فارس نوشت:

وزیران خارجه 27 کشورعضو اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل، گسترش تحریم‌های هدفدار علیه ایران را به تصویب رساندند.
 به گزارش فرانس پرس، سخنگوی دفتر مطبوعاتی شورای اتحادیه اروپا تاکید کرد: وزیران خارجه اتحادیه اروپا 18 نام جدید را در لیست سیاه ایران گنجانده‌اند. ورود این افراد به اتحادیه اروپا ممنوع است و حساب های بانکی آنها در این اتحادیه توقیف می شود.
سخنگوی دفتر مطبوعاتی شورای اتحادیه اروپا تصریح کرد: مصوبه جدید حاوی بسته تدابیر مشخص مورد توافق وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ماه ژانویه از جمله محدودیت های خرید و فروش نفت و محصولات نفتی ، فرآورده های صنعت پتروشیمی و توقیف سرمایه های بانک مرکزی ایران است.
تحریم های جدید بر ضد ایران از روز 24 مارس اعتبار پیدا می کند. به گزارش منابع دیپلماتیک مقامات اتحادیه اروپا همچنین تصمیم گرفته اند تحویل تجهیزات و نرم افزارهای رایانه ای قابل استفاده برای شنود مکالمات تلفنی و کنترل اینترنت را به ایران ممنوع کنند.
بر اساس این گزارش وزیران امور خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا 23 ژانویه در اجلاس خود در بروکسل تصمیم گرفتند واردات نفت از ایران به کشورهای اروپایی را تحریم کنند.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند تا اول ژوئیه سال 2012 واردات نفت خود از ایران را بطور کامل متوقف کنند. اتحادیه اروپا علاوه بر تحریم نفتی و اعمال تحریم های مالی علیه بانک مرکزی ایران همچنین ممنوعیت صادرات تجهیزات اساسی برای صنعت نفت و انتقال فناوری های مربوطه به ایران را اعمال کرده است.
جمهوری اسلامی ایران تا کنون بارها بر صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای خود تاکید کرده و گفته‌است که این تحریم ها نمی‌تواند مانع از تحقق اراده ملت ایران در دستیابی به دانش هسته‌ای و کاربرد آن در زمینه های صلح‌آمیز شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    8 27
    البته همه می دونن که تحریمها کاملا بی اثر بوده.
  • فرشید IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    14 20
    ما میتوانیم
  • کاید IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    12 26
    باتوکل برخدا تحریم ها راهم پشت سرمی گذاریم.انشاءالله
  • بدون نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    9 24
    این بی همه چیزا میان سال نو رو به زبون فارسی به مردم تبریک میگن و بعدش میرن ایران رو تحریم میکنن, اگه واقعا به فکر مردم ایران هستن چرا این کارو میکنن؟ پس این کارشون یعنی دو رویی, این نشون میده که به فکر مردم نیستن بلکه بدنبال نفت ایران هستن و منابع انرژی ایران.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    37 2
    بالاخره تحریم ها اثر دارد یا ندارد
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    6 23
    خداروشکر
  • بدون نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    7 10
    این اروپایی ها هم که دیگه خودشون را کشتن . آخه چقدر قربون این آمریکا می شید؟ بدبختا به فکر خودتون باشید.
  • ahmad IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    10 4
    بیایید با یک فکر اصولی و منطقی روابط رو محکمتر و از دانش و علم همدیگه استفاده کنیم.به نظر من تا ما به تکنولوژی که کشور های دیگه دارند برسیم در اون لحظه هم، اونا چیزی دارند که ما اونو نداریم و بازم عقبیم.دنیا توقف نمی کنه ....
  • قهار IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    17 1
    ولله ما نفهمیدیم قسم حضرت ابولفضل رو قبول کنیم یا دم خروس رو----میگن طرفدار ملت ایران هستن و دارن نفت ایران رو تحریم میکنن که مستقیما با رفاه و در آمد مردم در ارتباطه----میگن طرفدار ملت ایران هستن و افراد رو تحریم میکن و ....پس باید به این نتیجه رسید که باید خودمان همت کنیم به قول شاعر که میگوید کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من