نماینده جمهوری اسلامی ایران در مقر اروپایی سازمان ملل تنها راه حل بحران فلسطین را در بازگرداندن حق حکومت به مردم از طریق یک رفراندوم آزاد دانست. <BR>

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستادحقوق بشر، محمدرضا سجادی با قرائت بیانیه ای در نوزدهمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران براین باور است که تنها راه حل بحران فلسطین این است که حق انکار ناپذیر مردم فلسطین اشغالی کاملا به رسمیت شناخته شده و به آنها عودت داده شود.
نماینده جمهوری اسلامی ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در ادامه گفت : از نظر ما تنها راه حل موضوع فلسطین و برقراری صلح، بازگرداندن حق حکومت به مردم فلسطینی و پایان اشغالگری است. مردم فلسطین باید بتوانند با آزادی کامل عقیده خود را بیان کرده و از طریق یک رفراندوم که همه مردم فلسطین در آن مشارکت دارند نوع حکومت دلخواه خود را انتخاب کنند.
در این بیانیه ضمن تقدیر از کمیساریای عالی برای ارائه چهارمین گزارش دوره ای خود از وضعیت نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی آمده است: برغم نقصان هایی در به تصویر کشیدن نقض آشکار حقوق بشر در فلسطین به برخی از وقایع هولناکی که توسط نیروهای آی دی اف ( نیروهای امنیتی اسرائیل) رخ می دهد از جمله حمله هوایی اخیر این رژیم به غزه که منجر به کشته شدن 27 فلسطینی بیگناه از جمله زنان و کودکان شد اشاره شده است که این ها همه تنها نوک کوه یخ جنایات اسرائیل در حق فلسطینیان است.
در این بیانیه ضمن اشاره به ادامه جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در فلسطین به حمایت کشورهای غربی از اسرائیل انتقاد شده و آمده است: آنچه تعجب آور است اینکه رژیم اسرائیل از حمایتی بی بدیل از سوی برخی از کشورهای غربی برخوردار است که سبب می شود همچنان به جنایات و نقض حقوق ملت فلسطین با احساس امنیتی کامل ادامه دهد.
محمدرضا سجادی در ادامه بیانیه ای که در صحن شورای حقوق بشر سازمان ملل قرائت شد با اشاره به اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی به ایران گفت: رژیم صهیونیستی می کوشد در این شورا با طرح موضوعاتی که ربطی به محور بحث ندارد توجهات را از لیست بلند بالای جنایات و دشمنی های خود نسبت به بشریت از جمله اشغالگری، تجاوز، نظامی گری و تروریسم دولتی در طراحی و ترور دانشمندان بیگناه ایرانی و جنایت علیه بشریت، منحرف کند.

 

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =