۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۰

برای نخستین بار در تاریخ، شرکتی غیرآمریکایی موفق شد به رتبه دوم فروشندگان کامپیوتر در جهان صعود کند. کارشناسان، اقبال عمومی به نت‌بوک‌ها را عامل افزایش فروش ایسر در تابستان اخیر می‌دانند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، شرکت تایوانی ایسر موفق شد پس از چند ماه رقابت شانه‌به شانه و نفس‌گیر، به لطف تقاضای فزاینده نت‌بوک‌ها و عدم اقبال لپ‌تاپ‌های کلاس تجاری (بیزینس‌)، درآمد سه ماهه خود را افزایش دهد و پس از اچ.پی در جایگاه دوم فهرست پرفروش‌ترین رایانه‌های جهان قرار گیرد.

آمارهای جهانی نشان می‌دهد شرکت اچ.پی توانست 20.2 درصد از بازار جهانی رایانه را در تابستان از آن خود کند. این رقم در سال گذشته، 18.9 درصد بود. ایسر نیز با 14 درصد در جایگاه بعدی قرار گرفته، درحالی‌که سال گذشته تنها توانست 11.4 درصد از بازار جهانی را کسب کند.

در جایگاه سوم، دل با 12.7 درصد قرار گرفته که سقوط سختی را از 14.2 درصد در سال گذشته تجربه کرده است. شرکت چینی لنوو با 8.9 درصد و توشیبای ژاپن با 5.2 درصد، موفق شده‌اند خود را در جمع پنج فروشنده برتر جهان در تابستان گذشته قرار دهند.

جالب اینجاست که فروش تمام شرکت‌های سازنده رایانه در جهان غیر از دل، افزایش یافته است! ایسر با 25.5 درصد و اچ.پی با 9.3 درصد افزایش فروش جهانی روبرو شدند، درحالی‌که فروش جهانی دل 8.4 درصد افت پیدا کرد. در بازار ایالات متحده نیز اچ.پی با 25.5 درصد رتبه اول؛ دل با 25 درصد رتبه دوم، ایسر با 11.1 درصد رتبه سوم و اپل با 9.4 درصد رتبه چهارم را در اختیار دارند.

آمار جهانی فروش رایانه نیز در تابستان امسال با 2.3 درصد افزایش، به 78.1 میلیون دستگاه رسید و توانست روند کاهش شش ماه اول 2009 (زمستان 1387 و بهار 1388) را قطع کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 20633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =