۰ نفر
۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷

عکسی که از رویارویی شاتل فضایی آتلانتیس و دیسکاوری در حین جابجایی آنها گرفته شده است، نشانه‌ای از آغاز یک مرحله مهم و پرمعنی در تاریخ چهل ساله شاتل‌های فضایی به شمار می رود.

محمود حاج‌زمان: اگرچه ماموریت شاتل‌های فضایی به پایان رسیده است، بازنشسته شده‌اند، و در حال رفتن به سمت آخرین استراحتگاه خود هستند؛ اما هنوز هم بسیار مورد توجهند. این عکس که آخرین ملاقات رودرروی شاتل آتلانتیس و شاتل دیسکاوری را به تصویر می‌کشد، توسط سورش آتاپاتو گرفته شده است.

به گزارش پاپ‌ساینس، با وجود پایان سفرهای فضایی شاتل‌ها، این جابجایی در مرکز فضایی کندی فلوریدا آمریکا به هیچ وجه یک جابجایی معمولی و پیش پا افتاده نیست؛ بلکه نشانه‌ای از آغاز یک مرحله مهم و پرمعنی در تاریخ تقریبا 40 ساله شاتل‌های فضایی است. قرار است شاتل‌ها پس از جداسازی قطعات حساس و قابل استفاده مانند سیستم پیشرانش مرکزی، و پاکسازی مواد زائد و خطرناک مانند بقایای سوخت و مواد خنک‌کننده از روی بدنه آنها، برای بازدید عموم به موزه فرستاده شوند.
رابرت کابانا، فضانورد چهار برنامه شاتل و رئیس فعلی مرکز فضایی کندی می‌گوید: «ما باید این را بپذیریم. زمان گذر از این مرحله فرا رسیده است. هر چه بود، گذشته است و ما نمی‌توانیم کاری درباره آن انجام دهیم. باید به تکامل و پیشرفت خود ادامه دهیم.»

 53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    3 1
    عیدتون مبارک
  • مریم.ف US ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
    5 2
    یادش بخیر!چه هیجانی داشتیم موقع تماشای پرتاب شاتلها...
  • بدون نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    0 3
    عجب شاتلها یی اگر دقت کنید میبینید که سوراخ اگزوز شان به اندازه ی سوزن است اگر می شود کیفیت عکس هارا بیشتر کنید