفاق مهمی به وجود نمی‏آید.

وی خاطرنشان کرترد: دلیل عمده این است که در نظام بانکی ما قانون عملیات بانکی بدون ربا که در آن مشارکت در سود و زیان مطرح است، به درستی اجرا نمی‏شود و در نتیجه صاحبان پول همواره سواره و متقاضیان سرمایه‏گذاری همیشه پیاده هستند.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: اینکه می‏گوییم نمایندگان عملا باید به رفع اشکالات تولید بپردازند، یعنی آسیب‏شناسی کنیم چه می‏شود که کار ما پیش نمی‏رود.

سبحانی اضافه کرد: اگر الان و در بودجه 91 که لایحه آن از سوی دولت تقدیم مجلس هشتم شده است؛ دقت کنیم، دولت تراز عملیاتی بودجه را 30 هزار میلیارد تومان گذاشته است و این از کسری برخوردار شده و این بسیار بالاتر از سال قبل و سال قبل هم بالاتر از سال‏های پیش بوده است.

وی افزود: چطور می‏شود که این مجلس در شعار و مصوبه برنامه خود کاهش وابستگی به نفت را مطرح کند و بلافاصله در یک ماه و چند ماه بعد در بودجه‏ای که تصویب می‏کند، کسری عملیاتی تا 30 هزار میلیارد تومان را بر نمی‏تابد و باید گفت این دو با هم ناسازگار است.

استاد دانشگاه تهران در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: این موضوع مسئله غیر قابل حلی نیست؛ باید اراده کرد و کار را به دست آدم متخصص سپرد و از کار کارشناسی توسط مجلس شورای اسلامی حمایت کرد.

سبحانی یادآور شد: معضلات و مشکلات اقتصادی ما از دسته موضوعات عجیب و غریب و غیر قابل دسترس نبوده؛ بلکه باید خیلی ساده به آنچه می‏گوییم در حوزه تولید عمل کنیم و هر اقدام دیگری را در دوران مجلس آینده تحت‏الشعاع تولید قرار دهیم.

وی گفت: راه نجات ما همین است و باید در کارهای اقتصادی از انضباط مالی و پولی خوبی برخوردار باشیم.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =