واکنش یک استاد دانشگاه به اقدام متروی تهران: «اقدام شما را مسجد محل هم می‌تواند انجام دهد، به‌کار اصلی خود بپردازید»/ عکس

یک استاد دانشگاه درباره اقدام اخیر متروی تهران نوشت: برگزاری مسابقه نامه خودمونی به خدا از سوی مترو کار خوبی است اما بهتر است در کنار این اقدامات که مسجد محل هم می تواند انجام دهد، بخش اجتماعی مترو به کارهای اصلی خود بپردازد. ایجاد نارضایتی و ناراحتی هنر نیست.

به گزارش خبرآنلاین، حسین ایمانی جاجرمی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران در صفحه اینستاگرام خود به وضعیت تردد شهروندان در ایستگاه‌های مترو واکنش نشان داد.

او نوشت: «این چند وقت که خودرو را کنار گذاشته و با مترو در شهر سفر می کنم، در مجموع رضایت داشته ام تا امروز. قطار مسیر کوهسار به دولت آباد به شماره ای که در عکس دیده می شود در تمامی واگن ها تهویه را خاموش کرده بود. تلاش های مسافران بخت برگشته هم برای تماس با راهبر قطار به جایی نرسید. حتی در یک ایستگاه مسافران تلاش کردند با ممانعت از بستن درها توجه راننده یا مامور ایستگاه را به این وضع بد جلب کنند اما نتیجه ای گرفته نشد. برخی عجله داشتند و حتی با قیمت تحمل آن شرایط می خواستند قطار راه بیفتد. واقعا وضع بدی بود، در هر ایستگاه در آن ساعت ۸ صبحی بر تعداد مسافران افزوده می شد و تحمل هوا و دمای واگن طاقت فرسا بود.»

او ادا داد: «در ایستگاه تربیت مدرس پیاده شدم می خواستم وضع را گزارش کرده و به این پایمال کردن واضح حقوق مسافران اعتراض کنم‌. دو سه نفر دیگر هم دنبال همین کار بودند. از اینجا ماجرا آغاز شد: مامور سکو گفت به او ارتباطی ندارد و باید به مسوول ایستگاه مراجعه شود. مسوول گفت به او ارتباطی ندارد و راهبران قطار مستقل هستند. گفت به هجده هشتاد و هشتاد شکایت کنید، مکثی کرد و ادامه داد خیالتان را راحت کنم شکایت شما به جایی نخواهد رسید. بعد برای محکم کاری گفت این تازه شروع ماجرا است و با گرم شدن هوا وضع بدتر می شود. خلاصه گوش شنوایی وجود نداشت و من به پوسترهای مزین به سخنان زیبا فکر می کردم که به در و دیوار واگن های مترو از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی مترو چسبانده شده است. می دانم به سبب تحریم یا هر مساله دیگر اوضاع فنی مترو خوب نیست. حداقل کار در چنین شرایطی آن است که راهبر قطار با مسافران صحبت کند، اگر مساله ای است توضیح دهد و از صبر و شکیبایی مسافران تشکر کند.»

این استاد دانشگاه نوشت: «مترو باید روی سواد ارتباطی کارکنان خود سرمایه گذاری کند. جواب پرخاش و ناراحتی مسافری که حداقل نیم ساعت شرایط فشردگی و بی هوایی را تحمل کرده، پرخاشگری و فحاشی متقابل نیست. یونیفرم پوش با آدم های عادی تفاوت دارد و باید رفتار حرفه ای انجام دهد. برگزاری مسابقه نامه خودمونی به خدا از سوی مترو کار خوبی است اما بهتر است در کنار این اقدامات که مسجد محل هم می تواند انجام دهد، بخش اجتماعی مترو به کارهای اصلی خود بپردازد. ایجاد نارضایتی و ناراحتی هنر نیست.»

واکنش یک استاد دانشگاه به متروی تهران: «اقدام شما را مسجد محل هم می‌تواند انجام دهد، به‌کار اصلی خود بپردازید»/ عکس
عکس منتشر شده توسط، دکتر حسین ایمانی جاجرمی

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 2056449

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 164
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    وقتی شهرداری‌‌ تهران به کسی پیشکش میشه که ‌کوچکترین سابقه مدیریتی نداره و تمام دغدغش ساختن‌مسجد تو پارکها و گذاشتن حجاب بان تو‌ متروهاست، واقعا وضعیت افتضاح و اسفناک امروز تهران عجیب و غیرقابل پیش بینی بود؟ خب معلومه که تهران تبدیل میشه به یک زباله دان و ویرانه بزرگ ، مدیریت شهری مثل تهران با این‌ ابعاد و جمعیت و این حجم از مشکلات انباشته، احتیاج به یک انسان متخصص و نابغه با سابقه مدیریتی بسیار بالا داره
    • . IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
      32 49
      همه چی بالاخره درست میشه
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
      92 89
      شهردار دوچرخه سوار و شهردار قاتل گزینه شایسته بوده
  • صبور IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    کاملا با نظرات استاد موافقم بسیار رفتار ناخوشایندی دارند یه سوال پرسیدم وخودم ساکن تهران نیستم بنده خدا طلب باباش رو داشت
    • . IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
      شهر شهردار ندارد
  • مصطفی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    در عرض سه سال ۲۰ ایستگاه مترو در تهران افتتاح شده و یا در حال ساخت است شما به عنوان یک استاد این را می فهمید یعنی چی؟؟
    • طاها IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
      بنده به عنوان استاد حقوق دانشگاه تهران باید بگویم حتی برخی افراد به ظاهر تحصیل کرده هم متاسفانه صفر وصدی نگاه می کنند آن همه‌پیشرفت و خدمت را ندید فقط چند ساعت خرابی تهویه و عدم پاسخگویی را دید این یعنی نیمه خالی لیوان را دیدن بنده از زحمات همه عزیزانی که خدمت می کنند متشکرم و سعی می کنم قدردان این همه نعمت و آسایش باشم .
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
      تو کی هستی که نظر بدی آقای استاد حقوق چه خدماتی چه پیشرفتی نادان و صلی ارزشی مترو داغون اتوبوس داغون تر ۰
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    93 23
    کار از کار گذشت
    • حمید IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
      ایشان استاد مشاهده بدبینی در جامعه است، اگر با مبانی جامعه شناسی هم آشنا می بود و یا حداقل آدم منصفی می بود، اینقدر صفر و صدی قضاوت نمی کرد. جامعه شناسی که اخیرا از مترو استفاده می کند و با یک اتفاق اینگونه صبرش را از کف می دهد به طوری که علم جامعه شناسی را از یاد می برد، همان بهتر که سوار مترو نشود....‌ جامعه شناسی که جامعه اش نمی شناسند واقعا مضحکه است.....
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    استاد محترم سلام. این روزها هیچ مسئولی ،مسئول نیست! البته کل این سال‌ها همین بوده! مترو هم همین است که هست! راهبران مترو هم نوبرند،و در اعتصاب ... کل حکومت همین است!
  • علی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    ما که نا امیدیم از حاکمیت
  • علی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    اعتراض شما واقعا درست میباشد و چرا هر چیزی را به مسائل عقیدتی پیوند می‌زنید
  • . IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    12 15
    عجب
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
      منم معتقدم نظر استاد بدرد محیط دانشگاه می خوری نباید تو هر چیزی دخالت کرد مثل مترو
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    67 5
    مترو خیلی شلوغه
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    97 3
    متاسفانه در خیلی از قطارها هواساز معیوب است و باز هم متاسفانه ،سیستم تماس مسافر با راهبر و اعلان عمومی راهبر نیز معیوب می باشد و کاری از راهبر بر نمیاید،فعال کردن هواساز توسط یک کلید صورت میگیرد ،که همه راهبر ها این کار را انجام می دهند،اگر هواساز توسط راهبر فعال نشود ،خود او نیز در معرض هوای نامطبوع قرار میگیرد پس همیشه راهبر اقدام به فعال سازی هواساز می کند،در اکثر موارد چند واگن از قطار هواساز معیوب دارند،مسافران می توانند از واگن های دیگر یا قطار دیگر استفاده کنند.شایسته مردم ما قطارهای سالم و به روز هستند،پرسنل مترو و راهبر تقصیری ندارند ،مقصر کسی است که مسئول هزینه کرد و فراهم کردن زیر ساخت مترو،که شهرداری و در راس ان شهردار می باشد ،است.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    93 6
    محله ما طرشت میدان تیموری با اقدام بموقع و دلسوزانه شهرداری و دانشگاه شریف کم کم تبدیل به جهنم برای اهالی شده است هر جا یک وجب فضا پیدا میشود شهرداری هجوم برده و انجا را تسخیر و با ساخت و ساز پدر ساکنین کوچه و خیابان این محله را دراورده است برج فناوری شریف که مامنی برای هر کاری شده است نمونه آن است که ما در کوچه ازاده و سراسر کوچه های این محله تبدیل به پارکینگ خودروهای این برج نافناوری شده است و امان ما ساکنین را دراورده و شهردار عزیز کجایند .
  • ن IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    طرف تو این سال کلی خدمت کرده است.استاد ندیده ای.شما فقط حجاب بان را دیدی.بی غیرتی پدران و همسران را در مترو نمی ببینید.متاسفانه سطح سواد بیشتر از این نیست.
  • مهدی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    96 3
    بنده هر روز که به دانشگاه میرم اکثر اوقات سوار قطار 545 میشوم چند ماه پیش دیدم که این قطار دکمه تماس با راهبر آن در یکی از واگن ها کنده شده به مسئول ایستگاه گفتم ولی هنوز درست نشده است و تهویه آن هم همیشه خراب هست و صدای همه در می‌آید ولی متاسفانه هم به مسئول ایستگاه در این چند ماه اخیر و 137 گفتم اماهیچ فایده ای نداشت...
  • . IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    56 5
    خوب گفتی
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    35 55
    با هر کار خوبی مخالفت کردن کار احمقانه است
  • ناشناس همیشگی IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    اتفاقا این تبلیغات فقط جاشون تو مترو و اینجور جاهاست . از روزی که شماها نسبت به وطن عقده ای شدید و جوانهارو از مسجد دور کردید ،اینجور مسابقه ها باید در مترو گذاشته باشه . پس ساکت باش و هیچی نگو
  • حسین IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    56 4
    جدا از این، وضعیت تعداد قطارهای خط ۶ فاجعه هست. توی خط ۶ حداقل ۱۲ تا ۱۵ دقیقه باید برای رسیدن قطار به ایستگاه منتظر بمونیم. در حالی که توی خطوطی مثل ۱ ۲ و ۴، قطار از ایستگاه خارج نشده، قطار بعدی میاد. خط ۶ جزو پر ترددترین خطوط مترو تهران هست. ایستگاه های میدان ولی عصر، دانشگاه تربیت مدرس، میدان شهدای ۷ تیر، میدان امام حسین و میدان شهدا جزو شلوغ ترین ایستگاه های مترو تهران هستن. با افتتاح ایستگاه های باقی مانده، تردد خط ۶ هم بیشتر از این هم خواهد شد
  • مصطفی IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    شهر داری تهران توی این سه سال و نیم اقدامات موفقی داشته . نگاه تک سو داشتن درست نیست . حالا در هر عنوان شغلی که باشی .
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    6 50
    در ست نیست
  • . IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۸
    17 29
    از دانشگاه تهران چه خبر