۰ نفر
۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷

واحد مرکزی خبر نوشت:

رئیس قطری این دوره ی مجمع عمومی سازمان ملل متحد که کشورش مواضع خصمانه ای برضد دولت سوریه دارد، تلاش کرد با دعوت از کوفی عنان، باردیگر موضوع سوریه را در مجمع عمومی مطرح کند.

نصیر عبدالعزیز آل ناصر، روز سه شنبه در کنفرانسی خبری در جمع خبرنگاران مستقر در مقر سازمان ملل، از شش ماه دوره یک ساله ریاستش بر مجمع عمومی گزارش داد.
رئیس قطری مجمع عمومی سازمان ملل درباره اوضاع سوریه و ماموریت کوفی عنان گفت: روز گذشته با کوفی عنان نماینده ویژه مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب برای سوریه، صحبت و درخواست کردم تا عنان در مجمع عمومی هم گزارش مختصری از تلاش هایش در اوضاع سوریه ارائه کند.
آل ناصر افزود: سوریه دهم آوریل را به منظور پایان درگیری ها و خروج سلاحهای سنگین از مناطق پرتردد، مشخص کرده است و ما هم با دقت موضوع را دنبال می کنیم.
رییس شصت و ششمین مجمع گفت: با وجود این کشتار مردم بدست دولت سوریه همچنان ادامه دارد و ما انتظار داریم دولت سوریه همکاریهای لازم را با عنان به عمل آورد.
آل ناصر در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره تاریخ گزارش کوفی عنان در مجمع عمومی نیز گفت: احتمالا این نشست در روزهای دوازدهم یا سیزدهم آوریل ( بیست و چهارم و بیست و پنجم فروردین) انجام می گیرد، ولی هنوز قطعی نشده است.
رئیس قطری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در بخش دیگری از این نشست خبری درباره اصلاحات در شورای امنیت نیز گفت: بحث و گفتگوها در این زمینه ادامه دارد و هفته گذشته چندین جلسه در همین زمینه در مجمع برگزار شد.
آل ناصر گفت: ضرورت دارد اصلاحات در شورای امنیت با هماهنگی میان کشورهای عضو سازمان ملل و به نحوی صورت گیرد که مورد توافق همه اعضا باشد.
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل همچنین درباره جلسات مهمی که قرار است در مجمع عمومی برگزار شود گفت: مجمع عمومی سازمان ملل در آوریل به بحث درباره کاهش خطرات بلایای طبیعی می پردازد.
وی افزود: مجمع عمومی در یک و نیم سال آینده، مذاکرات ریشه ای و در سطوح عالیرتبه درباره اقتصاد جهانی خواهد داشت که البته به منظور جلوگیری از ایجاد اختلاف نظر میان کشورهای عضو، قطعنامه ای در این رابطه تصویب نخواهد شد.
رییس مجمع عمومی سازمان ملل همچنین از برگزاری نشستی غیررسمی در بیست و سوم ماه مه سال جاری میلادی در سطح عالی رتبه درباره //نقش وساطت// خبر داد که به گفته وی مقامات ارشد کشورها در آن شرکت خواهند کرد.
وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه، استفاده از دانش مقام های ارشد کشورها در مقابله با درگیری ها و بحرانهای منطقه ای و جهانی است.
آل ناصر در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره موضوع به رسمیت شناخته شدن فلسطین در سازمان ملل متحد نیز گفت: هنوز هیچ درخواستی از سوی فلسطینیان به مجمع عمومی نرسیده است و آنان خود مشغول بحث و گفتگو در همین زمینه هستند.
رییس مجمع عمومی تصریح کرد: شاید فلسطینی ها در دو یا سه ماه آینده به مجمع عمومی مراجعه کنند ولی در زمان حاضر خبر جدیدی در این زمینه وجود ندارد.
آل ناصر در پایان این نشست خبری گفت: همه نیازمند نظامی فعالتر در سازمان ملل برای مقابله با بحران های جهانی هستیم و در عین حال نقش وساطت هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    12 13
    جالبه که هر سگی که چهار تا پارس به نفع آمریکا میکنه سریع یه پست توی سازمان های مستقل بین المللی که عملکردشون خارج از سلطه و فشار آمریکا عمل است پیدا می کنه.
  • بدون نام US ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    29 7
    بابا این قطر هم دم در اورده ها !! کنترات بدین 2 روز با بچه ها بریم جمشون کنیم بیاییم .
  • بدون نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    6 1
    امیدوارم که یادتون باشه که لیبی بعد از نزدیکی آمریکا با لیبی شد رییس مجمع عمومی. خیلی واق واقهاشو جدی نگیرید. شاید دو سه سال دیگه همون بشه که لیبی شد. چون اعراب اصولا خیلی آینده نگر نیستند و درس تاریخی هم براشون مفهوم نداره