دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد کرد: دور آتی مذاکرات ایران با گروه 1+5 در یکی از شهرهای بغداد، دمشق یا بیروت برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مدیران و کارکنان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با توجه به بد قولی‌های دوستان ما در ترکیه در پایبندی به برخی توافقات، بهتر است مذاکرات ایران و گروه 1+5 در یکی دیگر از کشورهای دوست برگزار شود، از این رو بغداد، دمشق و بیروت مکان‌های مناسب‌تری برای انجام مذاکرات نسبت به استانبول هستند.

وی تصریح کرد: نباید علامت غلطی به گروه 1+5 داده شود و آنها نباید احساس کنند که ایران در موضع ضعف قرار دارد به همین دلیل بهتر است در مورد محل مذاکرات تامل بیشتری صورت گیرد و اینگونه تداعی نشود که استانبول تنها گزینه ماست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نجات غرب در آینده در دست ایران است و ما می‌توانیم از نیاز غرب به خودمان استفاده کنیم و با یک دیپلماسی فعال و قوی اکثر موانع را از سر راه خود برداریم.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی همواره بر ایستادگی همراه با منطق و تدبیر مبتنی بوده است از این رو تحریم و اعمال فشار را باید با دیپلماسی قوی در خارج و مقاومت در داخل خنثی کرد. تنها در این صورت است که غرب از تحریم، نتیجه‌ای نخواهد گرفت، مقامات غربی به این امر واقفند که رهبران و مدیران ایران بدنبال جنگ نیستند ولی تسلیم هم نمی‌شوند لذا چاره‌ای جز مذاکره با ایران ندارند.

وی ادامه داد: ما نه خواهان جنگ هستیم و نه اینکه تسلیم می‌شویم؛معتقدیم منطق قوی پیروز خواهد شد و منطق ضعیف شکست می‌خورد. ما می‌گوییم غنی سازی آری ولی بمب اتم نه.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات پیش رو باید به اندازه کافی پیشنهادهای ابتکاری برای خنثی کردن بهانه جویی‌های آنها داشته باشد و با پیشنهادهای سازنده و از موضع منافع ملی می‌توان از وحدت بین قدرت‌های بین المللی علیه ایران جلوگیری کرد.

رضایی با بیان اینکه سال 1391 سال بسیار مهم و تعیین کننده‌ای برای ملت ماست تاکید کرد: سال جاری هم در بعد اقتصادی و هم در بعد امنیت ملی سال پر اهمیتی است و تنها با وحدت می‌توانیم هم تولید ملی را گسترش دهیم و هم تحریم‌ها را خنثی کنیم و هم امنیت ملی کشور را تامین کنیم.

وی ادامه داد: دستیابی به وحدت پیرامون رهبری و نظام موجب افزایش اقتدار ایران می‌شود و این امر، هم نیاز به ایثار از یک طرف و کنار گذاشتن انحصار طلبی از سوی دیگر دارد.

 

/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =